K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 13:51   #1
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Førtidspension og fagforening

Nu jeg er blevet førtidspensionist er det så en fordel at være i fagforeningen af hensyn til fradraget. Jeg har sat mit fradrag op 2 % for nogle måneder siden, så den er på 40 %, da jeg har nogle værdipapirer. Hvad gør I andre?

Hej Betina

P.S. Jeg blev udskrevet i går fra sygehuset. Operationen gik fint, blev foretaget i torsdags. Min mands hjerte fejler ikke noget, blev scannet 3 dage før min operation. Hans hjerte var som en 20-årigs sagde overlægen, så det var bare vores læge, der sendte ham videre i systemet, fordi han hørte en mislyd ved hjertet og mente, der kunne blive tale om en by pass operation. Så en stor lettelse! God weekend til jer allesammen
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:55   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal melde dig ud, det er spild af penge
du kan jo ikke trække det fulde beløb fra
kun noget med 33 procent

godt at hører i har det godt
god weekend

husk at tilmelde dig den pension ordning du kan få i gennem kommunen
hvis du ikke har gjort det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:59   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lyder godt at operationen gik fint.. hvad blev du opereret for.. ?

Og sikken lettelse med din mand...

Det kan aldrig være en fordel at være medlem, kun pga fradraget... for du betaler jo stadigt mere. Fradraget betyder jo blot at du ikke selv skal betale det hele, men at skat hjælper.

Hvorvidt det er en fordel eller ej at være medlem afhænger så af om du bruger dem... hvis du f.eks gerne vil arbejde et par timer.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 16:37   #4
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej MTVRV1

Jeg vil melde mig ud af fagforeningen. Jeg har tilmeldt mig supplerende arbejdsmarkedspension, da jeg sendte papirerne ind i sin tid.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 16:46   #5
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej PIP

Jeg fik konstateret brystkræft i 2008 og fik et nyt højre bryst i nov.2010. Det tager tid at rekonstruere et nyt bryst, men jeg har ikke fortrudt det. Det er det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv
Det venstre bryst blev løftet op, hvorved man flytter brystvorten længere op og syet fast. Så det er en udvendig operation på huden og ikke en indvendig som jeg fik foretaget denne gang.
Jeg mangler så nu kun en operation, nemlig at få lavet en brystvorte på det nye bryst og tilsidst en tatovering af brystvorten, så jeg er færdig engang i begyndelsen af det nye år. Altså sammenlagt lidt over et år, men er det hele værd. Jeg vidste godt, at det kunne tage tid, men jeg glæder mig også til at blive færdig

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 19:46   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan godt forstå du glæder dig.. har en veninde der har gennemgået det samme, og hun er bare så glad for det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 00:29   #7
davsdavs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Lokation: skanderborg
Alder: 53
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
davsdavs er ny på vejen
Hej
jeg har lige været igennem det helet med overvejelsers af om man skulle være medlem af fagforeningen og den eneste fordel jeg kan se er at du har det hvis du får et job og du kan ikke bare mælde dig ind igen hvis du siger fra nu. Da du skal være oppe på et rimlig højt timeantal og et hvist antal mådenders ansættelse.
Det beløb du skal betale til fagfoeninge er ikke ret høj jeg fik af vide at jeg skulle af med 128 kr om måneden hvis jeg ville blive ved med at være medlem.
Ang. forsikring så undersøg om du har nogle forsikringer der dækker en Invalidesum eller en invalidepension og som regl et fast beløb man får om året.
davsdavs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 06:41   #8
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Fagforening

Hej

Find først ud af hvilket kontigent du skal betale som FP

I min forsvandt kontigent helt

Tjek lige om der er kolliktive forsikringer du kan få noget af

Har haft megen glæde af foreningens socialrådgiver

Der har også i perioder været en fysioterapeut som kunne bruges til meget rimelig pris

Og der har også været sociale ting jeg har kunnet deltage i

Samtidig giver det lidt info om hvad der sker

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 12:18   #9
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Jeg har indsendt papirer til Pensam ang. 2 forsikringer, som jeg betaler til. Så jeg venter spændt på det.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 14:49   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
Nu jeg er blevet førtidspensionist er det så en fordel at være i fagforeningen af hensyn til fradraget. Jeg har sat mit fradrag op 2 % for nogle måneder siden, så den er på 40 %, da jeg har nogle værdipapirer. Hvad gør I andre?

Hej Betina

P.S. Jeg blev udskrevet i går fra sygehuset. Operationen gik fint, blev foretaget i torsdags. Min mands hjerte fejler ikke noget, blev scannet 3 dage før min operation. Hans hjerte var som en 20-årigs sagde overlægen, så det var bare vores læge, der sendte ham videre i systemet, fordi han hørte en mislyd ved hjertet og mente, der kunne blive tale om en by pass operation. Så en stor lettelse! God weekend til jer allesammen
DU MÅ IKKE MELDE DIG UD.. du kommer til at stå gratis der og har stadig den hjælp du hid til har kunne bruge.. skulle du så sener få problemer af social eller økonomisk art går de ind i sagen...

og må sige at den som råder dig til at stoppe medlemmet er ikke inde i hvad hjælp der er at komme efter.. jeg blev førtidspensionist i dec 2010.. og har stadig stor hjælp fra min.. blandet nu hvor jeg er ved at modtage en stor erstatning.. men kommer også til at bruge dem da jeg tvivler på om jeg har modtager penge fra alle de forsikringer jeg har været under i tidens løb..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening Jasmina Alt det andet 7 22-01-2012 12:04
Fagforening? Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-01-2012 16:41
Fagforening lony Spørgsmål ang fleksjob 14 30-09-2011 10:58
Førtidspension og fagforening Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 06-03-2011 11:03
Engangsbeløb fra fagforening ved førtidspension. lony Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 18-01-2011 11:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension