K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2009, 11:24   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Exclamation Banken kan snuppe din SP-gevinst

Forbrugerrådet finder det problematisk, at banken kan inddrage gældsplagede kunders SP-penge, så snart de kommer ind på kontoen.

Bankerne er de sikre vindere, når danskerne efter pinse begynder at indkræve deres SP-opsparing. Pengene kommer nemlig ind på Nemkontoen i banken og kan herfra modregnes direkte i gammel bankgæld...

http://epn.dk/privat/article1708968.ece?partner=pol
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 11:09   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det er fadme da surt show med de banker

Man kan jo næsten kun have gæld, når man er på de små, kommunale ydelser.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 11:34   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Såvidt jeg kan læse, så gælder det ikke for de alm banklån hvor der allerede ér indgået aftale om afvikling af lån.
Det er viste mere dem der ikke passer deres afdragsaftler.....

Tænkte bare at der MÅSKE kunne sidde én eller to, der kunne gøre nytte af retten til at få pengene overført til anden bank.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 13:47   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det er her vigtigt at huske som i Sonia's sag , at såfremt betalingsaftaler er overholdt, er det mandatsvig hvis banker selv disponerer over de penge der kommer ind på jeres konti, NEM konto eller anden form, bare hav skriftlige aftaler om afvikling I kan overholde, så kan de (banken) ikke røre dem.

Dem der har misligholdt gæld, dvs. ikke kunnet betale afdrag til tiden er kun i klemme hvis der ikke har kunnet indgås aftaler om betaling.
Man skal så bare selv overholde indgåede aftaler, om det så er 50-100kr i afdrag på gælden om måneden, så kan de ikke røre SP eller andre evt. uventede penge.

Er man i en større klemme, kan der måske indgås en frivillig akkord med en kreditor omkring delbetaling mod eftergivelse af resten, især hvis man ikke har udsigt til andre midler i nærmere fremtid.
Det kan måske give højere livskvalitet at kunne blive gældfri, end at have et fladskærmstv eller en rejse, men det er en vurdering hver enkelt menneske skal gøre for sig selv.
Jeg vil ikke advokere for det ene frem for det andet, men konstatere at det jeg har skrevet ihvertfald gælder for mit eget vedkommende.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 14:28   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke SP opsparing kan gøre særlig meget for dem der er i den slags knibe - lidt som at tisse i bukserne i frostvejr - og måneden efter er man lige vidt.

Måske hvis der stod 100.000 kr på SP'en, så der kunne afdrages så det kan mærkes....

Og dem der allerede ér i økonomisk uføre, står måske og skal bruge SP opsparingen på huslejen, og kan så risikere at blive sat på gaden fordi banken hapsede pengene - det er mere den problematik der lægges op til.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 15:48   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg ville tro at hvis man skyldte 50000 og kunne betale 5-8000 her og nu, ellers intet som pensionist eller kontanthjælpsmodtager, kunne man lave en akkord, men mine erfaringer har faktisk været på 10 % af gældsposten.. Det er så ikke det man ønsker at høre om i denne tråd kan jeg forstå, ok jeg vil så afstå fra yderligere spild af jeres tid ....

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 15:57   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Et eller andet sted har jeg lidt svært ved at se forargelsen i, at banken kan tilbageholde penge, hvis man har misligholdte aftaler.
Skylder man penge væk, som man ikke afdrager på, er det da klart at kreditorerne gerne vil have fat i nogle penge.
Det er ikke banken eller andre finansieringsselskaber, der har lavet reglerne om kontanthjælp osv, der gør, at folk sidder med dårlig økonomi.

Jeg ved ikke, om det bare er mig, men kan ikke se det mærkelige i det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 18:14   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan være man selv skal stå med problemet for at kunne se lyset?
Men sådan er det jo ofte når man selv har sit på det tørre...

Og nej Nøvsen, det er da kun godt du fortæller noget om mulighederne, der sidder måske mange og er interesseret fordi de ikke kender noget til det!?

Jeg tog mere udgangspunkt i artiklen og den problematik den lægger op til.
Men det er da relevant at få alt det andet med, som ikke står i artiklen, men som nogen måske kan bruge.....

Jeg forestillede mig bare en enlig Mor eller en familie der er gået fallit med en bankgæld på en kvart million eller mere, hvor den lille SP opsparing måske var med til at dække noget husleje, en lysregning eller andet vigtigt i her og nu situationen, så de kunne holde skindet på næsten et stykke tid fremover. Og så så ville sidde endnu dårligere i det hvis banken konfiskerede pengene.

Men jo, ellers, så er det da kun normalt at banken kan inddrage pengene! Sådan er det jo!! Jeg glemmer bare nogen gange, at det 'menneskelige' ikke er et begreb man giver meget for indenfor feks bankverdenen og at ret, selvfølgelig skal være ret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 18:26   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg forestillede mig bare en enlig Mor eller en familie der er gået fallit med en bankgæld på en kvart million eller mere, hvor den lille SP opsparing måske var med til at dække noget husleje, en lysregning eller andet vigtigt i her og nu situationen, så de kunne holde skindet på næsten et stykke tid fremover.(
Hvis en evt Sp opsparing skal være med til at redde en fra bankerot,så var man nok gået bankerot senere ,SP penge eller ej.

Synes kun det er fair bankerne kan tage en del,hvis man skylder dem penge, de er jo også en forretning. Og som andre pointere så kan man altså snakke med bankerne omkring hvad man kan undvære,de plejer at være rimelige lydhøre.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 18:34   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det kan være man selv skal stå med problemet for at kunne se lyset?
Men sådan er det jo ofte når man selv har sit på det tørre...
(
Nu ved jeg ikke, om jeg misforstår dig, men jeg har selv haft økonomiske problemer i 5 år; jeg var ikke fuldtidsansat, da jeg blev sygemeldt og fik derfor heller ikke fulde sygedagpenge.
Jeg har kæmpet og kæmpet for at betale min bank den gæld, som jeg selv har stiftet. Men jeg vil igen alligevel sige, at det jo ikke er bankens skyld, at jeg er kommet i den situation, og at jeg selvfølgelig har et ansvar for at tilbagebetale den gæld, jeg selv har stiftet.
Så jeg har bestemt ikke haft mit på det tørre, men kan alligevel ikke se, at det skulle være bankens problem. Synes virkelig, det er ret og rimeligt, at man skal afdrage. Så kan vi så godt blive enige om, at der ALT for mange, der kommer til at sidde med dårlig økonomi på kontanthjælp osv., men det er jo ikke bankens skyld.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
job-banken.nu Sunnydob Alt det andet 0 16-08-2013 12:42
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
?Arbejdsgivers øko.gevinst ved flexjobber? Siv Spørgsmål ang fleksjob 7 09-11-2011 15:21
Stor gevinst ! person ???? Misvisende artikel. Stella Politik og Samfund 3 28-11-2008 18:48
Fleksjob til spastikere giver økonomisk gevinst zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 21-05-2007 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension