K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2015, 11:01   #1
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Tekst i indkaldelse til samtale i jobcenter

Jeg har lige modtaget et indkaldelsesbrev fra jobcentret og ud over de sædvanlige standardtekster står der: "Vi skal også vurdere, om du fortsat er uarbejdsdygtig som følge af sygdom". Ud over min sagsbehandler vil teamchefen også deltage i mødet. Jeg synes, at det er meget mærkeligt, både fordi at da de sendte indkaldelses afventede vi stadig en tilbagemelding fra en tværfaglig smerteklinik hvor jeg skal i forløb og at jeg har et lille udestående med teamchefen fordi jeg ikke mener at hun gør tingene ordentligt.

Jeg tænker, at jeg vil ringe til sagsbehandler på mandag og spørge om de helt alvorligt mener, at de 2 kan vurdere om jeg er uarbejdsdygtig. Er det mig som overfortolker indkaldelsen? Har andre været ude for at det samme skriv og havde det nogen betydning ved mødet?
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 11:27   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tag en med som kan være et ekstra øre + som regel medfører det som regel at de holder sig på låtten, frem for at tryne borgeren, når der er vidner
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 13:39   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel også mere eller mindre en standardtekst.

Selvfølgelig foretager sb ikke lægelige vurderinger, men de kan vurdere på det materiale, der ligger i sagen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 15:18   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
I flg lov skal jc vejlede dig,

Sidst redigeret af østerbro; 22-03-2015 kl. 17:28. Årsag: Forkert tråd , derfor slettet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:20   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
kommunikation med off.instanser - ALT på SKRIFT!

ikke ringe - SKRIVE!

SKRIVE - ikke ringe!

ALT hvad du ikke har på skrift, eksisterer IKKE!

En bisidders ører er desværre intet mod lovens paragraffer.
Bedre end ingenting - men SKRIFTLIGT VEJER TUNGEST.



Fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:26   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg har flere gange mailet med spørgsmål - men aldrig fået svar tilbage på mail. Sagsbehandler ringer oftest tilbage i løbet af en uges tid! Ellers har jeg ringet og rykket for et svar og fået det i telefonen.

Det var derfor at jeg tænke at jeg ville ringe - så jeg måske kunne få et svar på hvad de har gang i.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:33   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Den ABSOLUT største skade du kan gøre på din egen sag, er at tale i telefon med nogen som helst beslutningstagere - det står ud over mange sider her på k10, og i nybegyndertråden, som du forhåbentlig har læst - ellers gør det!



Ryk systematisk med 5 dages mellemrum for mailsvar og drop fremtidige telefonsamtaler med kontorerne.
Det er ikke lovpligtigt at tale i telefon med dem.

Du skal kode numrene ind, og lade være med at tage deres opkald fremover.

Det har kostet folk DYRT at tro på mundtlige informationer og trusler.


glem ALDRIG:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 22-03-2015 kl. 17:36.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:57   #8
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Tak for din opsang! Jeg har læst (og forstået?) at man skal have alt på skrift. Jeg har etudestående med kommunen fordi jeg mener at de har lavet deres arbejde dårligt, og der har jeg holdt helt fast i, at jeg vil have der svar på skrift og fortalt dem det, da de indbød mig til en samtale om det.

Men i mit hoved er der lidt forskel på om det er noget konkret eller om det mere er for at få lidt føling med sagen. Det er nok mig der er for naiv for i den verden jeg kendte før behandlede man hinanden ordenligt og ville andre det bedste.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension