K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2013, 14:37   #21
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Hej Jesper og tak for dit svar..

Peter.

Din besked er modtaget og forstået

Har desværre migræne derfor fraværret

Jeg har fået besked om afslag på tlf af min sb, har stadig ikke modtaget noget brev, trods det at de tog beslutningen for 6 dage siden!!!
Sb siger der går tid med at skrive den ind?

Det er rehab der har indstillet mig til pension og ja det må de vil have gjort i samråd med sb. (Til mødet er det første gang vi møder sb, der har overtaget min sag så ved faktisk ikke på hvilket grunlag hun ville kunne indstille mig til det ene eller andet)!!

Men hun blev kaldt ind til teamet før min kone og jeg måtte komme ind så måske de her har spurgt hende??

Jeg aflevere anke på kommunen imorgen og for kvitt.

Har bedt om aktindsigt de steder jeg ikke allerede havde så der skulle gerne komme læsestof til julen....

Tror jeg må indse vi skriver 14 før jeg kan komme videre.

Jeg er klar til yderlig kamp...

Nisten

Begrundelse for afslag.

Manglende dokumentation..

- Vi finder det ikke endeligt doku at din arbejdsevne på det foreliggende grundlag kan anses for varigt nedsat. Vi vurdere også at der ikke foreligger særlige forhold der betyder at det er åbenbart at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved deltagelse i ressourceforløb eller aktiverings-revali- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Der er lagt særlig vægt på at de anbefalede indsatser i resurseforløb ikke har været forsøgt iværksat.

I vurderingen indgår endvidere at funktionsafklaringen på Revahuset ikke findes retvisende idet fremmødet og indsatsen har været for beskeden.

Så er det igennem papirene og finde modsvar og begrundelser..

Go aften til alle her på K10.

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 21:18   #22
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Aktindsigt

Hvilken forespørgelse på aktindsigt benytter jeg til fagforening så jeg sikre referater og notater kommer med ?

Og kan jeg aflevere en kun til Reva eller er det igennem kommunen ?

Nisten..
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 21:29   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den mail du har modtaget...

Kære Nisten

.. med afslaget, er afslaget vedhæftet som en fil til mailen, således du vitterlig har modtaget en afgørelse, med underskrift og det hele?

... eller???

I afslaget nævnes der:

"I vurderingen indgår endvidere at funktionsafklaringen på Revahuset ikke findes retvisende idet fremmødet og indsatsen har været for beskeden."

Du har været til stede og kender forløbet, så er du enig i den beskrivelse?

Jeg oplever denne beskrivelse som negativ, som en beskrivelse af du ikke møder op og din indsats ikke er acceptabelt.

Jeg bemærker at du tidligere har beskrevet:

"Arbejdsprøvet på Reva- sendt hjem efter 14 dage vurderet til at kunne arbejde under 1 time dagligt og samtidig så dårlig at de ikke mente det var forsvarligt at jeg var der. Jeg blev sendt hjem og modtog så efter et par uger et brev fra kommunen med en afmeldingsskrivelse fra Reva?? Da man havde fundet ud af jeg ikke havde været på smertecenter OUH kunne man ikke sige alle mine behandlingsmuligheder var opbrugte og jeg skulle derfor kontakte smerteklinikken osv.
Svar fra OUH - Patienten har afprøvet alt relevant behandling og vi kan intet nyt tilbyde, derfor - Ingen behandlingsmuligheder!!
!"

Det beskriver jo situationen helt anderledes, efter min mening og giver et retvisende billede af DE sendte dig hjem pga deres bekymringer for dit helbred.

Hvis dette er korrekt ville jeg begynde med min anke/klage med følgende ordlyd:

"Jeg anker hermed kommunes afgørelse og samtidig er jeg af den mening at ordvalget i afgørelsen er utilstedelig og ikke i overensstemmelse med fakta.

Ordvalget kan efterlade det indtryk at jeg ikke samarbejdede for en løsning og ikke mødte op samt at min indsats ikke var tilfredsstillende.
Ingen af påstandene er korrekt, jeg blev sendt hjem af de ansvarlige pga deres bekymringer for mit helbred.

Jeg forventer at kommunen revurderer hurtigst muligt og ved fastholdelse at videresende min anke til Ankestyrelsen hurtigst muligt og senest inden 4 uger
."

Hilsen Peter

Det er derfor at man skal søge aktindsigt og at alt foregår på skrift, så sandheden kommer frem og intet andet.

Sidst redigeret af phhmw; 18-12-2013 kl. 23:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 23:25   #24
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Nej der er ikke underskrift, men der er anke papirer med.
Vil det sige jeg først kan anke når jeg har brevet med deres underskrifter??

Jeg er rasende over de igen forsøger at bruger reva imod mig. Jeg lavede i sin tid 4 siders modsvar til den afmeldelse da den var/er så fuld af fejl, løgne og undladelser. Når de så skriver sådan bliver jeg harm og meget i tvivl om de har læst mine tilføjelser til denne beskrivelse eller bare er ligeglade.
Jeg mødte op i det omfang jeg overhovedet magtede og det var som jeg siger reva da gav mig besked om ikke at møde op igen da de ikke følte de kune tage ansvar for mig.
Dette fik jeg besked om på et evalueringsmøde hvor jeg, min bisidder fra fagforening, kontakt person fra reva og værksteds kontakt deltog.

Hører ikke fra dem i ca 3 uger og modtager så med posten besked om at jeg er afmeldt fordi de har fundet frem til jeg ikke har været på smertecenter!!!!!!!!!!!!!! Ikke et ord om at de havde stoppet mig og ikke nok med det så er de så frække at ligge de 3 uger jeg gik hjemme og ventede på besked oven i mit fravær!!!!!

De skriver i afslaget at det fremgår at jeg på reva mødte 6 dage ud af 37 mulige!!! Igen kan jeg kun tror de ikke har læst mit modsvar da det var et af de store punkter...

I afmeldingsskrivelsen fra reva står der følgende..

Ud af 37 mulige arbejdsdage har x været i praktikken 6 dage.
Dette svarer til en fraværsprocent på 83,7!!!!!!!
Men senere skriver de selv at der reelt kun er tale om 13 arbejdsdage

5 dage har han været fraværende fordi han har haft for mange smerter til at han kunne komme ud af sin seng. 1 dag pga værkstedet havde lukket. 1 dag pga lægebesøg.
De restrerende 24 dage er pga det har været nødvendigt at udrede om det helbredsmæssige har været forsvarligt at x fortsatte praktikken.

I mit modsvar har jeg sat spørgsmålstegn ved dette regnstykke. At gå til læge er vel stadig lovlig fravær eller? Og da værkstedet er lukket kan jeg vil dårligt møde op!!!

Altså er der tale om 11 reelle arbejdsdage, hvoraf jeg mødte de 6 det for jeg altså ikke til et fravær på over 87 %
nærmere et fremmøde på over 50%

det bliver ordret som du har skrevet og tusind tak peter.
De er virkelig kolde i r..... Plukker lidt ud hist og pist og undlader det væsentlige!!!!!

Med hensyn til smertecenter..

Pt er dd set til visitationssamtale.
Pt er henvist via el pga flere år varende smerter i lænderyggen.
Pt har gået til udredning og behandling i rygcenter middelfart hvor pt dels har prøvet al relevant primært og sekundært analgetika.
Pt har ingen forventninger til et behandlingsforløb her og jeg må skuffe pt med at jeg ikke har yderlige behandlingsforslag herfra.

Når hun sidder og fortæller mig at hun ikke kan tilbyde nogen behandling eller medicin jeg ikke allerede har afprøvet er det så ikke klart jeg ikke har en forventning om at skulle i forløb der eller??
Vildt de også kan få "drejet" den..

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 23:37   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du anker hurtigst muligt...

Kære Nisten.

... og nu begynder du og alle andre at forstå, hvorfor man skriver sammen med kommunen.

Igangsæt anken, og nærlæs og forstå alt hvad du modtager fra alle.

Når du så finder yderligere uoverensstemmelse skriver du bare efterfølgende tilbage til Ankestyrelsen, som tager det med i deres vurdering af sagen.

Du har tilladelse til at indsende yderligere materiale til Ankestyrelsen i hele forløbet, så nu er du ikke under tidspres.

Så tager du den derfra og der dukker sikkert flere spørgsmål op.

I aktindsigt ansøgningen til kommunen kan du fremhæve at du ønsker indsigt i alt og fra alle afdelinger der har haft med dig at gøre.

God nat

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 23:45   #26
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Tak Peter.

Sov godt.

Nisten

Er det nok at få en underskrift i skranken på kommunen når jeg aflevere min anke eller ?

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 07:54   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Tak Peter.

Sov godt.

Nisten

Er det nok at få en underskrift i skranken på kommunen når jeg aflevere min anke eller ?

Nisten.
Du tager din anke med, henvender dig ved skranken på jobcenteret (i nogle kommuner er det tilsyneladende borgerservice), fortæller at du gerne vil aflevere denne og at du gerne vil have en kvittering på at den er modtaget.

Så plejer de, at tage en kopi af den, som de så stempler med modtaget og dato, og sætter deres underskrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 19:14   #28
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Anke afleveret !!

Så nu skal julen og familiens selskab nydes

Vi tager kampen op igen d 2-1-14....

God jul til alle her på K10.

Nisten

Aktindsigt

Var der nogen der kunne komme med et bud på hvordan en forespørgelse på aktindsigt til fagforening skal lyde ?

Nisten..
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 20:36   #29
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Att: Peter.

Hej Peter.

Når jeg forsøger at sende en besked til dig står der at din mappe er fuld og du ikke kan modtage før du har slettet..

Har ellers lige et par tanker jeg gerne ville dele med dig, så håber du ser denne besked

God aften til alle..

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 20:13   #30
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Nyt!

Lidt ny info..

Min sag skal i det nye år forligges for kommunens jurist, da ingen åbenbart lige ved hvad næste skridt skal være!!

Har skrevet til sb og gjort tydeligt at jeg ønsker at alt kommunikation i min sag fremover kun forgår skrifteligt, altså ikke flere telefon samtaler!!

Jeg har før nævnt for sb at jeg vil have på skrift hvem der tager ansvar for mig hvis de vil afprøve mig yderlig, men dette mente sb dog ikke jeg ville kunne få men at jeg selvfølgelig ville være dækket af "noget" forsikring...

Det kan da ikke passe jeg ikke kan få det eller kan det???

Jeg har nu igen bedt om tydeligt skriftligt svar på hvordan jeg er forsikret og hvem der tager det fulde ansvar for mig.

Et meget relevant spørgsmål da jeg har en sag kørende i ASK og jeg gerne vil vide præcis hvordan ansvarsfordelingen er hvis uheldet skulle være ude!!

Go aften til alle..

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension