K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2007, 18:32   #1
Flexfyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexfyr er ny på vejen
Flexjob

Hej med jer
Kan jeg sige fra overfor jobkonsulenten, såfremt jeg ikke mener det job der tilbydes står mål med mine kvalifikationer ???
Jeg har i over 20 år været ansat som leder, det job som jeg skal samtale om er som montør. Jeg kender overhoved ikke til firmaet men firmaet ligger meget langt ude på landet med kun 1 ansat.

Frank:|
Flexfyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 18:46   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob

Hej Flexfyr og velkommen til ...

Det kommer an på dine skånehensyn....hvis det er for langt væk kan det være en belastning...men først skal du vel til en jobsamtale ?

Jeg tror godt du kan sige fra.

Det kommer an på hvad slags job du kan bestride...har du fået lavet en profil om hvad du kan klare af job ?

Jeg ved også at du gerne må sige fra og du skal da selvfølgelig kunne magte jobbet...

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

Læs reglerne for fleks her om pligt til at tage et fleksjob.


vent lige og se hvad de andre svarer herinde...der er flere ting om det.

Stella

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 19:01   #3
Flexfyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexfyr er ny på vejen
RE: Flexjob

Takker
Problemet ligger i at jeg nemt kan overkommer selve arbejdet men vil gerne have job som mere modsvare mine kvalifikationer selvføligelig samholdt med min profil.

Frank
Flexfyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 19:11   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob

Citat:
Flexfyr skrev:
Takker
Problemet ligger i at jeg nemt kan overkommer selve arbejdet men vil gerne have job som mere modsvare mine kvalifikationer selvføligelig samholdt med min profil.

Frank

Hvis jeg var dig ville jeg da kræve at mine kvalifikationer kommer med I det Fleksjob der skal findes til mig...det har du ret til !

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 21:33   #5
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Flexjob

Hejsa

Jeg tror man skal træde varsomt mht at afvise tilbud kun pga jobindholdet. Det hedder sig at det skal være et rimeligt tilbud om arbejde, og hvornår er et tilbud rimeligt.

Hvis jeg går til min a-kasse og der ikke er job inden for mit felt, ja....så skal jeg have en ekstrem god grund til at afvise et job, som jeg er overkvalifiseret til.

Uden at vide det, kan jeg ikke rigtigt forstille mig at der er mange fleksjob på ledelsesniveau, og så skal man vel ikke have lov til at afvise alt andet, hvis det er et job man kan bestride - selvfølgelig skal der tages hensyn til div. ting så som skånebehov.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 22:42   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flexjob

Citat:
Flexfyr skrev:
Takker
Problemet ligger i at jeg nemt kan overkommer selve arbejdet men vil gerne have job som mere modsvare mine kvalifikationer selvføligelig samholdt med min profil.

Frank
Hejsa Frank...

Der er lige et par ting du skal være opmærksom på hvis du siger nej til et job altså hvis det er et regulært fleksjob de stiller dig i udsigt.
Ifølge loven så KAN de godt sige stop for din ledighedsydelse hvis og så frem du siger nej til et job .
Her er hvad der står

Om at sige nej til et tilbud om fleksjob:
Man kan kun sige nej, hvis man har problemer med børnepasning, uforholdsmæssig lang transport eller hvis jobbet vil medføre yderligere helbredsmæssige problemer.
Siger man nej af andre årsager, får man

1 gang: 5 ugers karantæne (ingen ledighedsydelse)
2 gang: 12 måneders karantæne og man har herefter først ret til ydelser igen, når man selv har skaffet sig et fleksjob


Nu ved jeg ikke hvilke kvalifikationer det er du har, eller hvilke uddanelse , men selvfølgelig vil du helst arbejde inden for det erhverv hvor du har dine kompetencer, og jeg vil da også foreslå dig at snakke med din jobkonsulent om det, det kan jo være at han/hun er lydhør over for det, det sker jo ...
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2007, 17:31   #7
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
RE: Flexjob

Her er hvad jeg fik afvide idag af min jobkonsulent.

Problemmet var også at der kun var en ansat og det havde jeg det svært ved at forholde mig til. Var til jobsamtale i Tirsdags, hun ønskede dog en der kunne arbejde mere end 16 timer.

Jeg ønsker kun at have nogle arbejdskollegaer har aldrig fremsat krav om noget som helst job...

Men man kan vel med rette sige at vi fleksjobber ikke ligefrem har mulighed for at sætte krav til noget som helst, men bare skal tage hvad konsulenterne tilbyder.
-------------------------------------------------------------------------------
Du må selvfølgelig gerne have ønsker til dit fremtidige fleksjob, og dem vil jeg selvfølgelig også så vidt muligt prøve at efterleve. Men er der et job, som passer med de kvalifikationer, som du har, og som matcher dine skånehensyn, så er det ikke sikkert at det lige bliver dit drømmejob.

Mht. muligheden for at sige nej til et fleksjob, så er det lovbestemt, at man skal stå til rådighed for at få ledighedsydelse, og så kan man ikke sige nej til et rimeligt tilbud om fleksjob, med mindre man vil undvære retten til ledighedsydelse i 5 uger.

Men jeg leder videre efter job til dig - og du skal jo også selv være aktivt søgende. Var du afsted til jobmessen i dag?


Med venlig hilsen

XXXX
Konsulent

lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension