K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2008, 09:23   #11
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej Mella
tak for dit svar, jeg har talt med min psykolog og det er PTDS - Post Traumatisk Stress Disorder jeg lider af. og som du har svetet. Han siger alitd at behandlig kan tage op til 20år, og måske jeg bliver aldrig rask igen. Jeg siger at det er svært for mig at glemme mine dårlige oplevelse. Men Smereter læger siger til mig at smerter ikke kan behandles og jeg har never skade på hele min krop.

Jeg vil høre på alt i råder mig til, og det første jeg gør, jeg vil snakke med min egen læge grundig og tydeligt og vil høre fra ham, om hans menning.
Hilsen
København1
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 10:17   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
godt du kan bruge vores svar og ja, sikkert en god ide, at snakke med lægen (håber du har en, som støtter dig!) - ellers så vend endelig tilbage, ok?

Jeg bryder mig ikke om, når nogle behandlere siger, at 'man' måske aldrig blive rask igen. Det er, at tage håbet fra mennesker.
Måske du har hørt om recovery? Du kan jo gå ind på Goggle og læse om det, hvis du får lyst. Det bruges meget i socialpsykiatrien og meget kort handler det om 'at komme sig'.
Jeg v e d hvor svært det er, men man KAN få et liv med forbedret livskvalitet med hjælp og støtte fra forstående mennesker, som også har indsigt og viden om, hvad de gør.

Netop idag har jeg læst, at man lige har fundet frem til at betablokkere, måske kan helbrede PTDS. Ikke fordi jeg er vild med medicin, men de skulle så kunne gå ind og få 'hjernen' til at glemme fortidens rædsler - hvad de så end består af...

Igen, du må et eller andet sted være en meget stærk person, siden du magter at gå på arbejde, med de lidelser som du har (lige nu).
Er der noget en person med PTDS ikke skal udsættes for, er det yderligere stress og belastninger!
Oveni er der nogle fundamentale behov, der skal opfyldes, før et menneske kan få det bedre, komme sig og/eller blive rask. Fx. tryghed,omsorg, bolig, mad, vished og tryghed om fremtiden o.s.v
Jeg håber, at du bliver lyttet til og hørt - både hos læge, socialrådgiver/sagsbehandler - og din psykolog.
Forstår ikke helt, hvor din psykolog er i billedet med at hjælpe dig?
Vedkommende om nogen burde vide, at du har brug for hjælp sådan 'hele vejen rundt'.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 15:09   #13
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej Mella
Tak for dit svar, jeg vil vende tilbage, for jeg ikke har nogen ven eller nogen person, som støtte mig.En er mit stor problem er, at jeg har dårligt social netværk på grund min psykisk forhold. Så snart sker noget nyt af min situation, vil jeg skrive til jer. og tak igen for dit svar.
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:44   #14
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
hej igen, købenav - nu kommer jeg med et forslag, som jeg selv og andre er meget glade for og trygge ved. Du kan jo tænke lidt over det og måske prøve, okay?
Der kan næsten med sikkerhed 'kun' komme gode ting ud af det

Jeg har en støtte/kontakt person fra socialpsykiatrien. Sidste år havde jeg hele 2.
Sådan et menneske går ind, lige der hvor man siger man har brug for det og det kan være alt mellem himmel & jord.
Selv bruger jeg min til at læsse af på, at vende det der er sket siden sidste uge. Han går med mig til (vigtige) møder, han ringer for mig til myndigheder - for det kan jeg ikke li' og er ikke så god til det... og ind i mellem holder vi 'bare fri' og jeg er SÅ glad for den ordning!
Som sagt kan de næsten bruges 'til hvad som helst' - nu skrev jeg sådan det mest vigtige for mig.

Hvis du tror, det måske er noget for dig, skal du gå ind på din kommunes hjemmeside og der kan du finde 'socialpsykiatrien'.
Herfra nytår er reglerne ændrede, så det er en sagsbehandler, der indstiller en til den her ordning, men rådet fra mig er, at ringe til dem direkte.
Så ringer de nemlig til sagsbehandleren og man har allerede en fod indenfor hos dem - Og det er netop det, de er der for. For at hjælpe og støtte en, der hvor man nu lige befinder sig.

Håber at høre mere fra dig.
Take care out there.
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:49   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ps.
jeg glemte lige, at fortælle, at de kommer hjem til en selv og at de har TAVSHEDSPLIGT.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 16:46   #16
maria21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
maria21 er ny på vejen
Er der noget en person med PTDS ikke skal udsættes for, er det yderligere stress!!!

Hejsa) MEGET MERE END ENIG,tak

PTSD,kan ikke behandles,er meget mere kompliceret,end det fleste tro!
Jeg har det selv(og flere andre lidelse) og prøvede ALT MULIGE behandlinger gennem 11 år,INTET VIRKER,men da det fleste"MEDICIN"=giftstoffer´s har mange alvorlige BIVIRKNINGER,som ødelagte min søvn,og mere ENDNU MERE!!!

PAS PÅ med medicin!!! Jeg har KUN dårlige erfaringer med det!!!

PS:jeg havde kontaktede Hanne Holstrup,førende psykolog,som medvirker i Det Sorte box,og hun sagde det samme til mig:måske kognitive behandlig over 20 år,som måske kan hjælpe LIDT,eller ALDRIG!

Pasgodt på jer selv&kram
M
maria21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 20:27   #17
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej
mange TAK for jeres svar, jeg er på vej til at give op, jeg tror ikke at medicin kan hjælp med at man kommmer og fungere normalt igen. Min psykolog har at tydeligt fortælt mig at det, jeg blev udsættet for, kan aldrig glemms. Jeg har rigtigt dårligt, jeg har brugt arbejder til at glemme min dårlig oplevelse. Nu jeg står på en situation, hvor jeg har det rigtigt dårligt på arbejder, og medicinen fungerer ikke på en tilfredse måde. Læger på smertercentet siger til mig at jeg er på vej at blive fysisk og psykisk udbrændt. Jeg skal ikke belæse min krop mere fysisk og psykisk.

På mandag skal jeg til min egen læge og vil høre hans menning om min situation.
varme hilsen til alle
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 06:59   #18
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære københav1

Tak fordi du skrev herind igen. Jeg har desværre først set dit nye indlæg nu.
Jeg kan sagtens forstå, at du er træt sådan helt ind til knoglerne lige nu...
Godt at lægerne på smertecenteret bakker dig op og også kan se, at du ikke magter mere lige nu (tror da også pokker)!

Når næsten alt rundt om en ikke fungerer, får man det også psykisk dårligere og i sær, hvis man i forvejen har oplevelser, der gør at man ikke tåler press eller stress. Jeg håber virkelig inderligt for dig, at du får en laaaaang sygemelding hos din læge.
Jeg kunne komme med gode råd igen, men tror, at du lige nu har allermest brug for fred & ro.

Kærlige tanker fra Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 15:52   #19
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej
Tak for alle svar, det varmer rigtigt mit hjerte, når jeg læser jeres svar. Jeg har været hos min egen læge i går, og snakket med ham om hans menning om fleks job. Han har sagt det tydeligt til mig, at hvis lægerne på smerteskolen mener at fleksjob er det løsning til mig, så han er enig med dem. Han sagde, at han ikke kan sende mig til andre steder til behanling, og det er sidste han kan lave for mig. Han mener, jeg skal snakke med Kommune om min sag.
Kærlig Hilsen
København1
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 16:59   #20
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej igen

Nu forstår jeg dig ikke helt med din læge? 'Hvad er det sidste han vil gøre for dig'?
Det er godt, at du har de læger på smertecenteret og måske et flexjob er løsningen for dig. Jeg kender dig jo slet ikke, til at kunne vide eller sige mere.
- Men h v a d synes, mener og føler du selv?
Måske er et flex fint, men måske du ville have det endnu bedre på en førtidspension, hvor du kan få roen og freden til at gå videre med dig selv og få hjælp til at bearbejde de ting, som du har gennemgået?
Jeg tror, jeg har skrevet til dig, at jeg ikke kan li' at nogen siger, at 'sådan er det, sådan forbliver det og sådan vil det være, føles og opleves til evig tid'.
- For det passer ikke. Når man har fået de basale behov dækket, kan man gå videre med sig selv, men selvfølgelig skal man gøre et (stort) arbejde - og finde hjælpen.

Igen, så håber jeg, at du vil overveje en støtte/kontaktperson fra socialpsykiatrien. Jeg ved godt, at det nok (måske) er for meget for dig, at tage stilling til lige nu, men sådan en person vil både kunne hjælpe dig menneskeligt og fx. når du skal snakke med din kommune.

Kærlig hilsen,
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension