K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2015, 15:42   #1
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Rehab-skema

Hej (igen)

Jeg vil høre jer andre om: Hvor meget må man skrive i rehab-skemaet ?
Min SB har bedt mig kigge på punkterne og tænke over de forsk. spørgsmål.

Jeg har jo lys til at skrive en længere roman. Men kan det blive for meget ?
Kan/skal man henvise til journaler eller andet ?

Jeg har ikke fået hentet journal fra egen læge endnu. Det skal jeg vel også ha' gjort.

Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 16:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil være en god ide at have alle papirer selv...og ja hvis du kan...så henvis endelig til de ting som kan understøtte din sag....men det er ikke noget man skal gøre....det kan bare være en god ide at gøre..

Ja en roman vil være for meget....du risikere at de ikke får læst det når det er for langt...

Så det er en god ide at sætte sig ned og finde alle de vigtige punkter frem...altså dem som kan understøtte ens sag....og så få dem med...

Så kan man roligt undlade alle de små ting...eller små rettelser...

Selvfølgelig skal man have alt det vigtige med...og vigtige rettelser...og det kan selvfølgelig have indflydelse på hvor meget man kommer til at skrive...

Du spørger om hvor meget du må skrive...og der er svaret at du må skrive det du vil....

Men tænk over om det bliver så langt at der vil være en chance for at de slet ikke kan nå at læse det...

Samtidig bør man helt og holdent afholde sig fra at få følelser ind over det man skriver...

Man bør være så konkret og kortfattet som overhovedet muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 16:14   #3
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det vil være en god ide at have alle papirer selv...og ja hvis du kan...så henvis endelig til de ting som kan understøtte din sag....men det er ikke noget man skal gøre....det kan bare være en god ide at gøre..

Ja en roman vil være for meget....du risikere at de ikke får læst det når det er for langt...

Så det er en god ide at sætte sig ned og finde alle de vigtige punkter frem...altså dem som kan understøtte ens sag....og så få dem med...

Så kan man roligt undlade alle de små ting...eller små rettelser...

Selvfølgelig skal man have alt det vigtige med...og vigtige rettelser...og det kan selvfølgelig have indflydelse på hvor meget man kommer til at skrive...

Du spørger om hvor meget du må skrive...og der er svaret at du må skrive det du vil....

Men tænk over om det bliver så langt at der vil være en chance for at de slet ikke kan nå at læse det...

Samtidig bør man helt og holdent afholde sig fra at få følelser ind over det man skriver...

Man bør være så konkret og kortfattet som overhovedet muligt...
Tak for dit svar
Det gi'r go' mening. At andre måske opgir' lidt at læse det hele, hvis der står for meget.
Jeg vil heller ikke sidde og skrive en lang, trist smørre om det ene og det andet. Men der er så mange ting ift. mine sygdomme, så det er svært og kringlet at få det hele ned.
Så jeg tror, det er godt at sidde og kigge lidt på det allerede nu (selvom det først er om et par måneder - mødet).

Dejligt lige at få andres input på ens sag Tak.
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 20:14   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt sikkert....jo mere tid du har til det jo bedre kan du "skærer" det til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 21:32   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det kan være godt først at skrive det langt og så bagefter korte i det. Eventuelt få en ven til at læse det lange og hjælpe dig med at skære i det.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 13:08   #6
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Tak for jeres input

Jeg har fået skrevet rigtigt meget ned - i skemaet på computeren. Så er det nemmere at rette til undervejs/bagefter. Men jeg synes, det er svært at afgøre, hvad der er vigtigt at få med. Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er, de lægger vægt på.

Jeg har så mange spørgsmål - da jeg jo nu skal igang med at forberede min sag. Jeg bliver indkaldt til klinisk funktion i næste måned.

Mine læger, og sb er alle opsatte på, at jeg skal have fleksjob. Men jeg er jo nervøs ift. rehab-teamet.

Er det kommunen / sb, der skal be om LÆ265 (tror jeg, den hedder) ?



Tillægsspørgsmål (skal jo blive på min tråd

Hvad foregår der, når man er til reumatolog ?
Jeg er også blevet henvist - men på et hospital - altså reumatologisk afd.

Undersøger de en ? Er det samtaler ? begge dele ?
Skal man komme flere gange ?

Takker på forhånd!
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 16:40   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Minnie10 Se meddelelser
Tak for jeres input

Jeg har fået skrevet rigtigt meget ned - i skemaet på computeren. Så er det nemmere at rette til undervejs/bagefter. Men jeg synes, det er svært at afgøre, hvad der er vigtigt at få med. Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er, de lægger vægt på.

Jeg har så mange spørgsmål - da jeg jo nu skal igang med at forberede min sag. Jeg bliver indkaldt til klinisk funktion i næste måned.

Mine læger, og sb er alle opsatte på, at jeg skal have fleksjob. Men jeg er jo nervøs ift. rehab-teamet.

Er det kommunen / sb, der skal be om LÆ265 (tror jeg, den hedder) ?

Ja kommunen sender lægen en LÆ 265 han/hun skal udfylde efter at have set dig i sin konsultation. Du får samtidigt tilsendt et brev om at lægen har fået tilsendt anmodningen om LÆ 265 og at du skal bestille tid hos lægen. Der står du skal bestille god tid! jeg havde ringet og bestilt tid over telefonen og var sammen med sekretæren blevet enige om at en dobbelt tid var passende. Men ifølge lægen skulle der have været afsat længere tid. Så vær lige obs på tidsrammen når du bestiller tid.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 16:52   #8
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Minnie10 Se meddelelser
Tillægsspørgsmål (skal jo blive på min tråd

Hvad foregår der, når man er til reumatolog ?
Jeg er også blevet henvist - men på et hospital - altså reumatologisk afd.

Undersøger de en ? Er det samtaler ? begge dele ?
Skal man komme flere gange ?

Takker på forhånd!
Hej Minnie

Ja der er samtaler og den første gang en mere uddybende samtale ligesom der kan være undersøgelse af kroppen, blodprøve og måske urin prøve, rgt billede ..... du er vel blevet henvist med at formål ? og det er jo ikke altid at det kan ordens ved 1 møde
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 10:26   #9
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Tak for jeres svar

Det hjælper mig rigtig meget !

Jeg har en sjælden sygdom, og blir kastet lidt rundt i systemet. Jeg er blevet henvist til reumatolog af et af de hospitaler, jeg går til kontrol/undersøgelser mv. på.
Jeg har 4 diskus i ryggen blandt andet.
Jeg kan ikke finde noget egentligt svar på, om det er noget, man kan "træne væk" ? Eller om man "bare" skal styrke ryggen. Jeg går til fys 2 x om ugen + varmt vands bassin. Vederlagsfrit. Jeg synes dog ikke at fys hjælper noget.
Tænker, om man skal gå til fys - "bare for at sige, at man [I]får[I] behandling.. ?

Det er svært, for som jeg kan forstå, så er det i nogle sager små ting, der afgører, om man får tilkendt fleks/FT eller ej. En forkert beskrivelse, et manglende dokument/udtalelse mv. Også selvom man forsøger at forberede sig så godt som muligt.
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:14   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Minnie10 Se meddelelser
Tænker, om man skal gå til fys - "bare for at sige, at man [I]får[I] behandling.. ?

Det er svært, for som jeg kan forstå, så er det i nogle sager små ting, der afgører, om man får tilkendt fleks/FT eller ej. En forkert beskrivelse, et manglende dokument/udtalelse mv. Også selvom man forsøger at forberede sig så godt som muligt.
Ja, fordi du dermed viser interesse for at forbedre din helbredstilstand. At det ikke hjælper, er en anden sag.

Det er vigtigt, at det fremgår af dine papirer, hvilke behandlinger du har gennemgået, og om de har hjulpet eller ej.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension