K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2015, 13:16   #1
paulsauer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
paulsauer er ny på vejen
Søger case til artikelserie om social skævhed

Hej,

Jeg er journalist og arbejder lige nu på en artikelserie, der skal sætte fokus på nogle af de forskellige debatområder, der bliver aktuelle op til valget - heriblandt polarisering og skævhed i samfundet.

I den forbindelse leder jeg efter to personer, der har vidt forskellig social baggrund, for at undersøge, hvor meget enighed eller uenighed, der er om eksempelvis spørgsmålet om skævhed i samfundet, ret og pligt, politik (bl.a. i hvor høj grad man føler sig hørt af politikerne) osv.

Artiklerne vil få en fortællende karakter, så vi dels vil følge én person, der er på kontanthjælp eller førtidspension, og som måske har en social baggrund, hvor det samme har gjort sig gældende i tidligere generationer - og én person, der kommer fra en familie, hvor lange uddannelser og tilsvarende gode indkomster har været og er normen.

Ovenstående er meget karikeret sat op, men meningen med artiklen er som skrevet at undersøge, hvor meget to personer med vidt forskellig social baggrund kan blive enige om.

Har du lyst til at være med eller kender du nogen, der har - eller vil du høre mere om projektet - så kontakt mig på mail: [email protected].

Jeg håber at høre fra jer. På forhånd tak.

Mvh,
Paul Sauer
Journalist
www.paulsauer.dk
paulsauer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 01:35   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paulsauer Se meddelelser
Hej,

Jeg er journalist og arbejder lige nu på en artikelserie, der skal sætte fokus på nogle af de forskellige debatområder, der bliver aktuelle op til valget - heriblandt polarisering og skævhed i samfundet.

I den forbindelse leder jeg efter to personer, der har vidt forskellig social baggrund, for at undersøge, hvor meget enighed eller uenighed, der er om eksempelvis spørgsmålet om skævhed i samfundet, ret og pligt, politik (bl.a. i hvor høj grad man føler sig hørt af politikerne) osv.

Jeg håber at høre fra jer. På forhånd tak.

Mvh,
Paul Sauer
Journalist
www.paulsauer.dk
Jeg kan desværre ikke fremvise et livsforløb, der kan gøre mig til posterboy for trailer trash-segmentet, men vil da gerne henvise en seriøs ung mand, med skrivetøjet i orden, til følgende to tråde, som i den grad rummer en godbid eller to. hundrede.

DJØF'erne, og de 100% ufaglærte 'sagsbehandlere' i Københavns kommune, samt Ankestyrelsen, er jo i dén grad en del af Embedsværket - dog på et lavere niveau af fødekæden, end Mørkelygten afdækker.

Men til gengæld med øjenkontakt og direkte hånd- og halsret over de mennesker, hvis liv de smadrer. Ved faktuelt at bryde loven. På daglig basis.

Lige her i Hovedstaden, hvor du selv bor Paul.
En eler flere af dine naboer, er med stor sandsynlighed i deres kvælertag - du bor i Lædervesten...
Og jeg kan hilse fra første parket og sige, at det er drønubehageligt, at se sin overgriber i øjnene jævnligt.

Du kan gør en sjælden set forskel, hvis du begynder at kigge på tingene - og vi er leveringsdygtige i MASSIVE MÆNGDER klokkeklar DOKUMENTATION PÅ DE LOVBRUD!

Om Ankestyrelsen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266

Om Københavns kommune: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30672

Og her ANERKENDER Ankestyrelsen følgende:

Fra afgørelse fra Ankestyrelsen til Borger, 7.januar 2015:
"Vi skal hertil oplyse, at kommunen har pligt til at overholde de sagsbehandlingsfrister, som kommunen har fastsat i henhold til retssikkerhedslovens § 3, stk. 2. Der er dog ikke fastsat sanktioner i tilfælde af kommunens manglende overholdelse af fristerne." !!!


Læg mærke til ordene 'pligt' og 'overholdelse' - vi taler om ERKENDT lovbrud her.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31535


Så når du har skrevet den artikel du efterlyser medvirkende til her, eller om 2 minutter, er du meget velkommen til at kontakte undertegnede for en dialog.

vh L.S.

husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2015, 02:28   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af paulsauer Se meddelelser
Jeg er journalist og arbejder lige nu på en artikelserie, der skal sætte fokus på nogle af de forskellige debatområder, der bliver aktuelle op til valget - heriblandt polarisering og skævhed i samfundet.
Det kommende folketingsvalgs tre hovedtemaer bliver:

1) Økonomisk ulighed

2) Økonomisk tryghed

3) Fremtidens arbejdsmarked



Citat:
I den forbindelse leder jeg efter to personer, der har vidt forskellig social baggrund, for at undersøge, hvor meget enighed eller uenighed, der er om eksempelvis spørgsmålet om skævhed i samfundet, ret og pligt, politik (bl.a. i hvor høj grad man føler sig hørt af politikerne) osv.
Objektive observationer relateret til en given referenceramme kan man ikke tilnærmelsesvis være enten enig eller uenig i - man må blot konstatere, at sådan er virkeligheden iflg. observationerne skruet sammen.

Hvis man fx er uenig i, at formue- og indkomstforhold er ulige fordelt både nationalt og globalt, så har man et forståelsesproblem.


Citat:
Ovenstående er meget karikeret sat op, men meningen med artiklen er som skrevet at undersøge, hvor meget to personer med vidt forskellig social baggrund kan blive enige om.
Kan de starte med at blive enige om, at alle bør have ret til et værdigt liv, herunder økonomisk liv, så et det en god begyndelse.

Afledt heraf vil meget andet samliv i "fællesskabet" give sig selv.

Stort set alle menneskeskabte problemer i denne verden finder sit afsæt i 1) manglende begavelse og 2) en dysfunktionel moral & etik.


BTW: Ændre man præmisserne, så er det set før, at så ændres konklusionen også ... og her er grundudfordringen: at få så bredt et afsæt at konkludere ud fra ... det lykkes som oftest ikke, hvorfor mennesker falder tilbage på at køre i selvsving inden for nogle (typisk få) selvselekterede rammer - det kan være politisk, religiøst eller på anden vis ... og så har vi afledt al balladen med den sprungen ringmuskel ... herunder i de landsdækkende medier.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension