K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2015, 16:12   #21
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er nok ikke andet at gøre end at vente. Du kan ikke forvente, at dine angivne svarfrister kan overholdes.
Hehe, jeg forvente ikke ret meget

Kommunen har nok at gøre med at få alle de arbejdsløse (incl de 50.648 "arbejdssky" borgere der nu er røget ud af dagpengesystemet) få beskæftiget i "Nyttejob", for at de kan blive berettiget til kontanthjælp.

Har et hurtigt spørgsmål, kan desværre ikke selv finde svaret på nettet, måske en her kan hjælpe.

Når regeringen udsteder nogle love og regler som f.eks Københavns kommune skal efterleve (eks Nyttejob), her hører og læser man så at Københavns kommune selv fastlægger nogle regler (som opfylder loven selvfølgelig) som borgeren skal efterleve... er disser regler så offentlig tilgængelige for borgerne ?

Jeg kan give flere eksempler, f.eks hører man at man på kontanthjælp i Kbh's kommune skal søge 2 jobs om ugen, og at det skal stå i ens jobplan.
Disse ansøgninger skal indføres i ens JobLog på jobnet.dk.

Lovgrundlag
Bekendtgørelse nr. 1193 af 13/11/2014 om lov om aktiv socialpolitik § 13 stk. 1-8, § 13a, § 39 og § 40.
Bekendtgørelse 456 af 13/05/2014 om ændring af bekendtgørelse om en aktiv
beskæftigelsesindsats, § 24a.
Bekendtgørelse nr. 433 af 22/04/2014 om forvaltningsloven, § 19.
Bekendtgørelse nr. 1019 af 23/09/2014 om lov om retssikkerhed og administration på det sociale
område, § 11b.


Men hvor står det præcist henne, at det er 2 ansøgninger/ugen ?

Eller, kan kommunen (AMC) eller anden aktør (som også skal følge loven) uden samtale eller i samarbejde med borgeren, gå ind og "forhandle" evt ansættelses-forhold, ved en eventuel ansættelse med en virksomhed, ved at tilbyde at borgeren kan arbejde i virksomhedspraktik ?

Eller skal det foregå med udgangspunkt i borgerens ønsker og behov, hvor kommunen (anden aktør) skal understøtte og sparre med borgeren, og fokusere på borgerens egne ressourcer og kompetencer ?


Nogen der ved noget plz ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 17:23   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information

http://www.danskmetal.dk/A-kasse/Alt...vad%20saa.aspx

Hvor mange job skal jeg søge om ugen, når jeg er ledig?

Det kan ikke siges præcis, hvor mange job du skal søge om ugen. Det afhænger helt af, hvor mange job der er opslået inden for dit faglige og geografiske søgeområde.

Men du skal som udgangspunkt søge job hver uge, og du må ikke have længere perioder, hvor du slet ikke søger job.


Hærens konstabel og korporalforening nævner:

Du skal søge gennemsnitlig 2 jobs om ugen, så skemaet skal indeholde 26 jobs efter 3 mdr. ledighed

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140163

stk. 3. Medlemmet har pligt til at søge rimeligt og relevant arbejde. Relevant arbejde omfatter arbejde, som medlemmet kan varetage i den periode, hvor pågældende er omfattet af en mindre intensiv indsats. Medlemmet har også pligt til at søge konkrete job efter pålæg af jobcenteret, a-kassen eller anden aktør.

http://blog.krifa.dk/2010/09/ledige-...-sger-job.html

Ledige skal dokumentere, at de søger job

Derfor er det vigtigt, at du kan dokumentere, hvad du har søgt. Vi kan blive nødt til at lukke for dagpengene, hvis du ikke har søgt nok job og ikke står til rådighed.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 12:07   #23
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Ok, måske andre ligesom phhmw også misforstår mit spørgsmål.

Prøver at omformulere.

Det handler her kun om Kontanthjælpsmodtagere som ifgl Aktivloven er Jobparate 2.2

Aktivloven http://www.socialjura.dk/content-storage/love/aktivlov/

De love og regler regeringen udsteder (eks Dagpengereform og Kontanthjælpsreform) som Københavns kommune skal efterleve, her hører man at Københavns kommune har fastlagt regler som borgeren skal efterleve... er disser regler offentlig tilgængelige for borgerne ?


Der står f.eks her:

Lov om aktiv socialpolitik § 13 a.
Stk. 4. En person, som er åbenlyst uddannelsesparat eller er jobparat, og som modtager hjælp efter § 11, skal være aktivt jobsøgende. Personen skal overholde de aftaler, der fremgår af Jobnet, der er indgået med kommunen om, hvordan og inden for hvilke områder den pågældende skal søge job. Personen skal endvidere løbende registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet."

Mit spørgsmål: Hvor henne kan jeg som borger, læse om alle de aftaler, der skal fremgår af Jobnet, der er indgået med kommunen om, hvordan og inden for hvilke områder den pågældende skal søge job" ?

Grunden til at jeg vil læse hvad der kræves af mig (Ret og Pligt) er fordi jeg hører modstridende krav fra
kommunens ansatte, og ingen af dem kan (eller vil) komme med link eller henvisning der præcist understøtter
deres påstande.

Eks, min egen sag, hvor jeg spørger om hvilken paragraf der utvetydigt udlægger hvad Rettidig og Straks betyder ?

Så kan enhver ansat i kommunen jo bare høvle en masse reglersæt af overfor borgeren, efter
forgodtbefindende.

Retssikkerheden her må være at hvis kommune udsteder nogle regler som borgerne skal efterleve, så må det da være rimeligt at de er offentligt tilgængelige så man som borger selv kan læse dem.

Eksempel 2 ( og der er flere):

Jeg kan ingen steder inde på jobnet.dk eller på borger.dk (ydelsesservice/K-Kassen) finde noget om at man
Straks (hvad er Straks ?) eller Rettidigt (hvad er Rettidigt ?) skal melde når man får Deltids arbejde.

Ej heller har jo med posten (incl e-Boks) fået dokumenter fra Jobcenter Kbh eller ydelsesservice/K-Kassen
om at man Straks skal melde når man får Deltids arbejde.

Her er hvad der står inde på jobnet.dk, hvad man som borger skal gøre hvis man får arbejde.
Det er under punktet > Min side > Giv Besked - Til- og afmelding

Hvis det er så vigtigt at skal melde at man får et deltids arbejde, burde det så ikke stå der ?

http://i57.tinypic.com/1zxkqk8.jpg
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 12:33   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
[QUOTE=Kio;321590]@L.S.

Jeg forstår ikke hvad du skriver.

Du har jo selv læst min klage herinde, mener du da ikke at jeg har klaget over SAGSBEHANDLINGEN ?

Samt klaget til Jane Doe over selve AFGØRELSEN ?

Sendte klagen over sagbehandlingen til Ydelsesservice København samt Cc til Borgerrådgiveren.

Sendte den fredag d 13 februar 2015, med at jeg forventede et svar på senest 5 arbejdsdage.

Har intet hørt endnu.

Fik i går et svar fra Borgerrådgiveren som jeg ikke forstår:

"Jeg kan vejledende orientere dig om, at Borgerrådgiveren ikke har
kompetence til at behandle klager over afgørelse, som kan indbringes
for lovhjemlede klageorganer, jf. § 7, stk. 3 i vedtægt for
Borgerrådgiveren. Jeg har ikke med oversendelsen af din klage taget
stilling til hvilke forhold i din klage, Borgerrådgiveren eventuelt vil
kunne behandle."




Problemet er desværre , at du har klaget til Jane Doe over afgørelsen, og samtidigt til Borgerrådgiveren - og derfor lavet selvmål.
borgerrådgiveren må IKKE forholde sig til AFGØRELSEN, men kun selve SAGHÅNDTERINGEN.

Endnu en de fælder der lægges for Borgerne.

Forvaltningens nyeste lovovertrædelse er, at ignorere denne hårfine skelnen i klagerne!

Og desuagtet den tydelige skelnen i fremførelsen af klagen, at behandle denne som en klage over selve afgørelsen, og STRAKS sende denne klage videre til Ankestyrelsen.

Der faktuelt intet har med et uvildigt klageorgan at gøre, men blot er en efterhånden meget lidt ukendt, kunstig forhaling af ydelse, af hjælp til de syge borgere.

Og selvfølgelig reagerer forvaltningerne ikke indenfor de af Borgeren afkrævede tidsrammer - det er kun forvaltningerne der har det privilegie, at kunne forlange noget som helst - med grusomme konsekvenser, hvis det ikke efterkommes - men tryk avler modtryk, og jo oftere vi giver op, jo mere vil samme empatiblottede opførsel danne præcedens på de afstumpede gange.

Hvilket betyder at vi blot fortsat skal yde maksimalt modpres, for at få disse lovbrydende og beskidte greb frem i lyset.

Du kan nu vælge at klage direkte til Borgerrrådgiveren over SAGSBEHANDLINGEN - over at du ikke har fået svar/autosvar på din henvendelse til forvaltningen.


fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:18   #25
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Problemet er desværre , at du har klaget til Jane Doe over afgørelsen, og samtidigt til Borgerrådgiveren - og derfor lavet selvmål.
borgerrådgiveren må IKKE forholde sig til AFGØRELSEN, men kun selve SAGHÅNDTERINGEN.

Endnu en de fælder der lægges for Borgerne.

Du kan nu vælge at klage direkte til Borgerrrådgiveren over SAGSBEHANDLINGEN - over at du ikke har fået svar/autosvar på din henvendelse til forvaltningen.

Opdatering samt nyt problem.


Modtog d 9 marts fgl fra en jurist i Borgerrådgiveren.

---------------------------------------------------------------------
Henvendelse til Borgerrådgiveren

Borgerrådgiveren har modtaget din henvendelse af 27. februar 2015,
hvori du skriver, at du ikke har modtaget svar på din henvendelse til
Ydelsesservice af den 13. februar 2015.

Jeg har i dag kontaktet Ydelsesservice telefonisk, og har fået oplyst, at
du vil modtage svar på din henvendelse af den 13. februar 2015 i denne
uge.

Borgerrådgiveren foretager på baggrund af ovenstående ikke yderligere
i forbindelse med din henvendelse af 27. februar 2015.

Såfremt du mod forventning ikke modtager svar fra Ydelsesservice i
denne uge, er du naturligvis velkommen til at kontakte Borgerrådgiveren
igen.

Med venlig hilsen
For Borgerrådgiveren
---------------------------------------------------------------------

Jeg har intet hørt fra Ydelsesservice.


Problem 2.

Jeg er jo røget i Nyttejob/aktivering nede på CBSI, Hejrevej 10, 2400 Kbh nv.
med start mandag d 23 feb. 2015 til d 22 marts 2015, hvor man skal møde 2 gange
om ugen, fra 9:00 til 15:00. Hvis man ikke er kommet i ordinær arb, virksomheds-
praktik, løntilskud eller jobrotation, bliver perioden forlænget med 4 uger,
hvor borgerne skal (har kun fået det mundtligt fortalt af en vejleder, jeg har
bedt om det skriftligt, men de nægter...) møde 4 dage om ugen, 3 timer dagligt,
enten morgen eller eftermiddag, hvor man så selv skal sidde ved en af deres
computere og søge. Ingen undervisning.

Hver borger har fået en "personlig" vejleder/konsulent/sagsbehandler, der kan
logge ind på ens journal og skrive hvad de lyster.

I den forbindelse sendte jeg d 1'ste dag en mail til min "personlige" sagsbehandler.

---------------------------------------------------------------------

Vedr. kvittering for fremmøde. 23. februar 2015

Hej JaneDoe.2.

Efter vore personlige samtale i dag på CBSI Hejrevej 10, hvor jeg mundtligt fik af vide, at jeg de næste
4 uger skal møde personligt op på CBSI Hejrevej 10, hver mandag og onsdag fra kl 9:00 til 15:00, vil jeg
bede dig om, at der efter hver mandag og onsdag hvor jeg møder op, at du indskriver i min journal at jeg er
fremmødt de dage som jeg skal, og at jeg derefter får udskrevet/sendt et kopi af denne journal til mig.
(Iht Offentlighedslovens regler om notatpligt)

Dette fordi jeg de sidste 2 år har modtaget 3 breve fra K-kassen/Ydelsesservice, som fejlagtigt påstod at jeg
var udeblevet fra møder jeg var indkaldt til,

Det er for at undgå denne situation igen, at jeg ønsker en skriftlig beskæftigelse på at jeg er mødt op til alle
møder, som jeg skal.

---------------------------------------------------------------------

Hendes svar:

---------------------------------------------------------------------
Det skal hermed bekræftes, at du er mødt 1. dag i tilbud mandag den 23-02-2015 fra klokken 09.00 – 15.00.

Jeg gør lige opmærksom på, at dit fremmøde altid registreres i vores elektroniske system kaldet KAS.

Du er til en hver tid velkommen til, at komme forbi mit kontor, for fremvisning af status af dir fremmøde på CBSI.

---------------------------------------------------------------------

mit svar, som jeg aldrig har fået svar på:

---------------------------------------------------------------------
Efter at jeg de sidste 2 år har modtaget 3 breve fra K-kassen/Ydelsesservice, som fejlagtigt påstod at jeg var
udeblevet fra møder jeg var indkaldt til, har jeg ikke 100% tillid til dette KAS system

Hjælper ikke noget, så har jeg ikke skriftlig dokumentation, derfor jeg beder om at få det indført i min journal,
samt at der bliver sendt et kopi af denne til mig, så kan jeg altid dokumentere at jeg er mødt.

---------------------------------------------------------------------

Kan man ikke forlange at bede om en skriftlig bekræftigelse på at man er mødt hver dag som man skal ?


Jeg gjorde det inde hos JC kbh AMC i Nyrupsgade, hvor jeg skulle møde 4 dage om ugen i 4 uger,
uden problemer, der fik jeg sagsbehandleren til at skrive det ind hver dag og de printede det
enten ud eller sendte et kopi til mig.



Et andet problem denne sagsbehandleren i CBSI.

Lige lidt kort info om hvordan det foregår på CBSI.
Vi sidder en flok vidt forskellige borgere dernede, nok ca 20 stk skulle komme hver gang, men
ca halvdelen kommer ikke hver anden gang. Nogle forstår kun 10% dansk eller slet ikke, andre har
aldrig i deres liv lavet en skriftlig ansøgning eller CV, det er det "undervisningen" kun går på
hele tiden. Jeg har hele mit liv selv søgt arbejde og er IT nørd så jeg har et rimligt godt CV
samt er rimlig god til at lave målrettede ansøgninger, jeg kommer tit til samtaler, men har jo
slidgigt i begge knæ, samt piskesmæld i nakken og har derfor skånebehov.

Det er pga disse forskellige skånebehov, at AMC har sendt os til CBSI, da vi jo nok er "visiterede"
til ikke at kunne komme og varetage nyttejobbet hos CAB Center for Afklaring og Beskæftigelse hver
dag kl 8:00 til 13:00 ude på 'Ved Slusen 2' i Sydhavnen (indgang fra Artillervej og til højre ved
BMX-bane skiltet) hvor det daglige arbejde vil være at man i dette tidsrum skal gå rundt (stå op) hele
dagen, og samle ukrudt og affald m.m på naturområdet Amager Fælled og Kalvebod Fælled, hvor rigtig mange
borgere er sendt ud.
(Vestamager eller Kalvebod Fælled er Arealet ca. 2000 hektar (ca. 20 km²) og
Amager Fælled er på ca. 241,5 hektar)

Nå, fandt så selv, via en af mine Jobagenter (mail), uden hjælp overhovedet, en arbejdsgiver,
som søgte folk til ordinære 37 timers fuldtids stillinger. Ringer til chefen, som der står i jobopslaget.
Sender mit CV samt ansøgning og dagen efter ringer han om jeg kan komme til samtale (jo tak :-)

Søger på google og opdager at firmaet har flere job-opslag ude offentligt, et af dem kræver en
lille efteruddannelse/opkvalficering af mig.

Sender en mail (skriftligt) til min personlige sagsbehandler i CBSI, at jeg skal til samtale, og at jeg
kommer direkte til CBSI bagefter samtalen, samt at chefen ringede til mig med et tilbud om ordinært
fuldtidsjob, men at det krævede et AMU kursus.

Min plan var her, da jeg jo selv snakkede direkte med chefen, dvs jeg havde fingeren på pulsen og at firmaet jo søgte flere folk, til flere forskellige stillinger, at jeg ville undersøge om jeg kunne få bevilget dette kursus, og derefter selv fremlægge et forslag med at ansætte mig i ordinært arbejde, hvis jeg kunne få ham til at underskrive en arbejdsgivererkæring. Det er jo altid bedre at man selv aftale med chefen, frem for at det skal til at gå igennem en 3'ide person.

-------------------------------------------------------------------
I går, sen eftermiddag, ringede chefen, og tilbød mig ordinært fuldtids arbejde, men i en anden stilling, da
en af deres folk efter mange år stoppede. Desværre havde han ikke bidt mærke i, at jeg ikke havde dette kursus.

Mit spørgsmål, kan du venligst undersøge for mig:

Hvis jeg kan få chefen til at skrive nedestående hensigtserklæring, kan
kommunen/jobcenteret så godkende denne AMU efteruddannelse til mig ?


-------------------------------------------------------------------
Der går nogle dage, pludselig får jeg en mail fra min personlige sagsbehandler der skriver:


-------------------------------------------------------------------
Jeg har i dag kontaktet chefen som oplyser, at han ikke kan give jobgaranti, selv om du har
gennemført omtalte kursus.

Det chefen kan tilbyde er, at du starter i praktik 2 x 4 uger og evt. ansættelse med løntilskud efterfølgende.

Hvis chefen allerede i praktikforløbet vurderer, at der kan gives en jobgaranti, vil CBSI behandle anmodning om
kursus possitivt.

Jeg synes, du skal kontakte chefen, og lave en aftale om opstart i et praktikforløb.

Du bedes venligst give en tilbagemelding om, hvad du beslutter dig til.

Bedste hilsner
JaneDoe2
Center for Beskæftigelse, Sprog og Integration
Hejrevej 10
2400 København NV


-------------------------------------------------------------------

Mit spørgsmål er nu, har hun ikke brudt lovgivningen ?

Hvad siger lovgivningen om, at når et job opslag er opslået offentlig, hvor stillingen er ordinær og en 37 timers fuldtidsstilling, må nogen personer, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, så gå ind og tilbyde firmaet virksomhedspraktik og/eller løntilskud ?

Eller er det ulovligt, da det er konkurrenceforvridende ?

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§ 49. Etablering af virksomhedspraktik, jf. §§ 42 og 42 a, må ikke være konkurrenceforvridende.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164698

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
§ 65. Udbetaling af tilskud må ikke være konkurrenceforvridende.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164698


samt, den måde at umyndigøre en borger på, ved uden at have en samtale med mig først, ringer hun til
chefen på mine vegne, og begynder at forhandle på mine vegne om virksomhedspraktik og løntilskud,
uden overhovedet at vide hvad jeg har aftalt med ham, som faktisk var en ordinær fuldtidsstilling.

Nogle gode råd inden jeg sender min klage over denne sagsbehandlers måde at agere på uden en samtale eller aftale med borgeren først, samt den måde at umyndiggøre en borger på ... ?


Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 21:11   #26
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Lige et spørgsmål til.

Mht lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen, hvis jeg beder den "personlige konsulent" jeg er tilknyttet på CBSI, om at lægge et dokument ind i min sag som aktstykke, skal hun så gøre det ?

Sidder og læse her mht notatpligt
http://www.handicap.dk/media/1572/88...lereglerne.pdf
" Notatpligten omfatter såvel mundtlige som skriftlige oplysninger, uanset hvor de kommer fra"

Det jeg vil bede om at få indført er dette:
------------------------------------------------------
Til
CBSI
Center for Beskæftigelse, Sprog og Integration
Hejrevej 10
2400 København NV
Att.: Vejleder Xxxxxxx Xxxxxxxx
Mail: [email protected]
Telefon 82 56 51 99

København Tirsdag den XX. marts 2015



Dette dokument vil jeg bede om at få indlagt i min journal som aktstykke.


Vedr. kvittering for fremmøde.

Jeg har flere gange skriftligt bedt om at få indskrevet i min journal, at jeg er fremmødt alle de dage som jeg skal hos CBSI , og at jeg derefter får udskrevet/sendt et kopi af denne journal til mig.

Dette er ikke sket.

Jeg vil igen bede om, jeg efter hvert fremmøde mandag og onsdag, eller efter hver uge, eller efter når mit forløb hos CBSI er afsluttet, at jeg får en skriftlig kvittering på at jeg er fremmødt alle dage som jeg skal.

Dette så der ikke kan dannes tvivl om, om jeg rent faktisk er mødt alle dage som jeg skal, over for bl.a. Ydelsesservice København.


Vedr. mødedage og tidspunkter på CBSI.

Jeg har på intet tidspunkt, før mit forløb på CBSI, fået noget fra Jobcenter København eller CBSI skriftligt på, hvilke dage og tidspunkter jeg skal møde på CBSI. Dette har jeg bedt om, men det er ikke sket..

Jeg vil her bede om, at jeg skriftligt får oplyst hvilke dage og tidspunkter jeg skal møde på CBSI, også hvis mit forløb bliver forlænget med 4 uger, så der ikke kan dannes tvivl om hvilke dage og tidspunkter jeg skal møde på.



Med Venlig Hilsen
Xxx Xxxxxx
Xxxxadressexxx
XxXx København xx
Cpr.nr.: xxxxxx-xxxx



Underskrift








Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 21:33   #27
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvorfor mailer du ikke bare? og så cc til SB? så kan du gemme dine egne sendte mail og på den måde dokumentere selv, hvis der skulle blive mere bøvl...
Synes godt nok du rammer nogle "kanter" i din sag og den med at et regulært job er blevet til en praktik synes jeg helt klart du skal klage over...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 14:00   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja make et simple og mail om e punkter, der er væsentlige for dig og din sag - ellers kan det vigtige let drukne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 16:08   #29
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Hvorfor mailer du ikke bare? og så cc til SB? så kan du gemme dine egne sendte mail og på den måde dokumentere selv, hvis der skulle blive mere bøvl...
Takker og bukker for dit svar.

Mailer til hvem og hvad skal der stå, og hvorfor CC til SB, hvis hun ikke svarer ? Hun har de sidste 4 uger ignoreret mig flere gange...

Jeg skal jo have skriftlig dokumentation for at jeg er mødt op, sender jeg en mail til SB, og de ikke kvittérer, har jeg jo ikke skriftlig dokumentation.

Og hvis jeg beder den "personlige konsulent" jeg er tilknyttet på CBSI, om at lægge et dokument ind i min sag som aktstykke, eller at få indført i min journal at jeg er mødt som jeg skal alle dage, skal hun så gøre det ?

Jeg har et hav af mails til og fra de offentlige, alle placeret i de korrekte mapper, så jeg har styr på det.

Et er, at man som små børn bliver krydset af hver gang man kommer, ved navneopråb...

Men mener du da, det er komplet urimeligt, at man som borger forlanger at få skriftlig dokumentation, nu de skriftligt indkalder en ind, hvor de også skriver/truer, at hvis man ikke møder op:

Du skal til Jobsamtale med sagsbehandler Xxxxxx Xxxxxx
Tirsdag den 17. mar 2015 kl. 13:00
Mødeform: Personligt fremmøde
Du skal være opmærksom på, at du har mødepligt, når du
er indkaldt til møde i jobcentret.
Det kan få konsekvenser for din ret til dagpenge,
kontanthjælp
, uddannelseshjælp, arbejdsmarkedsydelse
eller ressourceforløbsydelse, hvis du ikke overholder aftalen.




Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Synes godt nok du rammer nogle "kanter" i din sag og den med at et regulært job er blevet til en praktik synes jeg helt klart du skal klage over...

Tak, har du et forslag til hvordan man evt kan formulere det plz ?

Mvh Kio

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja make et simple og mail om e punkter, der er væsentlige for dig og din sag - ellers kan det vigtige let drukne.
Takker og bukker for dit svar.

Hvad betyder "mail om e punkter" ?

Hvordan kan det være en "kvittering for fremmøde" hvis SB ikke kvittérer for mailen ?

Det er jo som dokumentation over for Ydelsesservice at jeg er mødt som jeg skulle, så jeg undgår at få et "Parthøringsbtrev" igen, som er sket 3 gange inden for de sidste 2 år, hvor man så har et HYR med at fremskaffe dokumentation for at man er fremmødt.

Så må det sq da være lettere lige at indføre det i min journal, og sende eller give mig et kopi...

Og et spørgsmål til dig også:
Og hvis jeg beder den "personlige konsulent" jeg er tilknyttet på CBSI, om at lægge et dokument ind i min sag som aktstykke, eller at få indført i min journal at jeg er mødt som jeg skal alle dage, skal hun så gøre det ?

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 16:29   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mail om e punkter - ja sri der er faldet et d ud.

Selvfølgelig skal du oplyses om de konsekvenser, en evt udeblivelse kan medføre. Det er en generel information.

Du må nok acceptere, at systemet sender generelle breve/mails om generelle ting. Bemandingen er formentlig ikke til, at man kan gøre tingene individuelt. Ville være skønt, men kan nok bruge ressourcerne på andre ting.

Men for din egen skyld - afpas krudtet til formålet, så når du længst.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension