K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2016, 14:01   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
hvordan finder man et fleksjob?

Min veninde er blevet visiteret til fleks og skal i næste uge med hende til kontor for arbejdsmarkedsfastholdelse.
Har I nogen erfaring for hvad/hvor meget kommunen kan gøre for at hjælpe med at finde flexjob? har I nogen erfaringer?
-gør de meget ud af at man selv skal ud af busken og sende ansøgninger, eller er der nogle jobmuligheder for de helt svage "kandidater", som ikke har overskud, eller evne for at søge?
Jeg kunne tænke mig at myndighederne tænker, at hvis de blot bevidstløst matcher folk til et fleksjob, ja, så risikerer de at ordningen får et dårligt omdømme, hvis så fleksjobberen ikke er motiveret, så selvfølgelig optimalt, hvis folk selv ansøger og viser initiativ, og får ejeskab til processen
Men helt ærligt, kan jeg blot forudse at min veninde ikke har kræfter og energi til jobsøgningsprocessen - men dog alligevel er supermotiveret til at KOMME i job, hvilket forøvrigt også er nedskrevet i diverse arbejdsprøvningsrapporter.

Så altså, er der nogen som ved om der er nogle smuthuller til nemt at finde et fleksjob, for den helt svage ansøgergruppe??? hvilke "knapper" skal man trykke på ved sådan en samtale?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 14:24   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lidt nede på sitet er der måske info, I kan anvende

God jobsøgning.

http://www.fleks.nu/v%C3%A6rd-vide-o...jobordningen-0
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 15:13   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg fandt mine ved At gå ud og banke på og var ikke ledig en eneste dag.

Men det kommer også an på hvilken branche.

Ikke alle steder kan man banke på.

Men jeg var heldig. Havde 15-18 timer uge. .


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 21:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
søg selv, et giver oftes det bedste løsning,min man fik tilkendt fleks i torsdags og har søgt 2 steder og fået begge job tilbudt, det ene sted har han været i praktik og det andet sted
mangler de en nogle få timer ugeligt.

nu hvor arbejdes giveren kun betaler for det de får, er det ikke helt så svært mere,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 00:30   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
søg selv, et giver oftes det bedste løsning,min man fik tilkendt fleks i torsdags og har søgt 2 steder og fået begge job tilbudt, det ene sted har han været i praktik og det andet sted
mangler de en nogle få timer ugeligt.

nu hvor arbejdes giveren kun betaler for det de får, er det ikke helt så svært mere,
ok... tak allesammen for input. Men hvilken branche mon er lettest at finde noget i for en ufaglært
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 00:59   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
det kommer an på hvilke skånehensyn der er
jeg fik hurtigt mit nye flexjob.. gik ned i et mindre firma og spurgte om de ikke trængte til at få gjort rent.. og jo det gjorde de da, så havde jeg job igen og det er jeg super glad for det job.
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 01:11   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er landmands uddannet og havde også fleksjob i det fag

i dag er der masser a lettere opgaver man kan have både ved svin og kvæg

for 30 år siden vil jeg sige det var langt hårdere fysisk , mange er gode til at tage hensyn.

jeg fik de job ved at gå ud om morgenen og søge og gik som sagt aldrig ledig .

Men ved godt det er svært i mange brancher .

Mit indtryk var så også mange stadig intet aner om fleksjob - hvad det er for en str . Der for bla kan det også være en hjælp at gå ud og vise sig selv . Evt forklare hvad det er

ps -.har også været ansat ved min bedre halvdel

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 01:17   #8
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Godt spørgsmål Tisted 1970

Jeg har ofte tænkt på, hvad jeg ville gøre, hvis kommunen stiller mig over for, selv at finde/administrere mit behov for hjælp.
Jeg har allerede vekslet til privat udbyder af praktisk hjælp, men kan ikke få privat udbyder på personlig pleje.

Men selv hvis jeg kunne slå de to sammen, hvem ville så tage et job på bare 10-12 timer i Sydthy?

Men jeg er meget sikker på, at en fleksjobber og jeg, med samme kemi (er absolut B-menneske, ville kunne give hinanden frihed og støtte i hverdagen.

Men er der nogen der kender til, om en fleksjobber kan ansættes i ordningen Borgerstyret ..?

Jeg kunne fint leve med, at min hjælper i dag kun kunne hjælpe mig med bad og påklædning og så udskyde rengøringen til en anden dag, hvis hendes/hans problemer lige har brug for luft.

Men hvordan er det, kan man som handicappet førtidspensionist, ansætte en (som jo okay og fuldt accepteret, har sine problemer, men dog kan være hjemmehjælp på 10-12 timer efter gensidig aftale, uden fastlæggelse af strid x timer kl. til. kl. pr. dag) i fleksjob?

Jeg tror mange ville kunne nyde godt af en sådan ordning, for der er rigtig mange handicappede, der kæmper med alt for stride regler/tider inden for hjemmeplejen.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 09:24   #9
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Fleksjob som ufaglært

Jeg er i en vuggestue.

Vi har lige fyret 2 p.g.a. faldende børnetal og hører fra andre , at det også sker hos dem.

Men bortset fra det, så er der jo tidspunkter i skoler/sfo/institutioner hvor der er spidsbelastninger og her vil ekstra hænder være guld værd.

Jeg arbejder 2,5 time om ugen og jeg søgte uopfordret.

Hvilke knapper skal man trykke på?

Jeg ved ikke , hvad min min knap var .

Sidst redigeret af Fleksjobber; 15-12-2016 kl. 09:29.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 09:52   #10
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
ok, tak for alle ideerne...
min veninde kan ikke arbejde med børn pga streslidelse, og fysisk arbejder er no go pga rygproblemer, så.... , kontorjob ville være drømmen, men de hænger ikke på træerne
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension