K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2008, 14:35   #41
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Ja tror også det er i borgerservice det største problem er da de idag også har en del med udbetaling af penge at gøre.
Stod selv i kassen, men også ved scocialrådgiverne når de følte behov for dette.

Tror som ikke folk skal være nervøse for der er stramme regler om aflytning af rum og overvågning og der skal stå at der overvåges ellers er det ulovligt.

Ja en trist historie at en vagt bliver slået ihjel grundet en idiot der igen ikke kan styrer sig.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 14:39   #42
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
pruttenQ34
Undskyld jeg lige låner tråden lidt
Citat:
men så tager de lige alle hendes børne/faderskabspenge dvs 10.000 bare denne måned.
Vil bare fortælle pruttenQ34, at jeg har en søn, som blev bevilget ophold på kostskole, som var lukket i weekenden. Han skulle derfor hjem hver weekend, men da han desuden var i aflastning hver 2. weekend, havde jeg ham kun hjemme ca 2 weekender om måneder - OG jeg beholdt mit børnetilskud og børnecheck! Håber du kan bruge den oplysning til noget. Jeg kan desværre ikke henvise til §, da jeg ikke engang søgte om det. Jeg vil tro, at det fortsatte, fordi han stadig havde folkeregisteradresse hos mig.
Håber det flasker sig for dig også
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 22:35   #43
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, min store datter har også lige været afsted på efterskole, hun stoppede dog i utide, da hun overhovedet ikke trivedes der.
jeg fik hele opholdet betalt. og jeg blev ikke trukket i børnecheck eller børnepenge. som min sagsbehandler sagde så skulle barnet jo stadig have tøj og lommepenge, samt transport..
så du må undersøge om de har lov til at tage de penge.. prøv sr-bistand.. det kan være de kan hjælpe.. eller nogen her måske kan finde en §§

giver jo ikke meget ro, hvis du skal flytte og ikke have plads til din datter, og hun kommer jo til at føle sig endnu mere udenfor og umulig.. hvis ikke hun har sit eget værelse.
held og lykke med det.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 18:30   #44
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Nu kunne jeg igen godt bruge en lille smule hjælp af alle jer søde og hjælpsomme sjæle herinde...
Min pensionssag kører ingen steder, så jeg søger nu §17. Skal have hjælp til at strikke et sådan brev sammen.
Er selv igang m at finde de papirer som ikke kom med da jeg søgt om agtindsigt. Og det er faktisk ret mange.
På forhånd tusind tak
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 11:57   #45
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej jdp

Jeg har søgt pension på en §17 og jeg skrev meget kort

"Jeg vil gerne ansøge om at få førtidspension. Jeg vil anmode om, at der alene bliver taget stilling til spørgsmålet om førtidspension"

Grunden til at jeg skrev det sidste er at i §17 står at kommunen skal undersøge alle muligheder for at yde hjælp efter den sociale lovgivning og at man skal skrive hvis man ikke ønsker dette. Jeg ville have en afgørelse, så jeg havde mulighed for at få min sag afprøvet i en anden instans, så jeg kunne ikke overskue hvad det ville betyde hvis de skulle checke alle muligheder, måske er der andre der ved det?

I samme brev valgte jeg også at bede om aktindsigt.
Jeg gik ned og afleverede det på kommunen og bad om en kvittering på modtagelsen, da "ting" jo nogen gange bliver væk.

Det er efter min overbevisning kun en god ide at søge efter en §17 hvis man har dokumentation for at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder og at man har været i arbejdsprøvning som viser at der ikke er nogen arbejdsevne, for ellers vil man garanteret få afslag. Medmindre man selvfølgelig har en sygdomshistorie som ikke kan diskuteres.

Du skal nok væbne dig med tålmodighed i mit tilfælde søgte jeg den 11/12-07, har fået afslag-anket-kommunen gav mig fuld medhold. Ny behandling-afslag-anke kommune-kommune fastholdt-anke sendt til Beskæftigelsesankenævnet. Her har jeg fået af vide at jeg kan forvente svar i november og de fik den 27/6-08. Jeg fik lukket sygedagpengene da jeg fik sidste afslag i kommunen i juni, så jeg bliver forsørget af min mand.

Hvordan står du økonomisk?

Håber du kunne bruge det til noget

Mange hilsner fra Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 17:18   #46
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Tak Maj Jeg v godt, at jeg får afslag, men min pensionssag rykker sig ikke ud af stedet. Bliver i den grad syltet.

Har været arbejdsprøvet (og det gik ikke godt). Har søgt og fået agtindsigt, meeeeen.... Der mangler rigtig ... rigtig mange papirer. Som jeg nu forsøger at finde.

Der sker kun ting vedr. min pensionssag, når jeg får hjælp herinde fra.

Økonomisk... Jeg er på kontanthjælp.

Knus
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 10:01   #47
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej igen jdp

Kan godt forstå du bliver nød til at gøre noget

Hvis du er på kontanthjælp allerede kan du vel så vidt jeg ved jo heller ikke stille dig selv dårligere ved at søge pensionen. Ved at søge pensionen tvinger du dem jo til at komme med en afgørelse, som du i så fald kan anke til Beskæftigelsesnævnet og så har du jo opnået af en anden instans kigger på tingene. (selvom det tager tid )

På et tidspunkt når du har søgt pensionen, skal du have mulighed for at få foretræde for pensionsnævnet og på det tidspunkt er det super vigtigt at du har fundet de forskellige papir, så du kan sørge for at nævnet har det hele, hvis du ikke har mulighed for at få lagt det i din sag tidl.

Håber du finder en vej, du har i hvert fald mine bedste ønsker for dig.

Knus
Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 19:06   #48
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Jeg skal bare lige af m lidt galde Skulle til møde m min sagsbehandler i dag, så jeg har haft det rigtig dårligt i dag og igår...
Da jeg ankommer er der helt mørkt og aflåst. ??? Venter i godt 5 min. og så dukker der en dame op... Siger at jeg skal snakke m X. Øh! Hun er da på kursus... ???
Det har jeg ikke hørt noget om... Jeg er så rasende og har lyst til at stortude. Min sagbehandler v at jeg får psykiske dårligt. når jeg skal til disse møder.
I 2 dage har jeg lige været en tur i helvede... Undskyld at det er så rodet, men jeg måtte bare lige tømme mit hoved en smule...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 19:25   #49
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej jdp

Du får lige et

Det er sq for dårligt, at du ikke havde fået besked. Havde det været dig var du blevet trukket i løn.

Når hun ved hvordan du har det, er det da med at ringe og sige du ikke skal komme

Hav det godt.

K.h Suncil

Sidst redigeret af Suncil; 11-11-2008 kl. 19:26. Årsag: Forkert navn
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 12:42   #50
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Sidste nyt... Jeg har fået ny sagbehandler. Havde en samtale med hende i dag.

Hun blev ved med at sige, at jeg skulle hoppe ned af tronen og lave noget. Ingen gider betale for folk som bare sidder bare sin flade røv og forlanger at få alt betalt. Bare fordi jeg havde haft en dårlig barn- og ungdom med en alkoholiseret og psykisk syg mor, var ingen undskyldning for at få fingeren ud.

Øh, jeg har en pensionssag kørende på grund af fibro, ikke på grund af noget andet.

Så var der også at jeg havde spurt om hun ikke finde et sted her i byen, hvor vi kunne holde mødet, det har alle de andre sagsbehandlere mv gjort. Ellers skulle jeg med 3 busser for at komme til hende, og det har jeg ikke kræfter, overskud eller energi til. Jeg skulle fremover ikke forlange hvor møder blev holdt og jeg havde bare at komme til hende, når jeg fik besked på det.

Jeg kunne desværre ikke få nogen til at tage med i dag, og nu sidder jeg her og har det af helvede til (undskyld mit sprog), men jeg er godt nok lige dykket en tur i kulkælderen.
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anbefaling af reumatolog i Kbh/nordsjælland Bella67 Alt det andet 6 17-05-2011 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension