K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2010, 16:53   #1
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Ventetid Sociallægeinstitutionen Århus

Skal ud med galden!!

Er ved at blive sindsyg af at vente på at komme til en psykiatrisk vurdering hos sociallægeinstitutionen i Århus (psykiater Carsten Aaby).

Da jeg blev henvist i oktober sidste år, fik jeg at vide at ventetiden var 4-5 måneder. I april i år fik jeg brev fra kommunen at ventiden var forlænget til tidligst august/september 2010.

Har af kommunen været henvist siden oktober 2009, altså snart 11 måneder.

Sendte et brev i juni til Sociallægeinstitutionen for at høre, hvornår jeg kunne forvente at få en tid. Svaret fra dem lød i korthed:

Der er for få erklæringsskrivende psykiatere til at dække behovet alle steder i landet. I en situation med flere opgaver end der er hænder til, må jeg prioritere alle opgaver løbende, hvilket yderligere medfører den ulempe, at jeg ikke kan angive et præcist tidspunkt for, hvornår undersøgelsen så kan udføres, for der kan komme andre akutte opgaver imellem. Han skriver til slut at han gør sit yderste for at ventetiden ikke forlænges unødigt.

Altså alt i alt en formel tilbagemelding og ikke nogen mere præcis og beroligende indikation af hvorlænge jeg endnu skal vente.

Jeg vil nu (august) tage telefonisk kontakt og forlange en forventet tid, da min tålmodighed er ved at synge på sidste vers.

Er der andre af jer kære brugere af K10, der har lign. oplevelser med at lange ventetider for at komme til undersøgelse hos psykiateren ved sociallægeinstitutionen i Århus? Hvorlænge skulle i vente på at komme til en undersøgelse og hvornår var det? Det kan da ikke være normalt med så lange ventetider eller hvad?


Venlige hilsner

Sunnydob
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 13:55   #2
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Så kom jeg for et par uger siden langt om længe til speciallægeundersøgelsen. Alt i alt blev ventetiden på 11 måneder. De har i mellemtiden ansat en ekstra psykiater (august måned), så jeg håber for andre, der er henvist til undersøgelse samme sted, at i ikke skal vente så længe som jeg!
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 19:50   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Dejligt du endelig kom til.

Men jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv om der ikke også gælder noget ventetids tam tam der?
Jeg MENER! (læs jeg ved det ikke med sikkerhed) at der er noget med at kommunerne har pligt til at give så kort ventetid som nu er praktisk muligt (om ikke andet den med at de skal behandle sager så hurtigt som muligt?)

De kan altså godt sende borgerne til private (det har jeg selv været sendt af kommunen, fordi den offentlige de gerne ville bruge havde længere ventetid end hvad der var ok (over 8 måneder tror jeg nok de sagde) så jeg blev sendt til en privat psykiater, på deres regning)

Men spørgsmålet, i den slags situationer er nok nærmere at slå i gennem med det, jeg kan sagtens forestille mig at det vil bliver et H til arbejde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 18:59   #4
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Sunnydob

Har siddet og zappet rundt her på K10, for at finde nogle brugere med erfaring fra Socialllægeinstitutionen i Århus ang. en psykiatrisk speciallægeerklæring.

Kan så læse at du har været der, godt nok for næsten et år siden, men vil du dele din erfaring med mig? Får man en ordentlig behandling og følte du dig hørt?

Tak på forhånd
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 19:22   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
slet det igen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Århus Perlen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 21-12-2011 22:01
Århus kalder :-) jomfruen Dit og Dat 0 15-10-2011 17:04
Lidt af hvert, bla. sociallægeinstitutionen onmyway Alt det andet 5 25-06-2011 22:06
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
Lægekonsulentfunktionen i Århus zuza Lægekonsulenternes Rolle 0 15-09-2008 13:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension