K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2014, 20:38   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Ignoreret af Københavns Kommune, igen igen.

Har haft noget arbejde i dec måned, præcist fra mandag d 1 dec 2014 til og med torsdag d 18 dec 2014.

Sender så lønsedlen ind til Ydelsesservice København E-mail: [email protected] hvor jeg gør opmærksom
på dette, det skal jo fratrækkes kontanthjælpen.

Skriver også:
"Jeg vil gerne bede om, at jeg skriftligt modtager en specificeret udregning på, hvordan I modregner lønnen i min kontanthjælpen."

Normalt vil jeg få kontanthjælp pålydende 10.417,72 kr for 1 mdl.

De nye satser skulle være ifgl: bm.dk
"Satserne er gældende fra den 5. januar 2015, medmindre andet er anført."
Fyldt 30 år, andre § 25, stk. 2, nr. 2 10.849 kr. pr. måned

Fik så lige 'lønsedlen' fra Ydelsesservice København i dag.

Lønnen udgør..............8105,30 kr
kontanthjælp udgør........740,42 kr
I alt udbetalt..............8845,72 kr

'Straffen' for at arbejde: får lige 1572,- kr mindre her i januar mdl.

Intet om hvordan de har regnet den ud, kan man ikke forlange det ?




Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2014, 02:53   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jo uden at kende kontanthjælps systemet ,.vil jeg da mene du har krav på en mere specific udregning,,
Det får man også på arb,markedet ..der står der jo også præcis hvis der er noget specielt ,,,f.eks overarbejde,,søn og helligdage .,mv..overarbejde,betaling ,,
Fik jeg din såkaldte lønseddel ville jeg ikke fatte hat ,,som vi lærte regning,det er ikke kun resultatet ..men hvordan man kommer frem til det ,
Så til dem...
Godt nytår

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2015, 02:05   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
'Straffen' for at arbejde: får lige 1572,- kr mindre her i januar mdl.

Intet om hvordan de har regnet den ud, kan man ikke forlange det ?
Det burde man kunne. Noget andet er så, om man kan.

Mit råd er, hvis du ikke kan få det udspecificeret, at klage over resultatet af den udregning, som du ikke har adgang til.

Start med, at skrive til dem, at du ønsker en udførlig forklaring på hvordan de er kommet frem til resultatet.

Du kan maile det eller du kan aflevere det personligt mod kvittering, det er vigtigt, at du har dokumentationen i orden.

Hvis du ikke kan få en udførlig (skriftlig) forklaring på resultatet, eller hvis du ikke kan forstå den forklaring du evt. modtager, eller hvis du simpelthen ikke er enig i den evt. forklaring du modtager, så klager du simpelthen.

At de er kommet frem til ovenstående resultat må jo være, at betragte som en afgørelse.

Det er vigtigt, at du klager indenfor 4 uger.

En evt. klage bør du aflevere personligt, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2015, 17:12   #4
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det burde man kunne. Noget andet er så, om man kan.

Mit råd er, hvis du ikke kan få det udspecificeret, at klage over resultatet af den udregning, som du ikke har adgang til.

Start med, at skrive til dem, at du ønsker en udførlig forklaring på hvordan de er kommet frem til resultatet.

Du kan maile det eller du kan aflevere det personligt mod kvittering, det er vigtigt, at du har dokumentationen i orden.
Tak for dit svar, Vovse.

Som jeg skrev i min tråd (du kan læse det lidt længere oppe):

Skriver også:
"Jeg vil gerne bede om, at jeg skriftligt modtager en specificeret udregning på, hvordan I modregner lønnen i min kontanthjælpen."


Og bare rolig, alt kommunikation mellem mig og kommunen, foregår skriftligt, selv om de har svært ved at 'fatte' det


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ikke kan få en udførlig (skriftlig) forklaring på resultatet, eller hvis du ikke kan forstå den forklaring du evt. modtager, eller hvis du simpelthen ikke er enig i den evt. forklaring du modtager, så klager du simpelthen.

At de er kommet frem til ovenstående resultat må jo være, at betragte som en afgørelse.

Det er vigtigt, at du klager indenfor 4 uger.

En evt. klage bør du aflevere personligt, mod kvittering.
Takker og bukker for dit svar

Har du ellers hørt om denne problemstilling før ?

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2015, 10:32   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Takker og bukker for dit svar

Har du ellers hørt om denne problemstilling før ?

Mvh Kio
Velbekomme.

Nej, det er ikke en problematik jeg har erfaring med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 18:24   #6
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mit råd er, hvis du ikke kan få det udspecificeret, at klage over resultatet af den udregning, som du ikke har adgang til.

Start med, at skrive til dem, at du ønsker en udførlig forklaring på hvordan de er kommet frem til resultatet.

Hvis du ikke kan få en udførlig (skriftlig) forklaring på resultatet, eller hvis du ikke kan forstå den forklaring du evt. modtager, eller hvis du simpelthen ikke er enig i den evt. forklaring du modtager, så klager du simpelthen.

At de er kommet frem til ovenstående resultat må jo være, at betragte som en afgørelse.
Klagede d 17 jan:

Bl.a.

"Jeg er utilfreds med afgørelsen, at man som Borger ikke automatisk får tilsendt en forståelig beregningsoversigt, hvor det nemt og uden at man er uddannet jurist og revisor, kan gennemskue hvordan Ydelsesservice modberegner den løn man har tjent i kontanthjælpen."

"Jeg vil derfor bede om et personligt møde med en af Ydelsesservice Københavns medarbejdere, som har 100% forstand på hvordan dette beregnes, hvor jeg vil møde op med alle dokumenter i form af lønsedler, skatte-papier og diverse beregningsoversigt jeg har modtaget, for at få en forklaring på hvordan denne beregning er foretaget."

"Jeg har flere gange bedt om en specificeret udregning på, hvordan Ydelsesservice modregner lønnen i kontanthjælpen.
Det har jeg ikke fået "

Fik så d 21 jan svar på at de har modtaget min klage:


"Kvittering for modtagelse af klage.
Vi har den 17. januar 2015 modtaget din klage om tilbagebetaling af
kontanthjælp. Hvis vi ikke er færdige med at behandle din klage inden for 4 uger, vil du modtage en nærmere underretning om, hvornår klagen kan forventes færdigbehandlet."

Nu til mit spørgsmål.

Har i dag modtaget er brev med posten fra KØBENHAVNS KOMMUNE B&K (Betaling & Kontrol), at jeg skal betale kontanthjælp tilbage, helt ok.



Jeg har tænkt mig at få kontaktet Gældsrådgivningen i Betaling & Kontrol, kender nogen adressen eller deres mail, så man evy kan køre forbi og aftale en tid til samtale ?

Orker ikke at ringe, og derved muligheden for at være NR 25 i Køen, når man ringer op, så lidt nemmere at sende en mail eller møde op personligt.

Og kommunen skriver det selv:

Gældsrådgivning
Har du mistet overblikket over din økonomi, og har du fået en afkrævningsskrivelse fra
Betaling & Kontrol, kan du kontakte Gældsrådgivningen i Betaling & Kontrol.

Vores gældsrådgivere kan hjælpe dig med

at få overblik over dine gældsposter
at tilpasse din økonomi
at indgå en betalingsaftale med os så det passer ind i dit budget




Er det helt okay, at kommunen straks begynder at indrive penge, når jeg jo har klaget over at jeg ikke er sikker på, samt tiltro til, at Kbh's kommune har regnet den korrekt ud ?

Står der noget i (§95) lov om aktiv socialpolitik eller andre steder, at kommunen ikke må indrive penge, når der er klaget ?


Er der andet jeg skal være opmærksom på ?

Jeg tænker på det de skriver med "Tilbagebetalingspligtige beløb er som hovedregel skattepligtige" hvad betyder det?

Samt, "manglende betaling (restance) bliver registreret til SKAT, med henblik på modregning/indtrædelse i udbetalinger fra staten", hvad betyder det?

"at der videregives oplysninger til kommunens leverandører af IT og betalingsformidling", hvad betyder det?

og "at KBH's kommune v/Betaling og Kontrol er dataansvarlig for de registrede oplysninger" hvad betyder det?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 19:51   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
At beløbene er skattepligtige betyder, at du HAR betalt skat af dem een gang og du derfor bliver krediteret skatten, når du tilbagebetaler - du får skatten tilbage af det beløb, du har fået for meget og har betalt skat af.

Kontakt dem og anmod om du kan få sat sagen i bero indtil afgørelse foreligger.

Du kan jo også betale og få evt beløb efterreguleret.

Forstår du gerne vil have en mere udførlig udregning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 20:57   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der står i brevet at personlig henvendelse kun er efter aftale. Så du bliver nok nød til at ringe og få en tid til personligt møde.

Selv om du har klaget skal du alligevel betale for at undgå ekstra gebyrer og renter. Du får tilbagebetaling hvis du har ret til det, når din klage er behandlet.

Sidst redigeret af Akvamarin; 24-01-2015 kl. 20:59.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 14:09   #9
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Læser så i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...r+det+Tilsynet deprimerende læsning mht retssikkerheden i danmark.


Fik så svar på min klage 5 feb 2015 "Ny afgørelse om uretmæssig ydelse og sanktion" hvor jeg klagede over at man ikke fik et lønspecifikation med så man kan se hvordan de er kommet frem til beløbet, ikke at jeg skal betale tilbage, Ydelsesservice skriver så nu:

-------------------------------------

5 feb 2015 Ny afgørelse om uretmæssig ydelse og sanktion

"Vedr. klage over afgørelse om tilbagebetaling af kontanthjælp ydet i perioden 1. – 30. november 2014.

Du har den 19. januar 2015 påklaget afgørelse om tilbagebetaling af kontanthjælp ydet i perioden 1. – 30. november 2014.

Jeg har dagsdato behandlet din klage og i den forbindelse er din sag gennemgået på ny.

På baggrund af den fornyede gennemgang af din sag kan jeg oplyse dig
om, at jeg har truffet en ny afgørelse, som fremgår nedenfor.

Du skal betale hjælp tilbage, og din hjælp nedsættes."

Din hjælp vil også blive nedsat med 1/3 i 3 uger ved udbetalingen den
31. marts 2015 med 2.503,60 kr. brutto.
( Lov om aktiv socialpolitik § 42)


Grunden til vores afgørelse

Du har pligt til at oplyse kommunen om forhold, der kan få indflydelse
på din hjælp.
(Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, § 11).

Jeg har oplyst om disse forhold...

Du har ikke oplyst, at du havde søgt og fået arbejde hos XxxxxX A/S.
Vi vurderer derfor, at du i lovens forstand, mod bedre vidende, ikke har
givet os besked om dette forhold.
(Lov om aktiv socialpolitik, § 91, stk. 1, nr. 1 og § 42)


Jeg har oplyst, at jeg har søgt (på jobnet.dk) og har også oplyst at jeg havde fået arbejde, bare ikke straks...


Vi har slutteligt lagt vægt på, at du i forbindelse med ansøgning om kontanthjælp er orienteret om din oplysningspligt og således er bekendt med,
at du straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt
økonomiske forhold – herunder indtægter af enhver art og at fortielse af
oplysninger kan medfører krav om tilbagebetaling af kontanthjælp samt
sanktionering i forbindelse med uoplyst arbejde.

Hvor henne står der, at man STRAKS skal oplyse om det ?


Ved gennemgang af Beskæftigelsessag og Ydelsessagen ses du ikke at
have indgivet oplysning om, at du havde søgt og fået arbejde.

Jeg har oplyst, at jeg har søgt (på jobnet.dk) og fået arbejde...
Jeg har ikke meldt mig i arbejde på jobnet.dk, da det jo var deltids-arbejde samt jeg skulle søge suplerende kontanthjælp.



På baggrund af ovenstående anses du for at have tilsidesat din oplysningspligt
ved at undlade at indgive rettidig oplysning om, at du var
påbegyndt arbejde samt ved at undlade at indgive rettidig oplysning om
udbetaling af løn den 28. november 2014.

Hvor står der i lovgivningen om hvad rettidig oplysningspligten er ?

----------------------------------------



Mit spørgsmål:

Jeg har været inde på retsinfo.dk og gennemlæse alle love (samt alle § der henvises til), ingen steder kan jeg læse at man STRAKS skal melde at man har fået deltids arbejde på prøve.

Når Ydelsesservice skriver:
"at du i forbindelse med ansøgning om kontanthjælp
er orienteret om din oplysningspligt og således er bekendt med,
at du straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt
økonomiske forhold – herunder indtægter af enhver art "


Jeg har ikke disse papier fra dengang jeg røg på kontanthjælp for flere år siden, og ingen steder på nettet kan jeg finde noget om at man " straks har pligt til at oplyse om ændringer".

Jeg har oplyst om det, dog ikke samme dag, da arbejdet var på prøve, det var deltidsarbejde og jeg ikke havde fået en ansættelseskontrakt.

I 2012 havde jeg i 8-9 måneder timelønnet arbejde som buschauffør, hvor jeg hver 14 dag indsendte lønsedler og fik suplerende kontankhjælp, uden problemer.

Selv inde på jobnet.dk under Min side > Giv Besked - Til- og afmelding står der intet om det:

-----------------------------
Afmelding

Har du fået arbejde eller begynder på uddannelse på SU, skal du huske at afmelde dig som ledig.
Hvis du er i job med løntilskud eller i aktivering, skal du dog ikke afmelde dig. Hvis du afmelder dig, kan du miste retten til kontant- eller uddannelseshjælp. Hvis du er i tvivl, er det en god idé at kontakte dit jobcenter eller din a-kasse.

Hvorfor afmelder du dig som ledig?
* Jeg har fået arbejde på fuld tid i mindst 14 dage

* Jeg er begyndt på uddannelse på SU

* Jeg aftjener værnepligt

* Jeg er på barsel

* Jeg er gået på pension

* Jeg er gået på efterløn

* Andet

-----------------------------

andet end "Hvis du afmelder dig, kan du miste retten til kontant- eller uddannelseshjælp..." og når man har
deltid-arbejde skal man jo stadig stå som jobsøgende og søge arbejde samt klikke 1 gang om ugen på
"CHECK DINE JOBFORSLAG"

Så kan nogen her fortælle mig, om denne afgørelse er ok eller ikke, at de pludselig tilføjer:

"På baggrund af ovenstående anses du for at have tilsidesat din oplysningspligt
ved at undlade at indgive rettidig oplysning om, at du var
påbegyndt arbejde samt ved at undlade at indgive rettidig oplysning om
udbetaling af løn den 28. november 2014."


Hvor henne i lovgivningen står der noget om hvad præcist er rettidig ?
"indgive rettidig oplysning om påbegyndt arbejde samt udbetaling af løn" ?

Hvor henne står der at man straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt
økonomiske forhold" ?

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 14:32   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kære Kio - prøv at læse denne tråd, og post gerne et nedkog af din oplevelse med kommunen, altså ikke den detaljerede udlægning, som du fint kører i andre tråde.
Se om du kan holde linjen i de eksisterende indlæg i tråden.

Jo flere fejl vi igen og igen kan opliste - gerne med links, eller indsatte korte uddrag, af skriv fra KK til dig, hvor modsigelserne/ulovlighederne står i kø; jo mere tiltalende er det for en journalist/advokat, at gå ind i tingene - fordi en del af forarbejdet er gjort for dem.

'Præcedens' - altså forudgående, sammenlignelige historier - er nemlig noget man holder meget af i juraens verden, og det kan vi så servere for dem, i form af tråde der netop viser, at visse typer handlinger - her faktuelle lovoverskridelser fra kommunal (!) side, er begået, igen og igen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30672



FORDI:

hvis systemet fluekxxxxer DIG - så gør du det samme ved dem

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Fik så svar på min klage 5 feb 2015 "Ny afgørelse om uretmæssig ydelse og sanktion" hvor jeg klagede over at man ikke fik et lønspecifikation med så man kan se hvordan de er kommet frem til beløbet, ikke at jeg skal betale tilbage,

Ydelsesservice skriver så nu:
--------------------------------
-----
5 feb 2015 Ny afgørelse om uretmæssig ydelse og sanktion

"Vedr. klage over afgørelse om tilbagebetaling af kontanthjælp ydet i perioden 1. – 30. november 2014.

Du har den 19. januar 2015 påklaget afgørelse om tilbagebetaling af kontanthjælp ydet i perioden 1. – 30. november 2014.

Jeg har dags dato behandlet din klage og i den forbindelse er din sag gennemgået på ny.

På baggrund af den fornyede gennemgang af din sag kan jeg oplyse dig
om, at jeg har truffet en ny afgørelse, som fremgår nedenfor.

Du skal betale hjælp tilbage, og din hjælp nedsættes."

Din hjælp vil også blive nedsat med 1/3 i 3 uger ved udbetalingen den
31. marts 2015 med 2.503,60 kr. brutto.
( Lov om aktiv socialpolitik § 42)

Grunden til vores afgørelse

Du har pligt til at oplyse kommunen om forhold, der kan få indflydelse
på din hjælp.

(Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, § 11).

Jeg har oplyst om disse forhold...

Du har ikke oplyst, at du havde søgt og fået arbejde hos XxxxxX A/S.
Vi vurderer derfor, at du i lovens forstand, mod bedre vidende, ikke har
givet os besked om dette forhold.
(Lov om aktiv socialpolitik, § 91, stk. 1, nr. 1 og § 42)

Jeg har oplyst, at jeg har søgt (på jobnet.dk) og har også oplyst at jeg havde fået arbejde, bare ikke straks...


Vi har slutteligt lagt vægt på, at du i forbindelse med ansøgning om kontanthjælp er orienteret om din oplysningspligt og således er bekendt med,at du straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt økonomiske forhold – herunder indtægter af enhver art og at fortielse af oplysninger kan medfører krav om tilbagebetaling af kontanthjælp samt sanktionering i forbindelse med uoplyst arbejde.

Hvor henne står der, at man STRAKS skal oplyse om det ?


Ved gennemgang af Beskæftigelsessag og Ydelsessagen ses du ikke at
have indgivet oplysning om, at du havde søgt og fået arbejde.

Jeg har oplyst, at jeg har søgt (på jobnet.dk) og fået arbejde...
Jeg har ikke meldt mig i arbejde på jobnet.dk, da det jo var deltids-arbejde samt jeg skulle søge suplerende kontanthjælp.



På baggrund af ovenstående anses du for at have tilsidesat din oplysningspligt
ved at undlade at indgive rettidig oplysning om, at du var påbegyndt arbejde samt ved at undlade at indgive rettidig oplysning om
udbetaling af løn den 28. november 2014.

Hvor står der i lovgivningen om hvad rettidig oplysningspligten er ?

----------------------------------------

Mit spørgsmål:

Jeg har været inde på retsinfo.dk og gennemlæse alle love (samt alle § der henvises til), ingen steder kan jeg læse at man STRAKS skal melde at man har fået deltids arbejde på prøve.

Når Ydelsesservice skriver:
"at du i forbindelse med ansøgning om kontanthjælp
er orienteret om din oplysningspligt og således er bekendt med,
at du straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt
økonomiske forhold – herunder indtægter af enhver art "


Jeg har ikke disse papier fra dengang jeg røg på kontanthjælp for flere år siden, og ingen steder på nettet kan jeg finde noget om at man " straks har pligt til at oplyse om ændringer".

Jeg har oplyst om det, dog ikke samme dag, da arbejdet var på prøve, det var deltidsarbejde og jeg ikke havde fået en ansættelseskontrakt.

I 2012 havde jeg i 8-9 måneder timelønnet arbejde som buschauffør, hvor jeg hver 14 dag indsendte lønsedler og fik suplerende kontankhjælp, uden problemer.

Selv inde på jobnet.dk under Min side > Giv Besked - Til- og afmelding står der intet om det:

-----------------------------
[B]Afmelding

Har du fået arbejde eller begynder på uddannelse på SU, skal du huske at afmelde dig som ledig.
Hvis du er i job med løntilskud eller i aktivering, skal du dog ikke afmelde dig. Hvis du afmelder dig, kan du miste retten til kontant- eller uddannelseshjælp. Hvis du er i tvivl, er det en god idé at kontakte dit jobcenter eller din a-kasse.

Hvorfor afmelder du dig som ledig?
* Jeg har fået arbejde på fuld tid i mindst 14 dage

* Jeg er begyndt på uddannelse på SU

* Jeg aftjener værnepligt

* Jeg er på barsel

* Jeg er gået på pension

* Jeg er gået på efterløn

* Andet
-----------------------------

andet end "Hvis du afmelder dig, kan du miste retten til kontant- eller uddannelseshjælp..." og når man har
deltid-arbejde skal man jo stadig stå som jobsøgende og søge arbejde
samt klikke 1 gang om ugen på
"CHECK DINE JOBFORSLAG"

Så kan nogen her fortælle mig, om denne afgørelse er ok eller ikke, at de pludselig tilføjer:

"På baggrund af ovenstående anses du for at have tilsidesat din oplysningspligt
ved at undlade at indgive rettidig oplysning om, at du var
påbegyndt arbejde samt ved at undlade at indgive rettidig oplysning om
udbetaling af løn den 28. november 2014."


Hvor henne i lovgivningen står der noget om hvad præcist er rettidig ?
"indgive rettidig oplysning om påbegyndt arbejde samt udbetaling af løn" ?

Hvor henne står der at man straks har pligt til at oplyse om ændringer i dine personlige samt
økonomiske forhold" ?
Mvh Kio

Kære Kio
jeg har fremhævet de anvendelige punkter/ argumenter herover, med fed.

Og så er det af yderste vigtighed, at fremhæve i sine skriverier, at dine anbringender går på sagsBEHANDLINGEN, og IKKE på selve Afgørelsen!

En klage over AFGØRELSER sendes stort set på 'udsættelses-ophold' i Ankestyrelsen , i 9-12 måneder, mens en klage over selve sagsBEHANDLINGEN, kan sætte fut under flere instanser, på samme tid.


KIo, du er skarp, og skal derfor vende kanonerne lige tilbage i fjæset på den instans/person ulovlighederne kommer fra, og opliste dine her så fine spørgsmål/argumenter, I EN MAIL, til den person - der i øvrigt har balls nok til (er dum nok til?) at skrive til dig: " JEG har ændret din afgørelse...."

Normalt gemmer de ufaglærte 'sagsbehandlere' og juristerne sig jo kujonagtigt bag udtryk som BACKOFFICE og lignende - her får du serveret tåbens navn sort på hvidt, formoder jeg

Du beder altså denne person henvise til en paragraf der utvetydigt udlægger hvad STRAKS osv betyder.
Det er DERES forbandede arbejde, de forsøger at pådutte dig -nemlig at bevise det umulige og ikke-eksisterende!

(Du kan til gengæld forhåbentlig - ved mails el. på anden måde (screendumps fra Jobnet?), BEVISE, at du HAR oplyst om xxxxx

Det juridisk brugte udtryk 'i god tro' er brugbart for dig, mht dette:

Jeg har oplyst, at jeg har søgt (på jobnet.dk) og fået arbejde...
Jeg har ikke meldt mig i arbejde på jobnet.dk, da det jo var deltids-arbejde samt jeg skulle søge suplerende kontanthjælp.

og
andet end "Hvis du afmelder dig, kan du miste retten til kontant- eller uddannelseshjælp..." og når man har
deltid-arbejde skal man jo stadig stå som jobsøgende og søge arbejde
samt klikke 1 gang om ugen på
"CHECK DINE JOBFORSLAG"


Lav evt et udkast til skrivelsen og post her i tråden - jeg holder øje.


glem ALDRIG, hvis ulovlighederne skal stoppes:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension