K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2014, 09:56   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Gisne du nævner:

"Jeg var glad for at min sag blev sendt til klinisk funktion.

Det stoppede alt.

De fik alle min sags papirer. Jeg var til en samtale, hvorefter de holdt et intern møde med en samfundsmediciner, gigtlæge, psykolog, socialrådgiver m.v - hverken jeg eller jobcenteret måtte deltage og jeg har til endnu en samtale for at høre deres vurdering inden de skrev rapporten til jobcenteret.
"

Kan du ikke beskrive på hvilket tidspunkt dette skete?


Det skete ca. 9 mdr efter at jeg havde fået at vide at min sag skulle for rehab. teamet (dvs sep. 2013)- de ville have mig til en psykiatrisk udredning, for når min skade skyldes et beboeroverfald, så måtte der ligge et ubehandlet traume - blev traumet psykiatrisk behandlet ville jeg kunne arbejde en hel masse.

Der var psykologpapirer (okt 2012) på at jeg ikke havde et ubehandlet traume fra overfaldet, ingen depressive træk eller andet psyk.

Og så ville de have samlet min sag med forslag til indhold fremadrettet.

[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Var du til møde/samtale med "klinisk funktion" alene?[/COLOR]

Er ikke sikker på at jeg forstår hav du mener med alene? men hvis du mener om jeg "kun" mødte enhedens egne læger - så ja, samtaler med en samfundsmediciner.

Hun havde så min sag oppe på deres interne teammøde (gigtlæge, socialrådgiver, psykolog og andre samfundsmediciner) - gigtlægens kommentarer blev skrevet ind i rapporten. Fik mundtlig af vide at alle var enige på nær deres egen socialrådgiver om deres anbefalinger. men det valgt hun ikke at gøre opmærksom på i rapporten.

[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Var du alene med "klinisk funktion"?[/COLOR]
nej, min mand var med begge gange (1 gang samtale med samfundsmediciner. 2. gang gennemgang af rapporten og min reaktion på den/fejlrettelse mv (havde fået den sendt hjem til gennemlæsning først) inden den skulle sendes til jobcentret)
Partsrepræsentant blev forhindret første gang og vi besluttede ikke at flytte mødet. 2. møde var ikke nødvendig med partsrepræsentanten, for hun havde jo læst og kommenteret udkastet.

[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Var du skriftligt indbudt til dette møde?[/COLOR]
Ja (2. møde aftalte vi bare pr. mail)

[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Hvor har du kendskab til at "klinisk funktion" havde kontakt til "samfundsmediciner, gigtlæge, psykolog, socialrådgiver "?[/COLOR]

Fra mundtlig samtale og fra rapporten, hvor gigtlæges anbefalinger var indskrevet og mundtlig tilbud fra psykolog om samtaler om "det at miste sin arbejdsidentitet". De ville ikke skrive tilbuddet ind i rapporten, hvis nu jeg ikke var interesseret, da de ikke vurderede at det ville kunne øge min arbejdsevne. Men fordi de vidste hvor svært det er at skulle indse at man mister sin erhvervsevne.

[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Til det afsluttende møde med Rehabiliteringsteamet, blev "klinisk funktion" lægefaglige indstillinger drøftet i hele forsamlingen?[/COLOR]
Nej, ikke direkte men rapporten lå pudsig nok øverst i alles bunker.

Der blev udelukkende stillet spørgsmål i tilknytning til rapporten fx. havde Klinisk funktion anbefalet at jobcenteret indregnede i evt. arbejdstid at jeg skulle have kræfter, overskud og tid til at kunne træne min ryg. - så fik spørgsmål om hvordan jeg trænede (hvilke øvelser, varmt vandstræning m.v)



[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Jeg forstår her, at du har oplevet et møde med Rehabiliteringsteamet herunder "klinisk funktion" som professionelt og tillidsskabende, hvor mange andre er rystede når de beskriver deres møde og forlader dette med en indstilling som var uventet og besluttet på forhånd[/COLOR].

Ja, meget (ifht Klinisk funktion). Har aldrig oplevet jobcenteret sat så meget og eftertrukkeligt på plads.
Jobcenteret havde udbedt sig en psykiatrisk udredning ang. et evt. ubehandlet traume.
Tidlig om morgenen efter jeg havde været til første møde på klinisk funktion, blev jeg ringet om af en sekretær som oplyst at der inden det første møde allerede var sendt en indkaldelse ud til samtale med en psykolog. men at jeg skulle ignorere det for der var allerede efter samtalen dagen før blevetvurderet at det var aldeles unødvendig.

Hun sendte promte en skriftlig tilbagekaldelse af psykologindkaldelsen til mig og et brev til jobcenteret at Klinisk funktion fandt dette unødvendigt.

De tilbageviste alt jobcenteret mente at vide - sammenfattede alle lægepapirer og gav en samlet koklusion på at jeg var velbehandlet både fysisk, psykisk og socialt.

- at de ikke kunne pege på indhold i ressourceforløb
- at der skulle være tid og kræfter til træning
- at der ingen behandlings eller udviklingsmuligheder var
- at jobcenteret alvorligt skulle overveje ommine skånebehov realistisk vil kunne honoreres på det danske arbejdsmarked
- at vi har lavet relevante boligindretninger og erhvervet relevante hjælpemidler selv.
- at det skønnes hensigtmæssigt at vi planlægger at flytte i mindre bolig i 1. plan (vi har nu stort hus i 3 egetager)
os. osv.


Ifht rehab. teamet - ja respekt fuldt møde. Men uden klinisk funktions rapport var jeg blevet indstillet til ressourceforløb - det var ihvertfald hvad jeg fik at vide af sagsbehandler bagefter.

Da rehab. teamet indstillede mig til §18 pension, var indstillingen (som jeg modtog både skriftlig og mundtlig inden jeg forlod mødet) skrevet ud fra klinisk funktions rapport og med Klinisk Funktions egen ord/ argumenter/ indstillinger.

P.s har været en af de heldige som har haft samme uddannet socialrådgiver hele vejen igennem.





Jeg har ikke svar på alt du har spurgt om - men håber at dette belyser min erfaring med Klinisk Funktion ifht. rehab. teamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 24-09-2014 kl. 09:58.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 10:07   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak for svar .....

... som sætter nogle ting på plads men så dukker der andre spørgsmål op, som ikke skal forstyrre Gunnar007 tråd.

Men Gunnar007 situation er jo frygtelig at være i, som har gjort stort indtryk på mig. Jeg vil følge Gunnar007 sag nøje.

Bedste hilsner til alle

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 19:23   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kommunen kan med disse stupide undskyldninger køre den ene praktik efter den anden.

Derfor vil jeg som altid fastholde AT, når arbejdsevnen er under 50% BØR man afklares i REva-center fordi de kan afklare bredt med tilhørende rapport og evt funktionsbeskrivelse.

Man kan ofte IKKE få en bred afklaring i en virksomhed, hvilke kommunen således bruger som undskyldning for endnu en, og endnu en osv.

Man skal derfor som minimum sikre sig at kommunen UNDERSKRIVER betingelser, samt valideten af denne efterfølgende, uanset resultat.

Praktikker er kun til at fastholde syge i systemet, i de fleste kommuner!

VH POpiae
Ud fra min egen erfaring vil jeg påstå, at om man kommer på et reva-center eller i en virksomhed kan være et fedt.

Jeg har været i en arb.prøvning på et reva-center, én på et beskyttet værksted, som fungerede som et reva-center, og én virksomhedspraktik.

På de to reva-steder oplevede jeg, at resultatet var aftalt på forhånd, mellem sb og stedet, jeg oplevede nogle medarbejdere, som dels gjorde sig kloge på ting de ikke vidste en hujende fis om og dels gennemsyrede hele miljøet med deres løgnehistorier.

Så min forundring var stor, da jeg røg i kløerne på en anden aktør og oplevede, for første gang i min meget lange sag (på det tidspunkt 13 år), at blive behandlet som et menneske.
Virksomhedspraktikken, som han fik stablet på benene, var en yderst positiv oplevelse, til trods for øgede rygsmerter m.m.

For første gang oplevede jeg, at jeg kunne kende mig selv i den rapport, der blev lavet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 23:18   #24
Gunnar007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gunnar007 er ny på vejen
seneste nyt fra mig vedr min sag. Jeg var i december 2014 til samtale hos klinisk funktion, hvilket resulterede i en rapport, der delvis var god, speciallægen der lavde rapporten skrev wt jeg med tid kunne arbejde flere timer end præsteret i mine virksomhedspratikker. Men fik så det råd at lade en advokat kigge sagen igennem, kontaktede Elmer og partnere, lagde 12.000kr for at de kiggede på min sag, De mente der var til en stævning, fordi kommunen har lavet flere fejl. Det satte skub i jobcenteret så jeg har haft et fint besøg hos rehabiliteringsteamet, der indstillede mig til fleksjob, jeg starter i fleksjob 4.maj. Stævningen mod kommunen er afgjort om 10-12 måneder. tak for jeres råd, jeg er igennem nåleøjet.

Hilsen G
Gunnar007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 01:49   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sørgeligt at man ligefrem skal betale en masse penge for at få dem igang med at behandle ens sag som den skal...

Fint nok at du havde råd til det...men det er der desværre mange som ikke har...

Din sag viser jo "flot" at når man presser dem på den rigtige måde ja så får man sagen i den rigtige retning...

Alt dette burde jo ikke være nødvendigt men men det er det åbenbart i dagens danmark..

Herligt at du langt om længe fik det fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 02:16   #26
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Sørgeligt at man ligefrem skal betale en masse penge for at få dem igang med at behandle ens sag som den skal...

Fint nok at du havde råd til det...men det er der desværre mange som ikke har...

Din sag viser jo "flot" at når man presser dem på den rigtige måde ja så får man sagen i den rigtige retning...

Alt dette burde jo ikke være nødvendigt men men det er det åbenbart i dagens danmark..

Herligt at du langt om længe fik det fleksjob...
Ja, jeg er fuldstændig enig i hvad Webmaster skriver her!

Stort Tillykke med dit flexjob Gunnar007, og godt at du fik advokater indover.

Det er bare rigtig trist at det skal komme så langt og at kommunen laver så mange fejl og fejlvurderinger.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2015, 10:25   #27
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
stort tillykke med fleksjobbevillingen

men for pokker hvor er det sørgeligt at der skal en advokat til at presse kommunen til at gøre det de af sig selv burde ha gjort, det stiller en masse mennesker rigtigt rigtigt skidt iforhold til retsstillingen, det er sgu ikke i orden.

men er glad på dine vejne over at være noget i mål, held og lykke med dit videre liv.

vh og dejlig lørdag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 17:28   #28
Gunnar007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gunnar007 er ny på vejen
Opfølgning

Vil lige afslutte min sag helt herinde.

Gennem min fagforening har vi hyret en advokat til at se om der var noget i at stævne kommunen for tabt indkomst.
Advokaten har arbejdet på sagen, og i dag med posten kom forligsaftalen med kommunen.
Kommunen erkender at de ikke har haft nye oplysninger i sagen og derfor burde have kunne afgøre sagen til fleksbevilling inden mine sygedapenge løb ud.
Forliget giver mig en sum penge til umiddelbar udbetaling efter skat har taget sin andel. hvilket svarer til mere end det jeg ville have fået udbetalt i perioden, hvis jeg var visiteret til fleks, dog uden job.
Det er en lettelse at kunne sætte punktum i denne sag.
Tak til jer alle der har kommenteret og er kommet med gode råd. Det har været rart at kunne læsse sine frustrationer af et sted.

Hilsen G
Gunnar007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 19:22   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var jo en af de bedre afslutninger....tillykke er vel et forkert ord...for du burde jo ikke have været i den situation...men alligevel...du ved sikkert hvad jeg mener med tillykke..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 09:26   #30
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunnar007 Se meddelelser
Vil lige afslutte min sag helt herinde.

Gennem min fagforening har vi hyret en advokat til at se om der var noget i at stævne kommunen for tabt indkomst.
Advokaten har arbejdet på sagen, og i dag med posten kom forligsaftalen med kommunen.
Kommunen erkender at de ikke har haft nye oplysninger i sagen og derfor burde have kunne afgøre sagen til fleksbevilling inden mine sygedapenge løb ud.
Forliget giver mig en sum penge til umiddelbar udbetaling efter skat har taget sin andel. hvilket svarer til mere end det jeg ville have fået udbetalt i perioden, hvis jeg var visiteret til fleks, dog uden job.
Det er en lettelse at kunne sætte punktum i denne sag.
Tak til jer alle der har kommenteret og er kommet med gode råd. Det har været rart at kunne læsse sine frustrationer af et sted.

Hilsen G
Dejlig det kom i orden.

Så får du den høje ledighedsydelse nu? - den man får når man er visiteret til fleksjob fra sygedagpenge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension