K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2012, 10:27   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hvor længe skal man blive i praktikken

Jeg er pt. i praktik/ arbejdsprøvning i revas kantine. i uge 32 skal jeg starte i
deres medieværksted.
jeg kan ikke holde til at være i kantinen så er dagligt gået hjem før tid ( mellem kl.10.00og 12.00).
Min arbejdstid er kl. 8.00- 13.00 og der Man- Fredag.

I de andre praktikker jeg har været i har det været 8- 11.45/12.00
og med en ugenlig fradag så dvs. 15-16 timer ugenligt.

Jeg har nu fået afvide at når jeg starter i medieværkstedet må jeg ikke gå før tid, for så kan de ikke vudere mig. kan det være rigtig at jeg skal være der 25 timer når jeg ikke magter det ???? jeg skal godt nok ikke kave noget men sidde mig et sted og vente på at klokken skår 13.00 dvs. at jeg feks skal kl. 11.00 skal sige at jeg ikke kan mere og sidde mig i vente position..... hvor efter jeg så kan tage hjem i seng og ikke være noget for nogen fordi jeg ikke magter mere... hmmm!!!

vil meget gerne have jeres mening om dette
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 10:34   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få fat i fagforening og/eller lægen.

Dernæst bør du fraskrive dig eget ansvar ift mulighed for erstatning, da du ikke selv MÅ tage dette ansvar ved pålæggelse af at du skal bliver der, ud over hvad der helbredsmæssigt er forsvarligt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 10:53   #3
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Få fat i fagforening og/eller lægen.

Dernæst bør du fraskrive dig eget ansvar ift mulighed for erstatning, da du ikke selv MÅ tage dette ansvar ved pålæggelse af at du skal bliver der, ud over hvad der helbredsmæssigt er forsvarligt!

VH Popiae
jeg har jo diverse lægepapir hvor der står at arbejdsevne og tid er reduceret.
så ved ikke hvad min egen læge kan gøre mere. Hun har skrevet i sine papir at jeg ikke magter arbejdsprøvningen og at jeg igen har fået mere undt.

mht. at fralægge mig ansvar hvad mener du ???

mht. fagforening så har jeg ansat en privt socialrådgiver der mener det samme ang med at blive den fulde tid, men jeg skal stoppe med at arbejde når jeg ikke magter mere og så gå i denne vente position, så de på reva kan se at jeg er færdi.....men tænker om det ikke er nok at jeg bliver den fulde tid nogen af dagene og andre går hjem og hviler så jeg er er lidt vær resten af dagen/aften... ellers ender dette med en skildsmisse for jeg magter ikke mere end mig selv.....og det kan sgu ikke være rigtig at man skal have det sådan eller
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 11:29   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at de skal skrive under på erstatningsansvar, hvis dit helbred bliver belastet ud over hvad det holder til.

Her kan lægen selvsagt støtte.

Hvis du har brug for hvile, efter endt arbejde, vil de alternativt, sørge for seng/sofa, eller lign til dig, eller hvad har de tænkt?

Din fagforening bør inddrages, da de IKKE har lov til at tvinge dig til at blive, og dette kaldes frivilling tvang!

De skal først og fremmest vurdere det du kan!
Hvordan skal man ellers få tilkendt feks førtidspension?

<VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 13:54   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg var selv på Reva både da jeg fik tilkendt fleksjob og da jeg fik pension... Jeg fik også at vide at jeg skulle blive til den bitre ende hver dag, men jeg gik altså når jeg havde fået nok, også for at kunne fungerer derhjemme bagefter, så hvis jeg var dig ville jeg gøre som hidtil... tage hjem når du ikke kan klare mere, det vigtigste er at MØDE OP HVER DAG, men ellers så gå når man ikke kan mere.. de kan IKKE tvinge dig til at blive.

Den sagsbehandler jeg havde på Reva, havde faktisk en dag jeg gik efter ½ time, ville løbe efter mig for at stoppe mig, men én af hendes kollegaer stoppede hende og sagde at hun kunne altså ikke bestemme over andre på den måde...

Held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:15   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej ette74
Du skal selvfølgelig kun være der, de timer du KAN...  Alt andet vil jo være meget mærkelig, hvis du møder kl 9 f.eks, og kl 11.35 der får du en masse smerter, ikke pga noget du lavet, de bare kommet, og der en eller anden "chef" der siger, "ette74 du bliver lige til kl. 13" og du så GØR det, så kan du jo også være der til kl.14 næste dag. Du skal kun være der de antal timer du KAN..
Ja det rigtig, at hvis du ikke er der, så kan kommunen ikk vurdere dig, men hvis du bare er der de antal timer du KAN, så kan kommunen jo sagtens vurdere dig på dette grundlag, da det jo viser ligeså meget, som når du ikke er der  håber du kan følge min tankegang, så vær kun på arbejdet, så længe du kan, og ikke så længe som chefen mener du skal/kan, den person har jo ikke de problemer som du har, og den eneste måde du kan vise det på, er jo at sige "jeg kan simpelthen ikke mere, jeg bliver nød til at gå hjem, vi ses måske i morgen" du vil jo heller ikke kunne komme hvis du er blevet så syg pga du gået langt over hvad de krop har prøvet at fortælle dig, så husk, du kan kun gøre det din krop kan klare. Der vil ikke være nogen chefer som vil kunne gøre dig noget, hvis du siger " JEG KAN IKKE MERE"
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:16   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ette74

da jeg var på reva for en del år siden gik jeg tit hjem før tid,hvis jeg ikke ku holde til det...det var de måske ikke altid vilde med,men de skrev grunden ned hver gang..og så hørte jeg ikke mere til det..og fik mit fleksjob...

mit råd er at snakke med den på reva du har allermest tilid til og din læge..du må ku få sat tiden lidt ned evt for en periode..
lægen burde kunne hjælpe dig..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 08:08   #8
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ette74

da jeg var på reva for en del år siden gik jeg tit hjem før tid,hvis jeg ikke ku holde til det...det var de måske ikke altid vilde med,men de skrev grunden ned hver gang..og så hørte jeg ikke mere til det..og fik mit fleksjob...

mit råd er at snakke med den på reva du har allermest tilid til og din læge..du må ku få sat tiden lidt ned evt for en periode..
lægen burde kunne hjælpe dig..

mvh stribe førtidspensionist
jeg har det rigtig dårligt med at gå før tid, føler at de kigger skævt til en.. mht. at blive sat ned i tid er det mit ønske at få en ugenlig fridag eller min møde tid bliver sat ned med en time om dagen, men det er blevet afvist fra både en kommunale og min privatansatte socialrådgiver.

tak til jer alle for jeres svar.....det giver lidt ro at vide ,at det ikke kun er mig der syndes det er ok at gå hjem når man har det dårligt.... jeg må jo be' om en seng og så tage hjem når jeg har ligget der lidt..... ;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:33   #9
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ette74
Du skal sørme ikk lave grin med det med en seng, jeg havde faktisk en madras i en Irma inde i baglokalet, at jeg ikke brugte den, men gik hjem er en anden sag, og jeg var altså også på "arbejde" (var der, mere eller mindre) i næsten 3 timer om ugen mandag, onsdag & fredag kommunen havde regnet med 9 timer 
At du har energi til at koncentrer dig om hvad andre tænker, synes jeg viser lidt overskud, jeg havde ikke dette overskud overhovedet, det eneste min hjerne kunne tænke var
"hvordan kommer jeg dog hjem" det gik desværre ikke altid godt, men husk, hvis du kan føle de kigger skævt på dig, så føl lige efter om du kan føle deres krops problemer, hvis ikke, så det ikke hver at føle 
Held og lykke til, jeg håber du kan føle hvad det er jeg prøver at banke ind i hovedet på dig 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 01-07-2012 kl. 14:39.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 07:14   #10
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Ette74
Du skal sørme ikk lave grin med det med en seng, jeg havde faktisk en madras i en Irma inde i baglokalet, at jeg ikke brugte den, men gik hjem er en anden sag, og jeg var altså også på "arbejde" (var der, mere eller mindre) i næsten 3 timer om ugen mandag, onsdag & fredag kommunen havde regnet med 9 timer 
At du har energi til at koncentrer dig om hvad andre tænker, synes jeg viser lidt overskud, jeg havde ikke dette overskud overhovedet, det eneste min hjerne kunne tænke var
"hvordan kommer jeg dog hjem" det gik desværre ikke altid godt, men husk, hvis du kan føle de kigger skævt på dig, så føl lige efter om du kan føle deres krops problemer, hvis ikke, så det ikke hver at føle 
Held og lykke til, jeg håber du kan føle hvad det er jeg prøver at banke ind i hovedet på dig 
jeg laver skam ikke grin mht. sengen det var noget jeg mener helt alvorligt.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe kandet dog blive ved??? Lund65 Din historie 5 08-05-2010 10:18
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension