K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2015, 09:45   #21
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej igen

undskyld min nysgerighed, du vælger selv om du vil svare.

har du været i nogen form for arbejdsprøvning, eller andne afklaring af din arbejdsevne?

Jeg har været igennem et 5årigt rev.forløb og har pt været i arb.prøvning i 1 år. Min sag skal for rehab team i ca juni, har jeg fået afvide
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 09:47   #22
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvos du selv siger til rehabiliteringsteamet at du ønsker fleks, er der ingen chance for at FP. De vil så indstille dig til enten ressourceforløb eller fleks

Og FP uden ressourceforløb når du er under 40, er nærmest umuligt.

Så tror ikke at det er noget du behøver være urolig over, uanset hvad lægerne skriver, for det er pånær Klinisk Funktion uden for deres kompetence område at udtale sig om hvor man skal være ifht ressourceforløb, fleks eller FP.

Så selv om dine læger skriver FP, behøver jobcenteret ikke tage hensyn til dette (og gøre det som regel heller ikke)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 09:53   #23
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det er fint, det var fordi jeg tænkte på dit spørgsmål om hvorvidt rehab.team kunne tvinge en til pension.

for hvis din arbejdsprøv. har vist fx. en arbejdsevne på 3, 5 eller 10 timer om ugen, så skulle du i hvertfald nok ikke være bange for at de ville tvinge en pension ned i halsen på dig. der er eksempler på at folk visiteres til fleks. med en arbejdsevne på under 1 time om ugen.

jeg selv blev i 2013 visiteret til fleks med en arbejdsevne på 1 time 3 gange om ugen, og et bjerg af skånebehov. det har siden mundet ud i en pension.

og lige en sidste bemærkning. du skal vide at kommune er helt ligeglade med hvor mange læger der nævner ordet pension i ens papirer, det er kun ens egen praktiserende læge (og klinisk funktion som gisne skriver)som i kommunens verden har ret til at udtale sig om hvilken social ydelse/indplacering på arbejdsmarkedet som anbefales fra lægeligt synspunkt. og den er kommunen heller ikke forpligtet til at følge.

held og lykke håber du vil fortælle os hvad dit møde munder ud i.

Sidst redigeret af sortepigen; 21-04-2015 kl. 09:55. Årsag: fejl
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 10:13   #24
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Tak til jer begge to! Det er rart med input, råd og egne erfaringer!

Det ender med, efter arb orøvingen, at jeg nok kan arb 3 t om ugen. Jeg skal til klinisk funktion i maj.
Jeg vil gerne satse på fleks, for at ha en lille tilknytning til arb.markedet + vil stedet jeg er nu, gerne beholde mig, så det er jo fint

Jeg vender gerne tilbage med svar på, hvad det hele ender med. Og mon ikke, der dukker nogle spørgsmål op indimellem, inden mødet
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 19:40   #25
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Kan nogen hjælpe mig vedr løn / fleks ?
Får man også mindsteløn, hvis man får et job inden for det fag, man er uddannet i/som ? Jeg er pt ikke med i fagforening. Meldte mig ud, da jeg blev langtidssygemeldt.

Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 13:12   #26
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Jeg har et nyt spørgsmål Måske nogen kan hjælpe..

Jeg står foran en operation i hjertet, og jeg tænker om rehab-teamet vil sige, at jeg så skal i ressourceforløb for at få afklaret noget ift. operationen... ?

Det er ikke noget, der vil gøre mig mere rask, men en nødvendig operation ift at stabilisere mig/forebygge værre sygdom.

Jeg ved, at det er svært at svare på. Man har bare så mange tanker - og det har hjulpet mig rigtigt meget at læse tråd efter tråd herinde, og folk virker rigtig søde til at hjælpe og komme med gode forslag/svar/løsninger.

Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension