K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2015, 16:50   #31
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Så er ministeren blevet spurgt af et medlem af Beskæftigelsesudvalget, så har han 14 dage til at svare

Spørgsmålene fra udvalget kan ses her:

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../252/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../253/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../254/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../255/index.htm

Så snart der er svar skriver jeg dem her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 09:25   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Så er ministeren blevet spurgt af et medlem af Beskæftigelsesudvalget, så har han 14 dage til at svare

Spørgsmålene fra udvalget kan ses her:

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../252/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../253/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../254/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20141/almde.../255/index.htm

Så snart der er svar skriver jeg dem her
Hvor er det sejt du har fået hul igennem. Glæder mig til at se svarene.
Pøj Pøj

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 07:29   #33
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvor er det sejt du har fået hul igennem. Glæder mig til at se svarene.
Pøj Pøj

Akvamarin
Ja, det er sørme flot. Er spændt på svaret. Hvornår kan det evt. forventes, at de er klar?
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 11:53   #34
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Ministeren har 14 dage til at svare, det vil sige til og med den 23 april 2015.

Spørgsmål 253 er især special da den er formuleret sådan at i bedste fald vil ministeren også uden at vide det svare på at når man er handicappet i konventionens forstand har man også ret og krav på fleksjobs bevilling.

Grunden til det er at en del af spørgsmålet lyder sådan her "om en person der er handicappet og dermed tilkendt fleksjob"

Dermed har man i spørgsmålet allerede besluttet at når man er handicappet er man dermed også tilkendt fleksjobs bevilling.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 12:41   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever

Ministeren har 14 dage til at svare, det vil sige til og med den 23 april 2015.

Spørgsmål 253 er især special da den er formuleret sådan at i bedste fald vil ministeren også uden at vide det svare på at når man er handicappet i konventionens forstand har man også ret og krav på fleksjobs bevilling.

Grunden til det er at en del af spørgsmålet lyder sådan her "om en person der er handicappet og dermed tilkendt fleksjob"

Dermed har man i spørgsmålet allerede besluttet at når man er handicappet er man dermed også tilkendt fleksjobs bevilling.
Jeg synes altså det er dumt at forsøge at få nogen til at svare på trickspørgsmål. For bagefter vil man stadig være i tvivl om svaret. Der er nok uklarheder i loven, så jeg ser ingen grund til at skabe flere.

Noget helt andet er så at jeg tror embedsmænd og kvinder i ministeriet er ret skarpe til at opdage, hvis nogen prøver at få en minister til at svare på noget andet end det der tilsyneladende spørges om. Men lad os nu se hvad svar du får.

Jeg synes faktisk, jeg tit har set, at ministerierne ikke svarer direkte på spørgsmål, men giver svar rundt om det, ved at henvise til diverse love og for eksempel svar fra ankestyrelsen.

Sidst redigeret af Akvamarin; 18-04-2015 kl. 12:56. Årsag: kommaer
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 22:06   #36
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Det ministeren svare skal være fyldstgørende, korrekt og klart , ellers kan ministeren få en påtale af folketinget.

Spørgsmålene er formuleret af Bent Bøgsted og derfor regner man med at han ved hvordan spørgsmålene skal spørges.

Det er underordnet om spørgsmålene i sidste ende får ministeren til at svare på et underliggende spørgsmål bygget ind hovedspørgsmålene, har ministeren først svaret på et spørgsmål så skal det svar være korrekt og fyldsgørende, og der må ikke opstå mulighed for at tror at svaret kan misfortåes og loven dermed kan misfortåes, ministeren skal overholde ministeransvarsloven.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 07:31   #37
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Det ministeren svare skal være fyldstgørende, korrekt og klart , ellers kan ministeren få en påtale af folketinget.

Spørgsmålene er formuleret af Bent Bøgsted og derfor regner man med at han ved hvordan spørgsmålene skal spørges.

Det er underordnet om spørgsmålene i sidste ende får ministeren til at svare på et underliggende spørgsmål bygget ind hovedspørgsmålene, har ministeren først svaret på et spørgsmål så skal det svar være korrekt og fyldsgørende, og der må ikke opstå mulighed for at tror at svaret kan misfortåes og loven dermed kan misfortåes, ministeren skal overholde ministeransvarsloven.
Godt nok spændende det her. Glæder mig til at se svar.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 10:25   #38
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Et 5. spørgsmål

Faktisk mangler jeg et evt. 5 spørgsmål. Det KAN muligvis gøre en forskel ??

Nemlig hvordan man ser på opstart af selvstændig virksomhed, HVIS man i en periode frasiger sig al offentligydelse..

Se side 1 i denne tråd.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 20:16   #39
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Mik, det er allerede dækket hvis man læser spørgsmål 252, spørgsmål 253, spørgsmål 254.

I dem er området allerede dækket ind.

Bent Bøgsted blev underettet om alle de områder jeg havde skrevet om, også det i tråd 1

Samtidig er Ministeren blevet bedt om at fortælle hvad fleksjob reglerne er i hendhold til handicapkonventionen, da ALLE fleksjobber er handicappede i henhold til konventionen om man kan li det eller ej, ministeren skal sikker sig at et svar overholder konventionen.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2015, 08:33   #40
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Mik, det er allerede dækket hvis man læser spørgsmål 252, spørgsmål 253, spørgsmål 254.

I dem er området allerede dækket ind.

Bent Bøgsted blev underettet om alle de områder jeg havde skrevet om, også det i tråd 1

Samtidig er Ministeren blevet bedt om at fortælle hvad fleksjob reglerne er i hendhold til handicapkonventionen, da ALLE fleksjobber er handicappede i henhold til konventionen om man kan li det eller ej, ministeren skal sikker sig at et svar overholder konventionen.
Nå, synes ikke jeg kan se, at Bent Bøgsted har fået svar. Men de 14 dage skal måske ses som hverdage eller?
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension