K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 16:53   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
vedr. spænding i kæbe, ved du noget om du skærrer tændreom natten? pga. hele din situation. Dette kan afhjælpes via en skinne, du kan få lavet hos tandlæge, således at du ikke ligger og skærer tænder.

Anden mulighed kan være at du har nerve i klemme, som gør at du spænder i halsmukulatur vi kæbe, hvorfor du igen bør søge fysioterapeut for afspænding af sådan, da det næsten er umuligt at gøre selv. Samt afspænding skuldre er centralt. Fysioterapi, men én, som har forstand på sådan? Hvor bor du henne?

Har du prøvet vejrtrækningsøvelser/meditation hvorunder vejrtrækning indgår?

Ovenstående er bare symptombehandling, men kan afhjælpe dig indtil du har fået en klar diagnose.

Hvis du frygter sclerose, er Riget rigtigt dygtig til dette.

Med dit symptombillede vil jeg satse bredt på flere ting og og afprøve dem, og derved finde ud af, hvad der kan afhjælpe dig indtil du via neurolog får en komeptent og ordentlig afklaring. Alm. prak. læger her IKKE ekspertice til en sådan vurdering.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 17:04   #12
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Mht bideskinne - så har jeg tænkt på det - jeg spænder nemlig rigtig meget i kæberne.

Jeg går ved en fysioterapeut der pt giver mig få øvelser ad gangen. Men efter at det hele begyndte at ændre sig til det værre - så har hun ændret behandlingsplan og vil nu styrke mine muskler ved hjælp af træning - fast hver anden dag ved dem ( dvs 2-3 gange om ugen ).

Jeg bor i Århus, så er blevet henvist til en neurolog i Risskov

Vejrtrækningsøvelser har jeg så småt forsøgt mig med - og jeg synes faktisk også at det hjælper mig en del.
Men det er ikke noget jeg kan holde en hel dag.
Jeg får hurtigt fokus hen på mit ben, knæ, lænd, ryg, tinding osv - og så begynder det hele at blusse op igen.. Inkl hjertebanken og åndenød.
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 17:05   #13
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Og så har jeg pt. dagligt hovedpine.

Nogle gange kunne jeg have spændingshovedpine 3-4 dage i streg.
Dét er smadder belastende.
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 19:27   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CSK Se meddelelser
Jeg har nu fået en tid ved en neurolog d. 15 november.

Jeg har ikke føleforstyrrelser hele tiden. Når jeg vågner om morgenen er der f.eks fuldstændig ro i min krop. Men spændingerne er der konstant.

Ḿht iskias - bør det så ikke gøre ondt hele tiden?
Det gør mit ikke. Det er kun ved bestemte stillinger - og så er mine muskler helt vildt ømme i hoften, ballen og låret i venstre side.

Jeg har også rigtig mange ømme punkter på min ryg. Så ømme at jeg næsten får kvalme når jeg trykker på dem.
Jeg er også typen der konstant spænder i mine kæber, har overfladisk vejrtrækning - samt mine skuldre helt oppe under ørerne.. Hvilket nok ikke gør det bedre.

Men hold da ferie hvor jeg dog er træt af alle de udgifter til kiropraktor, fysioterapeut og massør..
Jeg tror det er lidt forskellig, hvordan iskias mærkes. Nogengange lidt mere og andre gange mindre.

Men ud fra den her link ser det ud til, at det kommer an på, hvilken stilling man er i, om det er en lille bevægelse, og det kan også forværre, hvis man sidder....: http://www.sundhedsguiden.dk/da/tema...gdomme/iskias/

Ja jeg forstår godt det koster mange penge at gå til alle mulige kiropraktorer osv... det er lidt træls..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 19:33   #15
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
jeg har selv nakke og ryk problemer. jeg er også neurologisk undersøgt.mrn også af en ryk kerug samt mr scannet.jeg har nole diskus som i perioder trykker på nerverne og giver mig sovende fornem og spasme i min højer hånd og geg har også soven i lenden og ned i ballen driller endda når jeg skal tisse. du skal altsp banke i boret og forlange en mr scanning.
min læge mente også at det var mig der var lidt for meget til sidst blev det min mand for meget og han bankede i boret for mig og forlangte en scanning hvilket min læge gik med til for at for ro. nej nej han blev lille for var jo rigtig der var noget og nu var der gået for mangr år til de kunne gøre noget min ryk er meget ødelagt og gøre volsom ondt...

så kan kun sige lyt til din egen mave fornem og stil krav.
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 20:03   #16
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
^Fik du en mr scanning af ryggen?

Det har jeg hørt flere steder fra at jeg skal få spurgt om.

Ingen af dem jeg har talt med har tænkt at sclerose er en mulighed. Selv mine veninder og venner der arbejder som læger, sygeplejersker - og dem der har familiemedlemmer der lider af denne sygdom.

Men - jeg vil alligevel tjekkes..

Mht en rygscanning - så tror jeg det ville være en rigtig god idé.
Jeg har kun fået en røntgen - som viste let scoliose.

Jeg tager alopam som lige taget toppen af den der sovende fornemmelse i min tinding. Nogle gange går det helt væk.
Men jeg har også meget fokus på min vejrtrækning!

Og tusind tak for alle jeres svar! Det er virkelig rart!
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 06:32   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Det er via neurologen du kan få en MR-skanning, som alle er noget karrig med. Men fasthold en sådan.

Ang. fysioterapi er det vigtigt, at det én, der er opdateret m. nyeste behandlingsformer. Du skriver øvelser og nu trænning 2 - 3 gange om ugen. Er det en fysioterapeut m. genoptræningserfaring og faciliteter til dette?

Hvis dit problem ikke er af ny dato, så er det centralt at du før udholdenhed og styrkeøvelser (i et program der tager hensyn til din aktuelle formåen) får aflast dine spændte muskler af fystioterapeuten, således at det gør det muligt for dig, at få ordentlig benefit af dine derpå flg. udøfrte øvelser. Dvs. lige før øvelser, afhjælpning af spændte muskler og bindevæv.

Ang. bideskinne: er det en natting at ligge med. Din tandlæge vil kunne se om du slider på dine tænder pga. skærren tænder. Men man kan jo også komme til at spænde i kæben, fordi man "må bide for meget i sig". El. fordi man har smerter.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 09:39   #18
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Jeg skal til kiropraktor om en lille times tid og vil så fortælle ham hvordan det hele står til pt.

Mine føleforstyrrelser kommer faktisk en del frem når jeg ligger lidt med bøjede ben - og på siden.

Ved ikke om der er nogle nerver der bliver ekstra belastet så?
Igår aftes tog jeg en alopam og det gjorde min aften meget bedre. Med vejrtrækningsøvelser og afslapning i nakke og skuldre så kan jeg også få den føleforstyrrelse i ansigtet til at forsvinde nogle gange.

Jeg har en veninde der har samme problem med det i ansigtet. Hun fik at vide at det var noget med hendes vejrtrækning at gøre ( hun døjer meget med nakkesmerter og hovedpine ).

Mht fys, så er det konkrete øvelser der kan styrke min ryg - og noget afspænding. Det er i et træningscenter hvor der er fysioterapeuter tilknyttet ( genoptræning ).
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 09:41   #19
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Derudover vil jeg begynde til svømning. Noge4t vandaerobic og så selv svømme et par gange om ugen.
Har hørt at det skulle være ret godt
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 15:09   #20
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
hejsa..

Jo, har rygproblemer og har døjet meget med føleforstyrrelser i forbindelse med min lammelse i benet ½ år. Min læge mente det er pga. scoliosen, fyssen mente, det måtte være en mindre diskus.

Jeg har scoliose og er hypermobil.

Jeg bruger back on track til alle mine slidskader i kroppen. Søg på det, det er det eneste, der hjælper mig.

Har også store kæbe-vanskeligheder- Har været i et forsknings projekt med hypnose (det var i tv), og har fået skudt ketamin ind i kæbemusklen.

Har nu en blød og en hård bideskinne, og det går rimeligt. Men tandlægen har sagt, jeg kan få en operation, hvis jeg vil.

Sidst redigeret af Zania; 14-10-2010 kl. 15:12.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til dem med rygproblemer bambi1963 Din historie 4 06-10-2013 17:13
Nemmere at fyre folk med rygproblemer MTVRV1 Politik og Samfund 3 08-07-2010 11:48
Rygproblemer var at betragte som handicappet i lovens forstand zuza Nyt om loven 6 27-05-2009 20:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension