K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2009, 11:04   #1
anas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
anas er ny på vejen
Question speciallægeerklæringen er den guld værd???

Hej allesammen
jeg er en familie far 43 år .endeligt er min sag om førtidspension efter paragraf.18 i københavn snart afgjort,
i går fik jeg hele sagen sendt hjem for at genemlæse den og kommer med tilføjlser,
jeg undre mig at sagbehandleren skriver i sin konklusion at der er behandlingsmuligheder for smerter og psykiske lidelser . og det er på trods af at psykiateren skriver i sin konlusion citat..da der i midlertid er taler om en komplex tilstand, der har persisteret gennem mange år, findes behandlingsmulighederne yderst begrænsede, og tilstanden skønnes nu varig og behandlingfraktær.Der er således ingen forventning om, at arbejdsdygtigheden kan genskabes hverken på kort eller lang sigt.
Der er som følge af de samlede helbredsmæssige forhold tale om et meget markant funktionstab.funktionsprognosen skønnes dårlig, og der ikke peges på specifikke skånehensyn, som vil kunne bringe undersøgte tilbage til selv det rummelige arbejdsmarked ..citat slut
er der sagsbehandlerens ord der er afgørende eller er psykiateren der har ord der er guld værd???.
al svar modtages med glæde
venlig hilsen ANAS
anas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 11:10   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

psykiater giver sim mening og give henvisninger til kommunen hvad er bedste for dig men sidste ord har din sagsbehandler .

dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 11:32   #3
anas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
anas er ny på vejen
hej Dobar jeg tror ikke det er så enkelt som du skriver at sagsbehandleren har det sidste ord ,han er jo ikke en læge .
anas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 11:40   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej anas. Du har fuldstændig ret, sagbehandler er ikke læge. Men derefter har du uret, sagsbehandler har det sidste ord uanset hvad lægen siger. Sådan er det nemlig blevet her i Danmark. Alt kan underkendes af sagsbehandler, som kan skalte og valte med folks liv. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 11:44   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
lægen kan give mening og henvisning hvad er bedste for dig men
sagsbehandler har sidste ord.

det er din sagsbehandler som skal henvise dig til bevilling til flexjob, til førtidspension på aktivering osv.
det bestemmer 100 % din sagsbehandler.. jeg har oplevede den ting så jeg ved hvordan det går med kommunen..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 11:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Anas, det er din sagsbehandler der har det sidste ord, da det er din sagsbehandler der bestemmer hvad der skal stå i din ressourceprofil. Din sagsbehandler kan undlade at skrive alle 'guldkornene' i ressourceprofilen og derfor få dig til at fremstå anderledes end i virkeligheden.

Som du forhåbenligt ved, så må du gerne SELV skrive kommentarer i din ressourceprofil - der kan du feks i konklusionen skrive det samme som du har skrevet herinde!

Du skal IKKE underskrive ressourceprofilen (eller godkende den) med mindre du føler den er 110% korrekt. Du skal kunne genkende dig selv i ressourceprofilen, og din mavefornemmelse skal være i orden INDEN du godkender den!!!

Hvis du lader sagsbehandlerens konklusion slippe igennem som den er nu, så giver du din fulde accept og siger indirekte, at der findes behandlingsmuligheder.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 12:13   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
svaret er meget simpelt

behandlingsmulighederne yderst begrænsede. begrænsede bliver som regel fortolket til at der er behandlingsmuligheder. Mine speciallæger har været så fornutig og skrive ingen behandlingsmuligheder uden tilægsord som netop åbner for en fortolkning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 12:22   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
svaret er meget simpelt

behandlingsmulighederne yderst begrænsede. begrænsede bliver som regel fortolket til at der er behandlingsmuligheder. Mine speciallæger har været så fornutig og skrive ingen behandlingsmuligheder uden tilægsord som netop åbner for en fortolkning.
Nemlig, som jeg ALTID siger, så er læger idioter når det kommer til det at skrive lægeerklæringer der IKKE kan misfortolkes.
Man kan klandre lægekonsulenterne for 'noget' men det er sgu ens egne læger og speciallæger der bruger ord der kan drejes og vendes, så lægekonsulenten kan komme ind med skovlen og vende jorden
Hvorfor skal der stå 'yderst begrænsede'? Hvorfor ikke bare skrive, at behandlingsmulighederne er udtømte?!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 12:26   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nemlig, som jeg ALTID siger, så er læger idioter når det kommer til det at skrive lægeerklæringer der IKKE kan misfortolkes.
Man kan klandre lægekonsulenterne for 'noget' men det er sgu ens egne læger og speciallæger der bruger ord der kan drejes og vendes, så lægekonsulenten kan komme ind med skovlen og vende jorden
Hvorfor skal der stå 'yderst begrænsede'? Hvorfor ikke bare skrive, at behandlingsmulighederne er udtømte?!!
er helt enig.

men har lidt på nemmelsen, at det er for at holde deres ryg fri. Hvis nu der kommer en ud fra højre og påpeger der en behandlingsmulighed.
men som sagt, kun noget jeg tror.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 14:06   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil foreslå, at du kommenterer din ressourceprofil og tydeligt skriver, hvad der står i den rigtige lægeerklæring.

Og en sagsbehandler er IKKE læge, og må IKKE ordinere behandling.

Så hvis dit sagsforløb med arbejdsprøvning osv. understøtter lægens udtalelser, er du godt stillet.

Du skal være opmærksom på noget meget vigtigt.

Der SKAL stå i ressourceprofilen, skrevet af sagsbehandleren, hvilke konkrete jobfunktioner der kan gøre dig selvforsørgende. Kan sagsbehandleren ikke det, og hvis du har været i systemet i årevis, så understøtter det også en pensionstilkendelse.

Altså intet afslag på pension efter §18 UDEN disse jobfunktioner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd guld værd CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 9 29-06-2009 23:27
Kan speciallægeerklæringen blive for gammel? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-04-2009 11:56
Så kom speciallægeerklæringen i hus... Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-07-2008 20:47
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension