K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2012, 11:28   #1
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Fleks/førtidspension

Har hørt at man skal have cancer, for at få fleks/fp, kan det passe ?
Er selv psykisk syg på 20. år, og er ved at opgive det hele. Min sagsbehandler siger jeg ikke er syg nok.
Men psykiater siger det modsatte kort fortalt Han har sendt speciallægeerklring herpå. Og har efter opfordring fra Sb på kommune og fagforening sendt et tillæg dertil, hvor i der står at jeg ikke magter et ordinær arbejde, samt arbejdsprøvning. Får derefter at vide at dette var forkert af psykiateren at skrive sådan et tillæg til min specallægerklæring, at man skal have cancer for at få beviljet fleks eller fp.

Jeg føler lidt kommunen sylter min sag, falder for 52 uger den 2. februar 2013.
Håber på at der kommer nogle svar, samt nogle argumenter til mit oplæg.

Sidst redigeret af niklukda; 04-11-2012 kl. 12:32. Årsag: Ny på k10
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 12:31   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af niklukda Se meddelelser
, at man skal have cancer for at få beviljet fleks eller fp.

Jeg føler lidt kommunen sylter min sag, falder for 52 uger den 2. februar 2013.
Bed din sagsbehandler om, at give dig det på skrift.

Selvfølgelig skal man ikke have cancer, eller anden dødelig sygdom, for at få førtidspension.

Fremover bør du blive her i din egen tråd, også når du har nye spørgsmål, det gør det lettere for os andre, at hjælpe dig.

Jeg kan forestille mig, at du ikke har fået aktindsigt i din sag, så det bør du starte med.
Benyt evt. denne formular til formålet: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Den udfylder du, og så aflever du den ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Denne fremgangsmåde bør du benytte hver gang du skal aflevere noget til kommunen.

Det handler om, at alt skal kunne dokumenteres.

Hvis din sb siger noget som lyder mystisk, så er det sikkert mystisk, bed derfor om, at få det på skrift.

Der kommer sikkert flere med gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 12:37   #3
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Takker mange gange for dit svar. Vidste ikke der skulle blanketter til at søge om aktindsigt, troede det var nok at sende en mail til min sb. på jobcentret
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 12:39   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af niklukda Se meddelelser
Takker mange gange for dit svar. Vidste ikke der skulle blanketter til at søge om aktindsigt, troede det var nok at sende en mail til min sb. på jobcentret
Det er ikke altid hensigtsmæssigt, at aflevere ting til sb.

Her i min kommune er det ikke sb, der laver aktindsigten, det er pigerne som passer skranken, så sb har slet ikke noget med den at gøre.

Hvis du sender en mail til din sb, så risikerer du, at det smutter hvis sb har ferie, er syg ell.l.

Alt andet bør også afleveres ved skranken, så det kan blive lagt i din journal, hvor sb så kan se det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 13:18   #5
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Ok. Jeg er godt nok meget frustreret?

Spørger lige om, hvor lang tid skal man forvente at sb er, om at lave en resourceprofil? Hun har nu haft papirene i 14 dage, men hun er mere optaget af at fortælle mig at jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning, samt at jeg er for rask til fleks og fp. Føler lidt jeg skal tvinges til at raskmelde mig.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 13:34   #6
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej og velkommen til :-)

Det er ikke helt forkert når de siger at man skal have canser for at få førtidspension ! altså hvis man går efter den nye reform (som kommunerne er begyndt på)

"udgangspunkt ikke få tilkendt førtidspension. De får i stedet en helhedsorienteret indsats i et eller flere ressourceforløb, som skal udvikle arbejdsevnen og hjælpe dem videre i livet. Hvis det er åbenlyst, at de ikke kan komme til at arbejde igen, har kommunen fortsat mulighed for at tilkende førtidspension. Det gælder fx, hvis man er så syg eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det ikke tjener noget formål at forsøge at udvikle arbejdsevnen."

Citat fra beskæftigelsesministeriet!

så hvis de er kreative i den måde de læser på (hviket de tit gør) så er det rigtigt at du nærmest skal have det ene ben i graven.

Det de gerne vil er at få så mange som muligt på fleks ned til 2 timer om ugen så ALLE der kan trækkes til efter 1/1 2013 bliver det!

Desværre
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 13:40   #7
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Tjae, så kan jeg regne ud at sagerne stort set er afgjort på forhånd, på trodsaf specillægeerklæringer, samt lægeerklæringer. Kan slet ikke forstå, hvad man så skal bruge dem til. Men tak for dit svar.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 15:56   #8
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Takker mange gange for responsen herinde. Må nu se hvordan næste uge spænder af. MVH. niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 09:51   #9
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej, ja så er jeg på igen. Jeg er fuldt overbevist om at i min sag er der en interessekonflikt! Jeg har abejdet ved et af jobcentret afdelinger, hvor jeg selv mener at jpbbet var meget fiktivt! Havde, mange gange hjælp af min kære mand for at klare jobbet, troede selv at jeg gjorde noget godt for mig selv. Men føler nu at jobcentret i den grad sparker til mig som ligger ned. Som det hele kører har jeg intet liv!

Er på igen, er det en god ide at få en tid ved lægen, så han kan se min spciallægeerklæring, smt tillægget til den, så egen læge får det hele at se og få det hele snakket ignnem med ham. Vil lige fortælle at han har støttet op om mig og min sygemelding. Glæder mig til at læse jeres råd og ideer til dette. Mvh. Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 10:55   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som 20 årig og med udsigt til de nye regler, så tror jeg godt du kan glemme ideen om førtidspension, og i stedet satse på fleks. Som udgangspunkt kan unge under 40 efter 2013 slet ikke få pension, med mindre de er handicappede grundet fx ulykke, eller er svært hjerneskadede, eller har en sygdom der betyder, at de ikke har langt igen, eller som ikke er forenelig med arbejdsmarked...

Som reglerne er i dag, er rammerne løsere, men der er alligevel den skuffeordning der siger, at klienter med psykiske lidelser, skal have været i deres system mindst 5 år - og af de 5 år, skal de have stået udenfor arbejdsmarked alle 5 år, samt have været i behandling. ALLE behandlingsmuligheder skal være udtømte, og det skal dokumenteres, at alt er afprøvet medicinsk, og at der ikke er mere at gøre rent lægefagligt, samt at tilstanden aldrig bliver bedre.
Det er en rigtig lang og bøvlet vej, og ofte er de 5 år slet ikke nok fordi der er så meget medicin der skal afprøves - og hvert mærke, kan snildt tage 6-8 mdr at dokumentere effekten af. Der efter kommer der kombinationsmedicinen og/eller kombinationer sammen med fx psykolog, skoler, psykiatriske ambulatorier mf. Alt det skal man også igennem, og de steder skal også dokumentere, at det aldrig bliver bedre, og at der ikke findes flere behandlingsmuligheder.
Dertil skal kommunen tage deres værktøjer i brug, for de skal også kunne dokumenterer, at de heller ikke kan gøre mere og at der kun er førtidspension som eneste udvej.
Så der er mange mennesker der skal være fuldstændig enige i, at der kun er førtidspension tilbage.....

Og med de nye regler, så skal de så kunne dokumenterer, at du ikke engang kan arbejde 2 timer om ugen, og at du aldrig (som i resten af dit liv), kan komme til at arbejde 2 timer om ugen - det er meget svært for læger/speciallæger at kunne totalt udelukke unge menneskers arbejdsevne 40 år frem i tiden.....
Det er nok derfor din sagsbehandler siger, at uhelbredelig cancer, er en af de få diagnoser, hvor man netop kan spå om fremtiden....

Det er ALTID en god ting at have sin egen læge med inde over, så ideen med at få en tid hos din læge - og sammen gennemgå dine papirer, er en rigtig god ting. Brug din læge som sparringspartner gennem hele vejen, og husk, din læge også kan tage med dig til rundbordssamtaler mm hos kommunen.

Men igen - overvej om det ikke er fleks du skal stile efter. Det er nok lidt mere realistisk, hvis dine lægepapirer taler for det.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension