K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2015, 07:22   #1
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Hvilket parti ?

Hej K10.
Undskyld hvis jeg skriver dette indlæg i et forkert forum ?

Jeg ved ikke hvilket parti, jeg bør stemme på ?
Jeg er medlem af DF, men primært pga. udlændinge-politikken, men det er jo blå blog og jeg er noget angst over forslaget om nedskæringer i offentlige ydelser, fra DA og Venstre.
Jeg er faktisk villig til at skifte parti og blog, hvis det kan betyde at jeg kan få ro i sjælen.
Jeg er selv på førtidspension fra 2010, pga. personlighedsforstyrrelser.

Hvilket parti passer bedst ind i mine interesser, udlændinge-politik, bedre sygehuse, bedre forhold for socialt-udsatte og syge på offentlige ydelser og ikke mindst, bedre forhold for ældre. ????
boowam er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 09:12   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler j0 0m menneskesyn.

Enten er man vel af den 0verbevisning, at de der trænger, skal have hjælp af dem der kan.

Det lyder j0, efter min mening, at man vil s0tere grupper fra, hvis man er af 0venstående h0ldning.

Udlændinge, her menes vel flytning, s0m flygter fra f0rh0ld, hverken du eller jeg kan f0restille sig!

Lige så vel, s0m vi kan få husly i andre lande, hvis vi bliver angrebet, skal vi vel 0gså, især s0m rigt land, påtage sig dette ansvar 0ver f0r andre. Husk 0gså, at vi 0venikøbet er med til at b0mbe i n0gen lande, 0g dermed generer flytninge.

Når du selv synes, at du bliver behandlet dårligt, undre det mig, at du ikke ser pr0blemerne ift flytninge, s0m j0 er underlagt samme system?

M0dstand, manglende hjælp 0g anerkendelse, hjælper j0 ikke på integrati0nen. Ligeledes hjælper det ikke sygdm 0a.

0mvendt skal man selvsagt, ind0rdne sig landets l0ve 0a., når man er gæst!
Det tr0r jeg alle patier kan stå inde f0r!

Enhedslisten er de eneste, efter min mening, s0m vedh0ldende står ved deres meninger, 0m at beskytte de svage.

VH P0piae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 11:11   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det handler j0 0m menneskesyn.

Enten er man vel af den 0verbevisning, at de der trænger, skal have hjælp af dem der kan.

Det lyder j0, efter min mening, at man vil s0tere grupper fra, hvis man er af 0venstående h0ldning.

Udlændinge, her menes vel flytning, s0m flygter fra f0rh0ld, hverken du eller jeg kan f0restille sig!

Lige så vel, s0m vi kan få husly i andre lande, hvis vi bliver angrebet, skal vi vel 0gså, især s0m rigt land, påtage sig dette ansvar 0ver f0r andre. Husk 0gså, at vi 0venikøbet er med til at b0mbe i n0gen lande, 0g dermed generer flytninge.

Når du selv synes, at du bliver behandlet dårligt, undre det mig, at du ikke ser pr0blemerne ift flytninge, s0m j0 er underlagt samme system?

M0dstand, manglende hjælp 0g anerkendelse, hjælper j0 ikke på integrati0nen. Ligeledes hjælper det ikke sygdm 0a.

0mvendt skal man selvsagt, ind0rdne sig landets l0ve 0a., når man er gæst!
Det tr0r jeg alle patier kan stå inde f0r!

Enhedslisten er de eneste, efter min mening, s0m vedh0ldende står ved deres meninger, 0m at beskytte de svage.

VH P0piae


Jeg tror ikke Boowam er imod flygtninge som søger asyl på grund af at de føler sig forfulgt og udsat i deres hjemlande, men at han er imod at vi modtager og forsørger utroligt mange bekvemmeligheds flygtninge.

Selvfølgelig skal vi hjælpe de udlændinge der søger asyl, som er udsatte.

Selv er jeg ikke racist, men mange udlændinge kommer til Danmark, ikke for at arb. men fordi at de sammen med deres familie her i landet kan få en bolig, møbler, tøj, mad, penge uden de behøver at yde noget til gengæld.

Der skal Politisk sættes penge af til forsørgelse af alle disse flygtninge og hvor skal pengene komme fra ? nærliggende er formodning om at pengene skal tages fra en anden kasse, gennem forringede ydelser og nedsat ydelses beløb til udsatte danskere Førtidspensionister, Fleksjobbere, Kontanthjælpsmodtagere osv.

Du siger at Danmark er et rigt land, hvoffor er der så i Danmark ikke penge nok til at give indfødte danskere en rimelig hjælp og økonomisk støtte ?

Der er selvfølgelig enkelte udlændinge der kommer til Danmark fordi de gerne vil arbejde, men de fleste udnytter desværre systemet i Danmark på den ene eller anden måde. Sådan er det bare.
le cuere er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 15:52   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville også have stemt på DF, hvis de IKKE pegede på Løkke som statsminister.

Men fordi de netop er en del af blå blok, kan jeg aldrig stemme på DF. Da det ville være som at skyde sig selv i hovedet med en Carl Gustav!

Så jeg stemmer i rød lejr og vil hellere have Helle 4 år mere, end Løkke. Helle er HELLER IKKE min kop te (indrømmet!), men alternativet er værre!!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 17:37   #5
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Jeg er ikke imod flygtninge, men indvandrere som er radikale i deres tro (islam)og som ikke følger de regler og love, som landet kræver. Jeg er også af den overbevisning, at om mange år mønstrer de samme antal borgere som os danskere i Danmark, hvis ikke der gøres noget !! Derfor DF..
Jeg har læst en del blog-politik i dag og jeg stemmer rød blog samt sandsynligvis Enhedslisten.
Tak for svar..
boowam er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 17:47   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Som Helene siger: hvis vi stemmer på den blå blok så er det som at skyde sig selv i foden, de vil os ikke noget godt.

Så her bliver der også stemt rødt, har simpelt ikke råd til at stemme blå.
__________________
mand er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 19:12   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg overvejer også Enhedslisten.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 19:30   #8
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Ja hvis man stemmer på de Borgerlige eller de partier der støtter en Borgerlig regering. Ja så får man mindre økonomisk råderum og mere straf til de mennesker som at der er på Offentlig forsørgelse her I Danmark.

Og den grupper gælder både de Handicappede,psykisk syge, dem med sociale problemer og dem er ifølge mange Borgerlige ikke vil arbejde.....

Så det bliver en bred kam dem der bliver "straffet" økonomisk. Men det kommer til at gå rigtig hårdt ud over dem, som at der ikke kan arbejde pga de problemer de har.

Og jeg syntes at det er rigtigt unfair, at vi skal straffes økonomisk fordi at vi ikke kan arbejde.

Man kan være helt sikkert på at de sociale ydelser vil bliver endnu mere forringet, under en Borgerlig regering end den regering som at vi har nu.

Se bare på DA´s seneste anbefaling af de offentlig ydelser! Og mange Borgerlige syntes at der er mange gode ideer i DA´s anbefaling.
Det er jo rystende og Chokerende!!!.

Og hvis man er bekymret for de mange flygtninge som at der kommer til landet, syntes jeg stadigvæk godt at man kan stemme på den nuværende regering og ikke DF.
Den nuværende regering har godt fat i problemet med de mange flygtninge som der er kommet til landet.
Flygtninge strømmen er jo stærkt aftagende, og der var jo heller ikke noget at sige til at der kom mange flygtninge til landet lige pludselig. Det er jo en voldsom konflikt som at der sker i Syrien og Irak.

Jeg stemmer selv på Socialdemokratiet. Bare det bliver en rød regering igen er jeg tilfreds.

Det eneste der virker for de Borgerlige er at straffe mennesker som at der er for syge til at arbejde!
Det kan jeg slet ikke stå inden for. Selvom at man er syg har man stadigvæk ret til økonomisk støtte, så man kan have et nogenlunde anstændigt liv økonomisk selvom at man er syg.
Timeagain er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 19:35   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ville også have stemt på DF, hvis de IKKE pegede på Løkke som statsminister.

Men fordi de netop er en del af blå blok, kan jeg aldrig stemme på DF. Da det ville være som at skyde sig selv i hovedet med en Carl Gustav!

Så jeg stemmer i rød lejr og vil hellere have Helle 4 år mere, end Løkke. Helle er HELLER IKKE min kop te (indrømmet!), men alternativet er værre!!!
Jeg giver dig helt ret... og det er jo lidt ulogisk at DF vil have Løkke som statsminister hvis de mener noget med den politik de siger de har...

Så mange stemmer til enhedslisten som muligt og håbe på at vi kan få hægtet de redigale af regeringen... så vil det være bedst...

Det bliver nok svært at opnå... men at tænke sig Løkke vinder valget og kuglekasteren sidder på de afgørende mandater... ja så har man da virkeligt skudt sig selv i hovedet, hvis man har støttet det



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind  
Gammel 12-04-2015, 19:45   #10
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jeg giver dig helt ret... og det er jo lidt ulogisk at DF vil have Løkke som statsminister hvis de mener noget med den politik de siger de har...

Så mange stemmer til enhedslisten som muligt og håbe på at vi kan få hægtet de redigale af regeringen... så vil det være bedst...

Det bliver nok svært at opnå... men at tænke sig Løkke vinder valget og kuglekasteren sidder på de afgørende mandater... ja så har man da virkeligt skudt sig selv i hovedet, hvis man har støttet det



....
Ja nu må man ikke give diagnoser til nogen...Men ham kuglekasteren er noget Sociopatisk i det syntes jeg.
Timeagain er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension