K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2015, 08:36   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Flexjob og ekstra timer

Hej i Forum
Jeg har siddet og kikket lidt rundt i Forum, for at se hvad andre siger om lidt ekstra timer, men kunne ikke finde noget.

Jeg er i Flex på den gamle ordning, og med en ansættelses kontrakt på 20 timer ugenligt, som hidtil har passet til det jeg laver.

Nu er der så lidt personale mangel og jeg har sagt ja til at tage ca. 2 timer mere om morgenen meget tidligt for at hjælpe lidt til.

De ca 2 timer fik tillidsmanden så lavet så de kom til at stå, så jeg ikke ville blive fyret når der ikke var noget at lave, som min overenskomst ellers foreskriver firmaet har lov til.


Men nu er der så lidt problemer med at bruge timerne jeg har til at stå, og i juli skal der afskediges personale, så jeg har bedt om at få nogle af timerne udbetalt.

De timer jeg har bedt om bliver så udbetalt over de næste 5 lønterminer, så hvordan står jeg i forhold til Indberetningen til Kommunen ?

Jeg har ikke været over 37 timer ugenligt
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 09:06   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Hej i Forum
Jeg har siddet og kikket lidt rundt i Forum, for at se hvad andre siger om lidt ekstra timer, men kunne ikke finde noget.

Jeg er i Flex på den gamle ordning, og med en ansættelses kontrakt på 20 timer ugenligt, som hidtil har passet til det jeg laver.

Nu er der så lidt personale mangel og jeg har sagt ja til at tage ca. 2 timer mere om morgenen meget tidligt for at hjælpe lidt til.

De ca 2 timer fik tillidsmanden så lavet så de kom til at stå, så jeg ikke ville blive fyret når der ikke var noget at lave, som min overenskomst ellers foreskriver firmaet har lov til.


Men nu er der så lidt problemer med at bruge timerne jeg har til at stå, og i juli skal der afskediges personale, så jeg har bedt om at få nogle af timerne udbetalt.

De timer jeg har bedt om bliver så udbetalt over de næste 5 lønterminer, så hvordan står jeg i forhold til Indberetningen til Kommunen ?

Jeg har ikke været over 37 timer ugenligt
Som udgangspunkt kommer den udbetaling ikke kommunen ved (GAMMEL ORDNING)

Hvis ?? (og det er der jo nok ikke) er lavet om på arbejdsgiverens refusion, så er det i princippet kun mellem dig og arbejdsgiveren hvad du har af timer mellem de lønnet 37 og dine reelle timer..

Altså er der (modsat til NY ordning) intet der skal reguleres ifht. indtægten. Derfor skal du ikke indberette noget.. Arbejdsgiverens refusion ændres jo ikke af den grund.

Sidst redigeret af mik16; 18-04-2015 kl. 09:13.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 11:13   #3
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Att.: mik16
Er det fast refusion Arbejdsgiveren får efter den gamle ordning ?

Skal der ikke sende lønseddeler til Kommunen ?

For jeg ved ikke helt had timerne kommer til at figurere som på lønseddelen
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 11:41   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Att.: mik16
Er det fast refusion Arbejdsgiveren får efter den gamle ordning ?

Skal der ikke sende lønseddeler til Kommunen ?

For jeg ved ikke helt had timerne kommer til at figurere som på lønseddelen
1. Ja refusionen ligger fast hver måned.. Den følger den aftale der er lavet mellem arbejdsgiver og jobcenteret.

2. Den refusionsanmodning arbejdsgiveren sender til kommunen, skal så bare være helt normal. Altså ganske som den plejer uden din ekstra indkomst.
Hvis din timeløn er den samme som den plejer, så vil evt. ekstra timer jo slet ikke ændre på den refusion arbejdsgiveren modtager.. Uanset om du skulle have flere timer.. Fuldtidslønnen for 37 timer vil jo så stadig svare til det den altid er.. Det er jo stadig samme 2/3 eller 50 % af den der gives refusion for. Så det er helt ligegyldigt i dette tilfælde.. Ingen snyder eller bliver snydt.

3. Nej DU skal ikke sende lønsedler til kommunen.. Alt vil fungere som normalt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 11:47   #5
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Tusind tak for de gode svar.

Men ved ikke helt hvad Arbejdsgiveren sender til Kommunen, men tror / håber det er den er magen til refusionsanmodning som der er sendt de sidste 3½ år. men vi har en lidt ny kontordame der styrer slagets gang så alt kan ske
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 18:54   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Tusind tak for de gode svar.

Men ved ikke helt hvad Arbejdsgiveren sender til Kommunen, men tror / håber det er den er magen til refusionsanmodning som der er sendt de sidste 3½ år. men vi har en lidt ny kontordame der styrer slagets gang så alt kan ske
Lad os tage et eksempel

Vi forestiller os at i er 2 fleksjobbere på gammel ordning..

I har begge samme timeløn inkl. diverse en arbejdsgiver kan få refusion for.

Nr. 1 har 150 kr i timen og arbejder 15 timer/uge ( 65 timer/md ).

Nr. 2 har samme 150 kr i timen og arbejder 25 timer/uge ( 108,33 timer/md ).

Da begge har samme timeløn, så bliver en fuld månedsløn på 37 timer/uge ( 160,33 timer/md) de 150 kr x 160,33 timer = 24049,50 kr/md alt inkl.

Hvis arbejdsgiveren fx. får 2/3 refusion, så er det af de SAMME 24049,50 kr = 16033,00 kr/md.

Altså er refusionen totalt uafhængig af om der er 15 eller 25 timer/uge.

Så det kommunen skal betale i refusion, har intet med din samlede månedsløn eller timer at gøre.. Din månedsløn er kun mellem dig og arbejdsgiveren.

HAVDE det været en ændring af din timeløn, eller fx. et tillæg der ville give arbejdsgiveren en større refusion, så var det noget andet.. Men det er det jo ikke her
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 18:52   #7
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Så skete der lige noget nyt i den her sag i dag.

Som tidligere skrevet havde jeg bedt om at få nogle ekstra timer udbetalt, hvilket jeg også har fået, men på min lønseddel kom der så til at stå jeg har haft 124 timer om ugen hvilket ikke er rigtigt, jeg har haft over de 37 som jeg må have

Hvad gør jeg så nu, for min sagsbehandler begyndte at tale om jeg ikke måske ikke var berettiget til Flex når jeg kunne have så mange timer om ugen


Jeg har 2,20 timer om morgene som ikke har været planlagt fra starten af mit ansættelsesforhold, hvor jeg kontraktmæssigt er ansat på 20 timer som jeg " kun " har men har så fået en ekstra tur

Det var en mundtlig aftale med arbejdsgiveren at de 2,20 timer om morgenen, skulle bruges når der ikke var noget at lave og for at undgå en fyrring, men så var der tale om fyringer og jeg bad om at få timeren udbetalt
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 08:51   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af last47 Se meddelelser
Så skete der lige noget nyt i den her sag i dag.

Som tidligere skrevet havde jeg bedt om at få nogle ekstra timer udbetalt, hvilket jeg også har fået, men på min lønseddel kom der så til at stå jeg har haft 124 timer om ugen hvilket ikke er rigtigt, jeg har haft over de 37 som jeg må have

Hvad gør jeg så nu, for min sagsbehandler begyndte at tale om jeg ikke måske ikke var berettiget til Flex når jeg kunne have så mange timer om ugen


Jeg har 2,20 timer om morgene som ikke har været planlagt fra starten af mit ansættelsesforhold, hvor jeg kontraktmæssigt er ansat på 20 timer som jeg " kun " har men har så fået en ekstra tur

Det var en mundtlig aftale med arbejdsgiveren at de 2,20 timer om morgenen, skulle bruges når der ikke var noget at lave og for at undgå en fyrring, men så var der tale om fyringer og jeg bad om at få timeren udbetalt
Hmm. 124 timer UGE er ganske godt klaret 124 timer/uge delt ud på 5 arbejdsdage/uge = 24,80 timer pr. DAG.

Hvor kom de 0,80 timer fra, når et døgn kun har 24 timer ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 10:28   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Selv kommunen må kunne se at du ikke har arbejdet alle de timer på en uge.

Men det er det der sker når pengene går til udbetaling uden at have været skrevet ind i regnskabet løbende.

Det er jo næsten et år du har arbejdet 2,2 timer ekstra om ugen kan jeg regne ud. 47 uger á 2,2 time = 103,4 time. Sammen med dine sædvanlige 20 timer bliver det så til de 124 timer fordi alle timerne er skrevet på samme uge.

Du bliver nød til at redegøre for kommunen, at du siden den og den dato har arbejdet 2,2 time mere hver uge og at de timer er blevet samlet i et afspadseringsregnskab, som nu går til udbetaling. Din chef må være med til at lave redegørelsen.

I virkeligheden skal din lønseddel vel skrives om så det fremgår at du har fået udbetalt afspadseringsregnskabet. Kan din chef ikke skrive en ny lønseddel hvoraf det fremgår.

Men da du er under gammel ordning kan jeg slet ikke se at timerne kommer kommunen ved. Din arbejdsplads får jo hverken mere eller mindre i tilskud fordi du arbejdet 22,2 time om ugen istedet for 20 timer.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension