K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2009, 13:13   #11
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Fik selv den kastet i hovedet længe....

Men til sidst måtte de gi sig.... Er 23 og pensionist- så det KAN lade sig gøre, selvom de ikke er glade for det...

Hørte den hver gang jeg skiftede sagsbehandler og mødte andre fagpersoner...

Så klø på - det KAN lade sig gøre- også selvom man er ung-s-
Ok ja det er jo det,, det er belastende a få afvide at jamen du er jo ung så det skal bare arbejds væk..
Jeg ved ikke helt hvad man skal, men dem som har fået kontant hjælp de ved at det er ikke det man bliver rig af. Jeg har 3 børn så de er hurtig væk..

Takker jer alle for jeres indlæg.. Lyder måske mærkeligt, men man får det en smule bedre når man ved man ikke er alene om det. Syntes godt nok det kan være hårdt nogle gange.. ( håber i forstå det på den rigtige måde.. )
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 11:24   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg næste gang jeg fik sådan en besked om alder sige ...

Oki siger du det , ja det har jeg hørt før men det passer ikke med hvad jeg læser og får oplyst andre steder og nu er jeg faktisk lidt træt af at høre på det, så jeg vil gerne at du sætter dig ned og giver mig den oplysning på skrift så jeg kan komme videre med det her , sygdom er jo en hver mands herre og jeg har ikke bedt om at blive syg ung eller ej ...

Og så husk i øvrigt at få aktindsigt i din sag og der vil du også opleve at der ingen steder overhovedet står at du er for ung til pension , det er noget der er i sagsbehandlers hoved og en skuffe politik
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 11:58   #13
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmm nej ikke rig af kontanthjælp, men håber (af økonomiske grunde) du er enlig så

Jeg kan sige, at jeg havde flere penge på kontanthjælp, end pension Noget med min mands indtægt.... De tager bare ikke højde for at det ikke er gratis og have børn, eller betale børnepenge... Når de faste udgifter er betalt har vi ca 3000 kr og leve for....

3 mennesker i hverdagen og 5 i weekenden.... Det er ikke mange is eller legolandture....:P

I det beløb skal også betales tandlæge, fodterpeut (staves hvordan?) frissør, tøj mm...

Så det er ikke lutter lagkage og være pensionist;-)

Har fået ca 1500 kr mindre udbetalt, hvis det kan gøre det :S

Bare så du ved det
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:09   #14
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Hmm nej ikke rig af kontanthjælp, men håber (af økonomiske grunde) du er enlig så

Jeg kan sige, at jeg havde flere penge på kontanthjælp, end pension Noget med min mands indtægt.... De tager bare ikke højde for at det ikke er gratis og have børn, eller betale børnepenge... Når de faste udgifter er betalt har vi ca 3000 kr og leve for....

3 mennesker i hverdagen og 5 i weekenden.... Det er ikke mange is eller legolandture....:P

I det beløb skal også betales tandlæge, fodterpeut (staves hvordan?) frissør, tøj mm...

Så det er ikke lutter lagkage og være pensionist;-)

Har fået ca 1500 kr mindre udbetalt, hvis det kan gøre det :S

Bare så du ved det

Hej

Nej det ved jeg. Jeg er ikke alene, vi havde planglagt bryllup med alt klar til vi så til vores støre forbarvelse finder ud af at jeg mister alt hvis jeg bliver gift med min kæreste. De havde endda været så frække nede på kommunen og sige til os at jeg kun ville miste 500 kr pr måned, meeeeeeen nej,,!!!

Så jeg har en helt ny brudekjole til salg *S* Hvilket er p.... belastende da vi har sat os i gæld for at få det bryllup...

Vi har næsten det samme pr måned når alt er udgifterne er betalt. Dertil skal der så mad på bordet mm plus bleer til den lille. Vi er 2 voksne og 3 børn i hverdagen. samt hver anden weekend..

VH Dandanell
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:12   #15
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvis jeg var dig så ville jeg næste gang jeg fik sådan en besked om alder sige ...

Oki siger du det , ja det har jeg hørt før men det passer ikke med hvad jeg læser og får oplyst andre steder og nu er jeg faktisk lidt træt af at høre på det, så jeg vil gerne at du sætter dig ned og giver mig den oplysning på skrift så jeg kan komme videre med det her , sygdom er jo en hver mands herre og jeg har ikke bedt om at blive syg ung eller ej ...

Og så husk i øvrigt at få aktindsigt i din sag og der vil du også opleve at der ingen steder overhovedet står at du er for ung til pension , det er noget der er i sagsbehandlers hoved og en skuffe politik
Jaaa de er sq frække, meeen alt kontakt går igennem min advokat fordi jeg orker ikke mere.

Det er udmattende at skal slogs sådan, føler jo at man er under pinebænken nogle gange.

Før jeg kørte galt havde jeg mit livs drømmejob, jeg kørte som udkørende sælger som jeg havde søgt i 2 år inden jeg fik det, arbejde der i 2½ måned så kører der en dame frontalt ind i mig.. Så det er pænt nedtur at skulle slogs sådan her bagefter, fordi jeg ville hellere arbejde end gå i uvisheden..

VH Dandanell
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 13:12   #16
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Okay heldigt for jer Min mands indtægt er sat til 318000 om året... Synes ikke det er meget, men åbentbart nok til de trækker en mærkbar sum....

Mærkeligt de ikke regner hans gæld fra... Jeg mener... Det er jo ikke den reelle løn så...

Jeg er skuffet over vi (fp'ere) bliver 'straffet' fordi vi har en partner.... I øvrigt mener jeg det er de samme regler om du er gift eller samboende? Så vidt jeg har fundet ud af går det som det samme i udregningen?

Men pøj pøj med det
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 16:44   #17
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Okay heldigt for jer Min mands indtægt er sat til 318000 om året... Synes ikke det er meget, men åbentbart nok til de trækker en mærkbar sum....

Mærkeligt de ikke regner hans gæld fra... Jeg mener... Det er jo ikke den reelle løn så...

Jeg er skuffet over vi (fp'ere) bliver 'straffet' fordi vi har en partner.... I øvrigt mener jeg det er de samme regler om du er gift eller samboende? Så vidt jeg har fundet ud af går det som det samme i udregningen?

Men pøj pøj med det
Ja syntes sq også man bliver sraffet fordi man er "syg".

Syntes er e ogt gat i DK når systemet er som det. Jaa ens udgifter er vel de samme om man er gift eller samboende, men regler bliver vel også de samme når man har været sammen i 5 år. ( har jeg hørt )

Takker *SS*

Sidst redigeret af Dandanell; 07-05-2009 kl. 16:44. Årsag: fejl
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fanget og forvirret RockDitten Din historie 1 29-06-2013 10:31
Fanget i systemet :-( Jeanette1972 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-01-2013 07:52
Fanget i systemet på livstid???? Gekko Alt det andet 4 05-01-2012 08:19
Sådan undgår du at blive fanget i systemet Pyt Politik og Samfund 2 10-08-2011 08:27
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension