K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2014, 21:22   #1
Gunnar007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gunnar007 er ny på vejen
Kaos i sag

Jeg har brug for nogle vise ord her.
Sagsforløb : diagnosticeret med morbus crohen, psorarisis atrit og fibromyalgi. Speciallæge har dokumenteret overfor kommune at mine sygdomme gør at jeg har en varig nedsat funktionsevne deraf.

I start 2013 lukkede kommunen for sygedagpenge døde mente jeg ikke var syg egen sygdom,
Ankestyrelsen gav mig medhold i november 2013 at kommunen ikke kunne stoppe sygedagpenge
da de ikke objektivt har vurderet min arbejdsevne da de stoppede sygedagpenge i feb 2013, opstartede på sygedagpenge igen, og ny sagsbehandler på sagen.

Sagsbehandlerne lover på første møde at sagen bliver afgjort senest ved varighed for sygedagpenge 1maj 2014. Aftalen lyder at jeg skal at jeg hurtigst muligt skal i virksomhedspraktik for afklaring af erhvervsevne.

I forløbet skal jeg skrive logbog og have snak med virksomhedskonsulent om hvordan det går. Starter ud med få timer,er om ugen, der langsomt er øget, jeg fungerer umiddelbart bedst ved omkring 3-3,5 time mandag onsdag fredag, og er i den tid effektiv 2,5 time på disse dage. Alt dette er i min logbog som jeg skal udfylde dagligt.

Idag er der afsluttende møde på praktiksted med virksomhedskonsulent fra kommunen det oplyser at mit møde i morgen på jobcenter er et oplysningsmøde om at jobcenter vurderer jeg kan tage et almindeligt job, med skånebehov for fysisk arbejde.

Denne beslutning er truffet på et møde i sidste uge, uden at sagsbehandler har set mine logbøger eller notater fra virksomhedskonsulent der jævnligt har fulgt mig. Hvilket vil sige at kommunen nu vil udvikle min arbejdsevne til at kunne varetage et almindeligt job...

Dette er min klare fornemmelse at jeg på ingen måde magter, mine smerter tillader det simpelthen ikke. Hvordan skal jeg forholde mig til sagsbehandler ændrer mening om sagsforløb uden at have vurderet min praktik, og hvordan vil jeg stå i en ankesag, igen, nu med en virksomhedspraktik som kommunen ikke vil godkende da jeg ikke har prøvet at arbejde i fuld tid, 37 timer.

Jeg vil bare så gerne på fleksjpb muligheden, da det er den eneste mulighed for mig at fastholde en kontakt til arbejdsmarkedet. Står sågar med muligheden for ar gå jobbet hvor min praktik har foregået.
Hvad skal jeg dog gøre ??

Hilsen Gunnar007

Sidst redigeret af Webmaster; 24-03-2014 kl. 22:25. Årsag: Mellerum i indlægget indsat så folk bedre kan læse det
Gunnar007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 22:25   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sagsforløb : diagnosticeret med morbus crohen, psorarisis atrit og fibromyalgi.
Speciallæge har dokumenteret overfor kommune at mine sygdomme gør at jeg har en varig nedsat funktionsevne deraf.

I start 2013 lukkede kommunen for sygedagpenge. de mente jeg ikke var syg egen sygdom, Ankestyrelsen gav mig medhold i november 2013 at kommunen ikke kunne stoppe sygedagpenge, da de ikke objektivt har vurderet min arbejdsevne.

da de stoppede sygedagpenge i feb 2013, opstartede på sygedagpenge igen, og ny sagsbehandler på sagen. Sagsbehandlerne lover på første møde at sagen bliver afgjort senest ved varighed for sygedagpenge 1maj 2014.
Aftalen lyder at jeg skal at jeg hurtigst muligt skal i virksomhedspraktik for afklaring af erhvervsevne.

I forløbet skal jeg skrive logbog og have snak med virksomhedskonsulent om hvordan det går. Starter ud med få timer,er om ugen, der langsomt er øget, jeg fungerer umiddelbart bedst ved omkring 3-3,5 time mandag onsdag fredag, og er i den tid effektiv 2,5 time på disse dage.

Alt dette er i min logbog som jeg skal udfylde dagligt. Idag er der afsluttende møde på praktiksted med virksomhedskonsulent fra kommunen det oplyser at mit møde i morgen på jobcenter er et oplysningsmøde om at jobcenter vurderer jeg kan tage et almindeligt job, med skånebehov for fysisk arbejde. Denne beslutning er truffet på et møde i sidste uge, uden at sagsbehandler har set mine logbøger eller notater fra virksomhedskonsulent der jævnligt har fulgt mig.

Hvilket vil sige at kommunen nu vil udvikle min arbejdsevne til at kunne varetage et almindeligt job... Dette er min klare fornemmelse at jeg på ingen måde magter, mine smerter tillader det simpelthen ikke. Hvordan skal jeg forholde mig til sagsbehandler ændrer mening om sagsforløb uden at have vurderet min praktik,


og hvordan vil jeg stå i en ankesag, igen nu, med en virksomhedspraktik som kommunen ikke vil godkende`????

da jeg ikke har prøvet at arbejde i fuld tid, 37 timer. Jeg vil bare så gerne på fleksjpb muligheden, da det er den eneste mulighed for mig at fastholde en kontakt til arbejdsmarkedet.


Står sågar med muligheden for ar gå jobbet hvor min praktik har foregået.
Hvad skal jeg dog gøre ??

Hilsen Gunnar007
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 23:32   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Trin 1: Få anerkendt, at sagsbehandler skal læse rapporten:
Jeg ville bede sagsbehandleren skrive, sort på hvidt, at hun/han ikke beskæftiger sig med rapporten fra virksomhedkonsulenten.
Det er dårlig sagsbehandling, for det er jo ligesom de oplysninger, der var formålet i et forløb med virksomhedkonsulent.

Vil vedkommende ikke det, ville jeg skrive til centerchefen og fortælle om problemet.
Har du søgt aktindsigt?

2. Ellers skal du søge fuld aktindsigt, aflevere brevet ved skranken og få en stemplet kopi, - lige nu!
De har 10 dage til at give dig den.

Det ville være et par gode ting at starte med. Pøj-pøj!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 00:21   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der ikke har stået i din praktik, at formålet var afklaring, er det desværre et problem., men..

Du bør via det vidste resultat, at du ikke kan genindtræde på den ordinære arbejdsmarkedet.

Skal/forelægger der ikke en rapport fra praktikstedet, eller hvem har haft og foranstaltet din praktik?

Den der har foranstaltet din praktik, evt. anden aktør, SKAL udarbejde en rapport over forløb, med konklusion!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:17   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunnar007 Se meddelelser
I forløbet skal jeg skrive logbog og have snak med virksomhedskonsulent om hvordan det går. Starter ud med få timer,er om ugen, der langsomt er øget, jeg fungerer umiddelbart bedst ved omkring 3-3,5 time mandag onsdag fredag, og er i den tid effektiv 2,5 time på disse dage. Alt dette er i min logbog som jeg skal udfylde dagligt.
Hvor mange timer pr. uge nåede du op på, at være i praktikken?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:38   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du skal bede aktøren om en kopi af progressionsrapport.
Aktøren skal vel kunne bevise,at de har forsøgt at få dig op i tid.

Hav din læge med, tal om forløbet, så beskrives det i de kommende beskrivelser fra egen læge,

Og klag over en meningsløs aktivering!

Kommunen kan kassetænkning, og vil ha dig væk fra sygedagpenge.
Du må ikke lade dig presse til at raskmelde dig.

Har du en fagforening med socialrådgiver, så snak med dem.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:41   #7
Gunnar007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gunnar007 er ny på vejen
formålet med virksomhedspratikken var afklaring ifht. erhvervsevne.
jeg har skemalagt 22 timer i denne uge fordelt på 4 dage.
jeg kan vitterligt ikke være tilstede i 22 timer, er siden vi gik over 13-15 timer blevet sendt hjem fra arbejdspladsen af chefen.

chefen har lavet et skriv på hans syn på arbejdstiden, ligesom at virksomhedskonsulenten som er fra kommunen også har skrevet at det ikke ser ud til at fungere med så mange timer,
og at der er forsøgt at øge antal timer over praktikken.

Hilsen G
Gunnar007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:59   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er meget vigtig, at du beviser, via rapporten, at du IKKE kan komme op på timer, der svarer til, over 50% i restarbejdsevne.

Ved en restarbejdsevne over 50%, betragtes du som selvforsørgende.

Så hvis resultat beviser, at det ikke er en mulighed, uden at du overanstrenges, bør du fastholde, at det skriftlig fremgår fra praktikken, og måske et skriv fra din læge, om at det er for meget.

Sidstnævnte kræver, at du selvsagt har talt med din læge om dette, eller gør det.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 09:00   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Godt du har din dokumentation klar,
Læs link på forsiden om stop af sygedagpenge,

Det du er igennem er helt normalt, de siger hop og du hopper,

Og kommunen skal bruge/vurderer om de aktiviteter som de sætter igang viser noget, det må ikke være ubegrundet, men sb vil kunne skrive ,at det er for at arbejde dig op i tid hvilket er meningsløs formulering med dine lidelser

Du må ikke blive dårligere af den aktivering, du må ikke gå for langt, du skal passe på dig selv for du får ingen medalje , og kommunen og dig er ikke på samme side i dette forløb, desværre

Sidst redigeret af østerbro; 25-03-2014 kl. 09:07. Årsag: Mer
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 15:21   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge siger:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,"


Jeg formoder du er forlænget efter 27.2, der står her at din arbejdsevne skal klarlægges, derfor kan du med rette udbede dig et resultat af denne klarlægning-de skal have en plan inden sygedagpengene stoppes
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension