K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2014, 17:43   #1
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
skifte SB

hey der ude.

min kone går sygemeldt(psykisk) på KH og jeg er i fleksjob.
min kone har idag været oppe til møde med sb og siger samtidig at hun ikke fået penge her d.1/3.
her påstår hendes sagsbehandler at det er fordi jeg ikke har afleveret min lønseddel!
jeg har udfyldt en erklæring inkl,lønseddel,konto udtog osv.d.1/1 og afleveret i januar.
der står intet om at jeg skal aflevere hver måned,men det påstår hendes SB.

min kone forklare at jeg er i fleks på gamle regler og jeg altså har det samme udbetalt hver måned,men SB er ligeglad hun skal have en lønseddel og konto udtog hver d.1.kan hun kræve det?
vi modtager INTET fra kommune,andet end den halve KH til konen.ingen boligsikring osv.
SB tyre simpelthen min kone hver gang de har møde.

ud over det kommer min kone altid tudende fra møder og siger at sb nærmest griner af hende og siger hun bare skal igang.
vi skrev en meget lang og detaljeret mail til borgmesteren med problemet og bad om en ny SB,men det kan man ikke bare sagde han.er det ikke usandt?

jeg har meget lyst til at råbe af hende,men jeg kan heldigvis styre mig og lader være.
SB har et meget dårligt omdømme i følge flere borgere.hun ødelægger mere en hun gavner og jeg er så bitter over den måde hun behandler borgerne på.

sorry for min udbrud,men er f...ing frustreret over denne SB.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 17:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja desværre kan hun godt kræve en lønseddel hver mdr.

Hvis i ikke kan få en ny sb, kan din kone så ikke have en bisider med hver gang, så kunne de måske sammen, finde en løsning på problemerne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 18:00   #3
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
hun har haft en bisidder med,men det er ikke altid der er nogle der kan.
det er altid når hun er alen hun bliver svinet.måske hun skulle begynde at optage møderne istedet.kunne være sjovt at se hvordan hun reagere,når der ligger en diktafon på bordet

hun sagde også til SB at jeg kunne sende lønseddel hver d.1 men SB kunne først se på den i løbet af ugen hver d.1,men så får vi jo et overtræk i banken.
der til siger min kone om vi så får refundere det overtræk hvor SB kvittere med et smørret grin og siger selvfølgelig gør vi ikke det.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 18:55   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er ikke andet at gøre, end at opspare en buffer, således at I fremover har økonomien beregnet efter at hun måske får udbetalt kontanthjælp d. 15 hver måned..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 20:53   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er ikke andet at gøre, end at opspare en buffer, således at I fremover har økonomien beregnet efter at hun måske får udbetalt kontanthjælp d. 15 hver måned..
Det ville jeg da også bare gøre.

Når man er på kontanthjælp, så er der ikke meget at spare buffer op af. Hvis man kunne det, ja så var man nok ikke på kontanthjælp.

Tænk også lige på at kontanthjælpen lige er blevet halveret.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 21:10   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg forstår jeres harme...

Kære 3050.

Først når man selv har oplevet, at en offentlig ansat har egne dagsordner, som virkelig begrunder jeres oplevelse, først der forstår man.

Jeg har prøvet det i svær grad, der udmunder i en fyring af personen.

Men lad os se på fakta.

Borgeren har ikke retskrav på SB-skift.

Dårligt lederskab af borgmesteren ikke trådte i karakter og åbnede muligheden, som jo er til stede hvis viljen findes.

Lad os se på den der laver løn/udbetalinger. En lønbogholder.

Når en lønbogholder laver løn, indhenter denne oplysninger, om hvilke beløb en ansat skal have udbetalt til den 1ste i måneden.

Lønbogholderen skal nogle dage FØR udbetalingen, muligvis senest den 20 i måneden, trykke på SEND knappen, ind til den elektroniske afdeling, der står for lønseddel og udbetaling som så sender lønseddelen til borgeren. Derefter havner din kones løn med tillæg på hendes konto med alle de tillæg hun nu har bevilget, ind på hendes konto, inden den 1ste.

På det tidspunkt, den 20 i måneden har du ikke din lønseddel fra kommunen/evt arbejdsgiver, den modtager du først EFTER den 20, og på samme tid, som din kone modtager sin lønseddel.

Din kones SB kræver, at se DIN lønseddel inden den 20!

Fordi, SB kræver/skal have dokumentation/kendskab til , hvad du har af indtægter, FØR SB færdiggøre, hvad din kone skal have udbetalt.

Det skal SB nødvendigvis have INDEN den 20.

Men det krav kan du IKKE honorerer, fordi du endnu IKKE har modtaget din lønseddel fra kommunen og evt fra arbejdsgiver.

Alligevel stopper SB din kones udbetalinger med bevilget tillæg, fordi hun ikke har dokumentation fra dig, fordi du jo først modtager din lønseddel på samme tid som din kone. Du kan jo ikke afleverer noget du ikke har endnu.

Har jeg misforstået noget? S.U.

Hvis ikke jeg har misforstået, noget ser jeg et system som har som formål at demonstrerer sin magt.

Fremover skal din kone dels ikke tale med sin SB, alt foregår på skrift og hvis uundgåeligt med et møde, så have en bisidder med.

Hvis borgerne forlader et kommunekontor grædende, så er der noget galt.

Jeg ville undersøge om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver" som du kan søge på kommunens hjemmeside eller/og tale med den politiske chef for socialområdet, det kunne jo være at denne ikke tilhører det samme parti, som borgmesteren.

Held og lykke fremover.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 23:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3050 Se meddelelser
det er altid når hun er alen hun bliver svinet.måske hun skulle begynde at optage møderne istedet.kunne være sjovt at se hvordan hun reagere,når der ligger en diktafon på bordet
Hvis din kone lægger en diktafon på bordet, så kan sb forlange, at den bliver fjernet og forbyde din kone, at optage fra møderne.

Så vidt jeg husker er det en ombudsmand, der har slået fast, at kommunen bestemmer rammerne for deres møder.

Men der er intet der forbyder din kone, at optage skjult.

Men hvis i optager møderne skjult, så tænk godt over hvordan i vil bruge optagelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 00:06   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det ville jeg da også bare gøre.

Når man er på kontanthjælp, så er der ikke meget at spare buffer op af. Hvis man kunne det, ja så var man nok ikke på kontanthjælp.

Tænk også lige på at kontanthjælpen lige er blevet halveret.

Mvh. Susanne
Jeg har selv været på kontanthjælp i mange år, og ved godt hvordan det er.. men det er den eneste løsning jeg kan se..

Hvad vil du ellers mene der reelt er at gøre..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 00:41   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har selv været på kontanthjælp i mange år, og ved godt hvordan det er.. men det er den eneste løsning jeg kan se..

Hvad vil du ellers mene der reelt er at gøre..
Jeg kan godt se at det er løsningen. Du får det bare til at lyde så let, hvilket jeg bare påpeger det ikke er.

Mnh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 07:02   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Hvis din kone lægger en diktafon på bordet, så kan sb forlange, at den bliver fjernet og forbyde din kone, at optage fra møderne.

Så vidt jeg husker er det en ombudsmand, der har slået fast, at kommunen bestemmer rammerne for deres møder.

Jeg har nogle gange diktafon med og de første par gange ville sb lige høre om man måtte dette, og ja det måtte man gerne, så i min kommune må man godt..
(diktafon har været brugt hos både jobcenter socialservice og div møder)
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension