K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2014, 18:56   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Radikale langer ud efter den danske krævementalitet

Morten Østergaard er klar i spyttet.

Det er jo godt, med en politiker, som toner rent flag.

Jeg er enig i at lad os få stoppet krævementaliteten.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...1221225220.htm

Stine Brix Enhedslisten mener det samme.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/fin...ne%20Brix/1399

Morten Østergaard og De Radikale har en helt særlig høj moral og er dermed en slags overmennesker, som kan tillade sig helt særlige privilegier, så som ministerpension fra det 62. år, selvom pensionsalderen nu er 68 år, samt eftervederlag til ministre og folketingsmedlemmer, når de mister jobbet - uden krav om at søge arbejde eller stå til rådighed.

Denne særlige høje moral er i skarp kontrast til alle andre i Danmark fx arbejdsløse og pensionister, som derimod besidder en "krævementalitet" og en "noget-for-noget"-tankegang, som vi må gøre op med! Ellers sagt med andre ord: Morten Østergaard demonstrerer på fornemmeste vis, hvordan en politisk elite fjerner sig fra andre borgere og dermed giver sig selv helt særlige rettigheder, mens man langer ud efter alle andre.

Vidste du: Folketingsmedlemmer, som ikke bliver genvalgt, får fuld løn i to år - uden krav om at stå til rådighed og søge arbejde

Vidste du: En minister får pension fra de er 62 år, uanset om de stadig arbejder. For borgere under 52 år er pensionsalderen nu 68 år

Vidste du: En fyret minister får eftervederlag selvom man efterfølgende bliver valgt til folketinget og altså også får folketingsløn?


Hilsen Peter

Hvis vi stemmer, som sidst, får vi sandsynligvis mere af det samme!

Sidst redigeret af phhmw; 22-12-2014 kl. 19:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2014, 21:12   #2
Pepsi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 37
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Pepsi er ny på vejen
"Hvis vi stemmer som sidst, får vi sandsynligvis mere af det samme"

Det har du nok ret i. Men hvem skal vi stemme på? Jeg har svært ved at få øje på, hvem det skulle være.
Pepsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2014, 22:31   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Stem paa dem, der stemmer imod
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 10:31   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Breaking news: Arbejdsløse vil gerne arbejde!

http://puls.politiko.dk/breaking-new...gerne-arbejde/

Af Stine Brix


Kun 82 ud af 427.398 arbejdsløse sagde nej til anvist arbejde sidste år . Det viser nye tal fra Beskæftigelsesministeriet.

I stedet for at indrømme at De Radikale befinder sig på tynd is, så kommer den radikale beskæftigelsesordfører Nadeem Farooq nu formand og borgmester til undsætning – og benægter fakta fuldstændigt! Spændende strategi fra partiet, som efter eget udsagn lytter til eksperter. Så længe de altså kan bruges til partiets dagsorden om en mere nyliberal økonomisk politik, forstås.


Nadeem Farooq er Web`s gode ven.

Hvem stemmer du på ved næste valg?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 12:58   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Hvem stemmer du på ved næste valg?

Hilsen Peter
Nævn navnet på en politiker/parti som IKKE er løbet fra sine valgløfter
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 13:08   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Finn Sørensen fra EL ... Og jeg har aldrig stemt..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2014, 09:37   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enhedslisten
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2014, 13:30   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Når man lytter til denne unge "speedtalker"

.. den radikale leder, levebrødspolitiker Morten Østergaard

http://denoffentlige.dk/radikale-bla...med-velfaerden

.. lukker sine øjne og LYTTER til hvad denne unge mand forsøger at sige..

... ja, så græmmes jeg personligt, både over indholdet og den tone den unge mand lægger for dagen.

Min oplevelse er total mangel af livserfaring.

Den unge mands CV:

http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem/RVMORS.aspx

Guderne må vide, hvor det radikale bagland er henne?

Er det virkelig den type politiker, som I ønsker at blive ledet af?

Hilsen Peter som på ingen måde kan finde min gamle respekt for de radikale frem.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-12-2014, 15:25   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis man kigger på det sådan lidt oppefra....

Hvis man stemmer på de blå...Venstre, DF, de konservative og liberal alliance....så er de fleste forhåbentlig så oplyste at de ved at det hele bliver meget værre...altså for de svage i samfundet...arbejdsløse, syge osv osv...

Stemmer man på de radikale, socialdemokratiet og ja SF....tja så får vi mere af det samme....da de er løbet fra noget nær det meste de ellers stod for...og bemærk at de har haft regeringsmagten og dermed chancen for at ændre på tingene...

Lige på nær de radikale...et parti fyldt med ja undskyld....bindegale blinde mennesker som ikke aner meget om virkeligheden for alm mennesker...ja så har de trods alt meldt klart ud at de er og hører til den blå side i folketinget..

Hvem er så tilbage....tja det er Enhedslisten....normalt et parti som jeg ikke ville overveje at stemme på...

Men hvis man er parat til at sige stop til de forringelser der sker nu og ikke ønsker at forholdene skal forringes yderligt for de svageste i dette samfund....ja så har du ikke andre muligheder...

Den eneste anden mulighed vil være at melde sig helt ud af dette samfund...

Jeg er yderst villig til at lytte til nogen...som kan/vil oplyse mig om hvem jeg ellers kan stemme på....set ud fra at jeg er syg og lever i dette samfund...og jeg dermed ønsker at man tilgodeser de mennesker som er syge og svage i dette samfund...vel at bemærke mennesker som IKKE selv er skyld i den situation de står i...

Citat:
Nadeem Farooq er Web`s gode ven.
Det kunne man måske kalde det men jeg er i den lykkelige situation at jeg omgiver mig med nogle lidt mere oplyste og intelligente mennesker...

Nadeem Farooq er faktisk lidt af en gåde...for hvordan kan en så uintelligent uoplyst mand lande der hvor han er..

De må virkelig have sænket standarderne for politisk valgte mennesker....og så det at de sætter ham forrest til at forklare og fortælle alle andre om hvordan tingene hænger sammen....ja det er virkelig en gåde..

Jeg forstår godt at man som parti gerne vil have en som er villig til at stå frem og lyve om alt....for på den måde at stå bedre over for befolkningen og så de ikke opdager hvad man i virkeligheden er ude i...

Men jeg påstår at det kan gøres bedre end en Komisk Ali aka Komiske Inger Støjberg..

Til glæde for mange ja så genopstiller han heldigvis ikke til næste valg http://www.altinget.dk/artikel/nadee...opstiller-ikke
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2014, 19:25   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis man stemmer på de blå...Venstre, DF, de konservative og liberal alliance....så er de fleste forhåbentlig så oplyste at de ved at det hele bliver meget værre...altså for de svage i samfundet...arbejdsløse, syge osv osv...

Stemmer man på de radikale, socialdemokratiet og ja SF....tja så får vi mere af det samme....da de er løbet fra noget nær det meste de ellers stod for...og bemærk at de har haft regeringsmagten og dermed chancen for at ændre på tingene...

Lige på nær de radikale...et parti fyldt med ja undskyld....bindegale blinde mennesker som ikke aner meget om virkeligheden for alm mennesker...ja så har de trods alt meldt klart ud at de er og hører til den blå side i folketinget..

Hvem er så tilbage....tja det er Enhedslisten....normalt et parti som jeg ikke ville overveje at stemme på...

Men hvis man er parat til at sige stop til de forringelser der sker nu og ikke ønsker at forholdene skal forringes yderligt for de svageste i dette samfund....ja så har du ikke andre muligheder...

Den eneste anden mulighed vil være at melde sig helt ud af dette samfund...
Interessant analyse ...


Nu er det nemt nok, at give politikerne al skylden for at de fleste menneskers livsvilkår de skævvrides i grader til fordel for en ganske bestemt lille gruppe ... men både de der stemmer og de der ikke stemmer ved de såkaldte "demokratiske valg" har en ikke helt uvæsentlig del af skylden for at tingene udvikler sig som de gør.

At få vendt den udviklingen bliver en stor opgave ... særlig når nogen har gjort en dyd ud af at placere valg på niveau med sportsbegivenheder ... en form for stupid folkefest, hvor den kombattant, der har den hårdeste verbale næve banker modstanderen i gulvet med eller uden fair play medens publikum hujer.

Bekymringen kan yderlig være, at så længe pøblen får lov til at ryge, drikke, æde og hore sig ihjel og ellers ligge på sofaen, når de vigtige beslutninger skal træffes, for endelig at lade andre (herunder den næste generation) om at rydde op efter festen, så er vejen imod fremtiden ret meget op ad bakke ...


Citat:
Jeg er yderst villig til at lytte til nogen...som kan/vil oplyse mig om hvem jeg ellers kan stemme på....set ud fra at jeg er syg og lever i dette samfund...og jeg dermed ønsker at man tilgodeser de mennesker som er syge og svage i dette samfund...vel at bemærke mennesker som IKKE selv er skyld i den situation de står i...
Demokrati i dets bedste betydning er et privilegium, der med ansvar og stor indsigt skal plejes, ellers udvaskes det og forsvinder.

Det er den sidst nævnte tangent, at et såkaldt "politisk flertal" i øjeblikket er på vej ud ad ...


Sætter man det lange lys til, bliver det en kæmpe pædagogisk & politisk-filosofisk opgave at definere en mulig alternativ samfundsorden, der i en demokratisk kontekst levner en værdig plads til alle uanset forudsætninger.

Spørgsmålet er samtidig om et sådan projekt alene er en politisk opgave, ligesom det selvf. er et spørgsmål om, hvorvidt demokratiet i dens aktuelle form og med dens "specielle regler" vil være levedygtig ind i fremtiden.

Måske bliver fremtidens "demokrati" ledet af "de bedst egnede", der på forholdsvis uselvisk vis evner at indtænke en helhed over et spænd af generationer med udgangspunkt i at sikre artens overlevelse og et værdigt liv til alle ... måske udvidet til en global kontekst.


"Man kunne forestille sig", at engang ud i fremtiden vil det politiske system, i den form som vi kender det i dag, bryde sammen og blive erstattet af en AI-guidet styreform, der på alle leder og kanter bliver konstrueret til at være faktaorienteret og vise respekt for nogle ganske bestemte og prioriterede kernepræmisser som: 1) artens overlevelse på kort OG på lang sigt, 2) ressourcemæssig bæredygtighed, 3) social bæredygtighed og 4) retskaffenhed.

Afledningen (implikationen) af den overordnede tilgang til den virkelighed, vil have en ganske voldsom indvirkning på den verdens- & selvforståelse som vi i dag - nærmest okkult - dyrker, men det bliver et spørgsmål om enten: 1) "at gå planken ud" eller 2) at tilpasse sig.

Dvs. de politiske tankesæt der i tide forstår at tilpasse sig en fremtidsorienteret udvikling, vil være de politiske tankesæt som historien retrospektivt vil vise respekt.


Citat:
Det kunne man måske kalde det men jeg er i den lykkelige situation at jeg omgiver mig med nogle lidt mere oplyste og intelligente mennesker...
Intellektuel kapital er, som med anden kapital, tilsyneladende noget, der er forbeholdt de få ...


Citat:
Nadeem Farooq er faktisk lidt af en gåde...for hvordan kan en så uintelligent uoplyst mand lande der hvor han er..

De må virkelig have sænket standarderne for politisk valgte mennesker....og så det at de sætter ham forrest til at forklare og fortælle alle andre om hvordan tingene hænger sammen....ja det er virkelig en gåde..
Der er ret stor spredning på både intelligens og viden ... også blandt kandidater på en lang videregående uddannelse.

Samtidig kan der gå fagnørderi med afledte skyklapper i den oplevede virkelighed ... til skade for en helhed.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension