K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2012, 09:27   #21
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Jeg har väret inde på Altinget.DK og kan intet finde om dette,
men jeg leder måske det forkerte sted.
jonah er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 09:33   #22
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg ved fra pålidelig kilde, at regeringen nu foreslår at helt fjerne førtidspensionen fra folk under 40 år, og i stedet sætte dem på et rehabiliteringsprogram.....
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Alle dem uden dansk pas har noget at frygte, også dem over 40. Der findes indvandrere som har fået tilkendt førtidspension og som ikke er danske stadsborgere og det er dem kommuner vil koncentrere sig om, til at starte med…..( Fra pålidelig kilde ).
Jeg har en sjov fornemmelse af, at Ninja og Karo er hinandens "pålidelige kilder"...

Kom med noget reel dokumentation eller lad være med at skræmme folk herinde.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 10:49   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Martin, man udleverer ikke sine kilder. Men faktum er, at jeg har skrævet om det før, hier på K10.
Det var i forbindelse med, at jeg fandt ud af, at på trods for, at jeg har haft dansk pas i menneskers alder så figurerede jeg hos kommunen og de sociale myndigheder som en ikke dansk stadsborger.

I mit tilfald var det nok for at holde i live kommunens/regerings falske statistiker om de mange indvandrere som fik førtidspension.

Efter at jeg har involveret næsten alle myndigheder i den sag, fik jeg kommunens forklaring på, at det var en beklagelig fejl. Aha….

Den forklaring købte jeg ikke og jeg fik fat i en af mine gamle venner som sider høj i hierarki og som har fortalt mig en del, også om regeringens planner vedr. frakendelser af førtidspensioner.

Jeg fik fortalt også en del af andre ting, som allerede gik opfyldelse, desværre.

Jeg har også skrevet flere gange om, at det er vigtigt hvad der står i tilkendelsen af FP. ( diagnoser, undersøgelser og arbejdsprøvninger, osv. )

Det er ikke så godt hvis der står intet, ud over at man fik tilkendt sin pension, både for en perle og for en ærte.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 11:10   #24
AGK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
AGK er ny på vejen
Nægter at tro på at de fjerner den for de personer som allerede er tilkendt førtidspension.

Men lad os nu bare sige at de tager den fra os som har den. Så går vi lige 7000 ned i ydelse. 80% vil blive nød til at forlade hus og hjem.

Hvis man er lidt realistisk så kan de jo ikke bare lige snuppe den og så regner med at alle dem på ftp lige kan klare sig for 7000 mindre om måneden.

Det vil skabe alt for store problemer.
AGK er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 11:39   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Jeg har en sjov fornemmelse af, at Ninja og Karo er hinandens "pålidelige kilder"...

Kom med noget reel dokumentation eller lad være med at skræmme folk herinde.
Gud hvor er du dog dum at høre på.



http://www.altinget.dk/arbejdsmarked...oertidspension

Hækkerup åbner for at kunne frakende førtidspension

Fra 17. marts 2012

Bare søg ''Hækkerup'', så kommer det første foreslag frem. Den hvor det kun skulle gælde for de pensionister der havde en arbejdsevne der kan veksles om til et fleksjob af 2 timer om ugen.

Den blev så opdateret d 22 Marts til at omhandle alle førtidspensioister under 40, kunne have gavn af ''en ny chance'' på et helt nyt grundlag. Væk fra parkeringen på førtidspension og med frakendelse for øje for at 'hjælpe' førtidspensionisterne videre.

Som jeg har skrevet 1000 gange herinde, så tror jeg heller ikke det vil ske. Jeg er bare HARM over at de hele taget kan tænke de tanker! Og harm over at de har det oppe til forhandlig, hvor almene mennesker IKKE kan få afvide hvordan de reelt tænker.

Sidst redigeret af Ninja; 28-03-2012 kl. 11:51.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 11:50   #26
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Oprørte vande

er der nok lidt af herinde lige nu.

At alle vil blive behandlet ens er vel ikk så slemt...Hvis det er i forbindelse med hvordan ens sag bliver behandlet...og det om man er polkaprikket eller har har fartstriber...altså ligemeget hvor man kommer fra eller ser ud.

At bonussen bliver fjernet fra arbejdsgiverne...syntes jeg nu ikke, at den gør....For hvor mange små firmaer har råd til at udbetale en fuld 37 timers løn.....vente i laaaaang tid på at få retur fra kommunerne.

Det er der ikke mange der har og fravælger derfor en fleksjobber....Ved fra flere arbejdsgiverer , at kommer det igennem med at de betaler for de timer fleksjobberen er sat til....ja så vil de gerne have en fleksjobber...og det nogle som har sagt nej i en del år til at ansætte fleksjobber.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 12:28   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
er der nok lidt af herinde lige nu.

At alle vil blive behandlet ens er vel ikk så slemt...Hvis det er i forbindelse med hvordan ens sag bliver behandlet...og det om man er polkaprikket eller har har fartstriber...altså ligemeget hvor man kommer fra eller ser ud.
...
Hmmm…., men på baggrund af diverse artikler og udsagn kan man da nemt konkludere, at regeringen påstår at en stor del af indvandrer fik tilkendt førtidspensioner på grund af sociale og politiske årsager og ikke på grund af nedsat arbejdsevne.

Faktisk så påstås det, at deres arbejdsevne blev slet ikke undersøgt.
Hvis det er tilfald så beviser det jo i høj grad, at folk blive altså ikke behandlet ens i forbindelse med tilkendelser af førtidspensioner.

Og det er det som sagen drejer sig om.
Først starter de med indvandrere og så kommer de i flæsket på danskere…., så ja, alle blive behandlet ens.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 13:00   #28
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Karo, det er ikke så nemt at bare gå efter indvandrerne,der er også internationale konventioner der skal tages hensyn til.Desuden så er det ikke indvandrere der er bedre stillet end danskerne med hensyn til optjeningsprincippet,det er kun flygtinge.Men det ved du jo godt i forvejen.

Men uanset hvilke røgslør de ligger ud for at dække over deres nederdrægtige agenda så er det svineri af værste skuffe.

Det skal nok blive sjovt når de begynder at fratage psykisk syge kriminelle deres livsgrundlag der skal nok blive gang i gaden

Jeg er efterhånden ligeglad med hvad de finder på,jeg ved ikke engang om jeg kan beholde min pension som den er idag med de nye regler på vej om pension i udlandet.De glemmer bare at mennesker der ikke har noget at miste er de farligste,de kan godt begynde at bygge nye fængsler når folk ikke længere kan beholde deres bolig og ikke har til dagen og vejen.

Sidst redigeret af Den ulykkelige; 28-03-2012 kl. 13:04.
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 13:01   #29
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis det nu

er tilfældet....at deres arbejdsevne ikke bliver undersøgt...

Er det så ikke mest fair overfor dem som får endevendt deres liv og skal kæmpe i mange år..for at få tilkendt enten fleksjo eller førtidspension...?

Og der er altså nogle som har fået FTP som måske ikke skulle have den....som kunne være hjulpet og kommet viderer i livet end på pension.

Kender selv nogle stykker ...hvor deres liv er gået fuldstændigt i stå ...da de fik den tilkendt...som kunne være hjulpet...som det er nu....Tjaaa...så sejler de deres egen sø.

At der er nogle som så absolut er så dårligt , at der er førtidspension er der slet ingen tvivl om....men at der så absolut også er nogle som burde have haft noget hjælp på andre måder og måske på fleksjob i stedt er der så heller ingen tvivl om.

Det øjeblik nogle får tílkendt førtidspenson..( dermed ikke ment alle selvfølgelig )....så står deres liv stille..og får ikke den hjælp de stadig har brug for.....de må sejle deres egen sø.....nogle går stille og rolig til...andre isoler sig...OG det mener jeg er at gøre dem en bjørnetjenste.

Hvor et fleksjob eller noget kunne gøre ...at der stadig er nogle som har en finger med i hvordan de personer har det.....og kan sætte ind med den nødvendige hjælp.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind  
Gammel 28-03-2012, 13:10   #30
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
espelund og jøsses som reglerne er nu skal alle muligheder være udtømte.Så fordi nogle er blevet mere uretfærdigt behandlet end andre så skal alle behandles lige uretfærdigt? Det er nonsens.

Det er den samme retorik omkring gamle og nye FTPer i udlandet,fordi dem på gammel ordning bliver diskrimineret hvis de vælger at flytte så skal de nye nu også have samme behandling.
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu vil regeringen fjerne 2 helligdage halse Politik og Samfund 21 15-05-2012 19:20
kan tro fjerne slidgigt?? victoriane Alt det andet 56 21-01-2011 09:50
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Må de det, fjerne diagnose Gizmomis Alt det andet 5 22-02-2009 15:08
Må sagsbehandlere fjerne papirer? Enhjørning Alt det andet 4 17-03-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension