K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 14:58   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Thumbs down Jeg brækker mig snart

Efter at hve været indstillet af sags.b. til føp sidste år, gik det så galt da sagen skulle videre i systemet. Der blev begået grove fejl v partshøring+at jeg pludselig blev indstillet til afslag!?! Som jeg klagede over, så blev den trukket tilbage, så blev de sure, så skulle afdelingens "bulldog", revurdere og indsende på ny. Sjovt nok blev der holdt fast i afslag, jeg klagede. Ingen ændring, visitationsteam holder også fast i afslag.
-Hvordan kan man påbegynde føp.sag efter §18 og så indstille til afslag?
-Er der nogen der ved hvad der lovmæssigt/forvaltningsmæssigt anses for rimeligt tidsrum at afprøve/udrede en person?
-Er der nogen der ved hvornår ex. træning,fys osv. anses for gennemprøvet?

Jeg er ved at brække mig over at de kan blive ved at trække mig rundt i manegen som en anden idiot.
Har været i systemet siden 2003, har prøvet ALT hvad de kan tilbyde, og nu er deres geniale indstilling afslag på føp og istedet "et LANGVARIGT træningsforløb efterfulgt af 6 mdr arb.prøv."

-Hvilken tidsramme er vi ude i? At jeg skal nå at blive folkepensionist?

Jeg har, sjovt nok, lige brugt ca 9 mdr sidste år på nøjagtig det de foreslår nu.

-Hvor er vi henne når kommune/jobcenter ikke stoler på det deres egne eksterne aktører kommer frem til?

Jeg har løseligt regnet sammen at de tilbud jeg har været i på det sidste har kostet ca. 40-50.000 dejlige danske skattekroner.

Jeg ved snart ikke hvad jeg gør, men det er på grænsen til der snart er nogen der kommer til skade.

Tak, så fik jeg luft, Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 15:11   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lader vidst til at det er noget nær det samme som jeg har bøvl med... den der §18 ting.

Jeg er jo også blevet indstillet via §18 fordi jeg nægtede §17, og med afslag som anmodning... jeg kan heller ikke se logikken i det, hvis det ikke lige var for den debat der kører i min egen tråd om emnet... nemlig at det er for at få sagen op i beskæftigelsesankenævnet, så kommunen kan vaske hænder omkring sagen.

Læser du på lov om social pension, vil du se, at de faktisk kun kan søge via §18, hvis alle muligheder er udtømte, samt at kommunen anser dig for ikke at have nogen arb. evne tilbage, og at det er varigt... altså en 100% sikker førtidspensions-erkendelse.

Når man så anmoder om afslag ryger min logik lige lukt i vasken... hvorfor? .. I min tråd gisnes der lidt om grunden til dette "knald i låget" sagsbehandling, men om det er sådan det hænger sammen ved vi jo ikke med sikkerhed... men mindst én her inde har fortalt, at det skete for hende fordi kommunen ikke vidste hvad de skulle stille op med borgeren... så muligheden er der altså.

Vent og se... du ryger nok til beskæftigelsesankenævnet inden længe, hvis vores gætterier her inde holder stik.
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 15:57   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Razmo
Jeg har læst din tråd og jeg tror også vores sager ku være rimelig ens.
Jeg er bare ved at eksplodere af frustration og magtesløshed, men det er vel også det der er meningen. Og det er også den eneste grund til jeg ikke kaster håndklædet, for hvad er alternativet? Det gør mig vanvittig i hovedet at tænke på at de kan spille sådan med mit liv og jeg kan bare sidde som en abe i et bur og se på at de ødelægger mig fuldstændig.
Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min sag efter snart 4 år Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-08-2011 23:01
ja snart 2 år mc07 Dit og Dat 3 24-05-2011 23:59
Jeg får ski snart knopper LUM Dit og Dat 4 01-04-2009 11:29
Så er vi der snart Jan69 Din historie 15 04-03-2008 11:11
Nu må de sgu snart ta sig sammen!! cl8 At søge førtidspension 17 17-11-2007 16:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension