K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2015, 11:28   #1
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Start på 4 ugers praktik mhp. fastansættelse på mini fleksjob

Start på 4 ugers praktik med håb på at blive fastansat på en mini fleksjob
Indsendt 23-03-2015 kl. 13:10 af Souad
Hej,

For nylig var jeg til møde med en jobkonsulent fra kommunen og en leder på en arbejdsplads, hvor jeg skal være på praktik fra primo april og 4 uger frem og bagefter holder vi et opfølgningsmøde.

"Under mødet har lederen gentagne gange nævnt, at hun forventer, at med tiden vil jeg komme op i tiden, idet 4 timer om ugen er ikke nok. Med 4 timer om ugen er jeg som en gæst på arbejde hos dem. Lederen nævnte som eksempel en medarbejder de har, som arbejder 20 timer/uge."

Lederens forventninger skræmmer mig da jeg ikke kan mere end de 4 timer. Jobkonsulenten svarede hende/ham, at kommunen forventer ikke at jeg skal arbejde mere end de 4 t/uge, da der står sort på hvidt i mine papirer (Rehabiliterings teams afgørelse).

Jeg glæder mig til at starte på praktikken med håb på ansættelse, men er bange for at blive presset

Hvad jeg skal jeg gøre?

mvh.
Souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 12:57   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Jeg glæder mig til at starte på praktikken med håb på ansættelse, men er bange for at blive presset

Hvad jeg skal jeg gøre?

mvh.
Souad
Du skal passe på dig selv.

Hvis lederen ønsker at du skal prøve, at komme op i tid, så siger du ja til at prøve med f.eks en time mere, og når du så kan mærke, at det ikke fungerer for dig, så fortæller du, som det er, at du ikke kan klare den ekstra time.

Sørg for, at holde jobkonsulenten opdateret med hvad der sker på arbejdspladsen.
Hvis du f.eks. aftaler med lederen, at du prøver med en ekstra time, så fortæl jobkonsulenten det i en mail.

Og fortæl også jobkonsulenten hvordan det fungerer med den ekstra time.

På den måde har du også dokumentationen i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 19:57   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej nej du skal da ikke op i tid, ikke uden tilladelse fra din jobkonsulent.

Den leder fra virksomheden er godt nok lidt af en nar.
Lederen mangler viden om, at der er mennesker der jo ikke kan arbejde mere end 4 timer pr. uge. Kan hun ikke acceptere det, jamen så sig det til jobkonsulenten, og de må opsige samarbejdet med den her leder. Lederen har ingen indflydelse på, hvor mange timer du skal arbejde. Det er altid kommunen der skal indover...

Tænk lidt på, at hvis lederen presser dig, om det så er det værd at blive ansat der.
Jeg ville ikke være der med en leder, der presser mig op i tid - og ikke tage hensyn.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 12:07   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den leder fra virksomheden er godt nok lidt af en nar.

Det er da en retorik, der vil noget!

Virksomheden angiver, de har brug for en person, der kan dække flere timer. Det er helt legalt. Der er da ingen, der siger, at du SKAL op i tid.

Positivt virksomheden giver dig en chance og forhåbentlig bliver resultatet, du lige præcis passer ind i en funktion og de resterende timer kan dækkes ad en anden person.

Held og lykke med fremtiden, som jo altid er en ubekendt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 18:39   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg forstår slet ikke dette match....imellem dig Souad og det firma...

Hvis virksomheden har fået fortalt at du ikke vil kunne mere end de 4 timer pr uge...ja så forstår jeg slet ikke at virksomheden vil have dig i praktik....hvis det ikke er nok timer...

Du bør få snakket med din jobkonsulent om din usikkerhed....og at du måske let kan blive presset til mere end du kan....og hvad du skal gøre i det tilfælde...

Spørg evt om hvorfor de er kommet med dette match imellem dig og den virksomhed...hvis de på forhånd ved at du ikke kan komme op i timer...

Man kunne jo få den mistanke....og det er slet ikke sikkert at det er rigtigt....men at jobkonsulenten ønsker at få dig højere op i tid....siden de matcher dig med den praktik..

Du bør få skrevet dagbog hver evige eneste dag....om hvordan du klare dig og hvad de forlanger af dig...

Husk på at der kun er 1 der tænker på dit helbred og som er ansvarlig for det og det er dig selv....

Hvis du lader dig presse til ting som du i virkeligheden ikke vil kunne gøre fremover....ja så vil du selv stå med håret i postkassen senere når der bliver forlangt at du kan det samme som i den praktik...

Så længe du møder op trofast og laver det du skal...ja så er det fuldstændig fair at du siger fra over for det du ikke kan...

Du bør ikke bare blive hjemme hvis det sker...men møde op hver dag og så evt gå hjem derfra...

Hvis man bare bliver hjemme ja så giver du kommunen muligheden for at kunne afvise den praktik som værende et led i din afprøvning...

Det kan de ikke hvis du møder hver dag og ellers er samarbejdsvillig...

Husk at der ikke kommer nogen senere og takker dig for din indsats hvis du yderligt ødelægger dit helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 00:52   #6
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Tak til jer alle sammen for jeres input.
er lige blevet opereret på ny i går for 5 gang efter rygskaden. Jeg håber, at i morgen er jeg lidt frisk til at uddybe lidt om mit møde med lederen og jobkonsulenten.

vh. souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2015, 00:18   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Du bør få skrevet dagbog hver evige eneste dag....om hvordan du klare dig og hvad de forlanger af dig...

Husk på at der kun er 1 der tænker på dit helbred og som er ansvarlig for det og det er dig selv....

Hvis du lader dig presse til ting som du i virkeligheden ikke vil kunne gøre fremover....ja så vil du selv stå med håret i postkassen senere når der bliver forlangt at du kan det samme som i den praktik...

Så længe du møder op trofast og laver det du skal...ja så er det fuldstændig fair at du siger fra over for det du ikke kan...

Du bør ikke bare blive hjemme hvis det sker...men møde op hver dag og så evt gå hjem derfra...

Hvis man bare bliver hjemme ja så giver du kommunen muligheden for at kunne afvise den praktik som værende et led i din afprøvning...

Det kan de ikke hvis du møder hver dag og ellers er samarbejdsvillig...

Husk at der ikke kommer nogen senere og takker dig for din indsats hvis du yderligt ødelægger dit helbred...
Jeg er helt enig.

Mød op hver eneste dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det, også selvom det evt. vil betyde, at du går hjem efter én time, eller et kvarter.

Og pas på dig selv, du kan ikke forvente, at der er andre der gør det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 14:03   #8
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Hej søde rar mennesker herinde.

Som i har skrevet til mig om arbejdsgiveren på praktikpladsen, som må være en nar og det var hun også og måske mere end det.
Jeg er virkelig skuffet. Praktikken er stoppet efter 2 uger med 4 t/ugen. Arbejdsgiveren holdte ikke aftalen, det vi har aftalt under mødet med jobkonsulenten.
Hun kastede mig i andre tunge rengøringsopgaver uden skånehensyn.
Efter hvert praktik gik jeg næsten grædende hjemme pga. smerter og blev nødt til at tage ekstra smertestillende medicin.

️Vh. Souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 20:35   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Trist du var nød til at stille op til det. Håber du ikke har fået det varigt værre og får tid til at komme tilbage til "normal" for dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 22:48   #10
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Tak akvamarin.
Det som jeg virkelig er ked af over er: hvorfor os der har det virkelig træls skal hele tiden kæmpe. Vi kæmper mod sygdommen (smerter), mod systemet i flere år ( arbejdsskade, sygemelding, fyring...) og kæmper stadig som fleksjobber. Hvorfor? Trods vires tilstand vi vil være en del af fællesskabet og yde med det vi har tilbage.

Men jeg er virkelig glad for at jeg har kontaktet jobkonsulenten som har stoppet praktikken. Det var ikke en praktik men et mareridt.
️Vh. Souad

Jeg har optaget begge samtaler med skole lederen og når jeg lytter til begge samtaler, kan jeg høre det stor spring fra først samtale til den anden. Alt som var aftalt i starten med job konsulenten lavede hun om.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension