K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 17:59   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Spørgsmål vedr: sygedagpenge

Jeg mangler info, og kan ikke finde:

Formålet med at sygedagpenge kun er 52 uger.
Det er noget med at begrænse den tid, kommunen bruger på at behandle sygedagpengesager
Er der noget lovmæssigt omkring det?

Jeg er ved at samle info til at møde pressen i morgen

Ved samme lejlighed:
Står der noget steds om hvor mange gange man kan få forlænget sine sygedagpenge?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunerne skal udrede hurtigst mulig, derfor de 52 uger.
Varighedsbegrebet under §27, hvor man kan forlænges.

Som jeg har hørt politikkere, kan man sagtens bruge flere forlængelsmuligheder i forlængelse af hinanden.
Der er heller ikke noget lovmæssigt der skulle forhindre dette.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 23:53   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kommunerne skal udrede hurtigst mulig, derfor de 52 uger.
Varighedsbegrebet under §27, hvor man kan forlænges.

Som jeg har hørt politikkere, kan man sagtens bruge flere forlængelsmuligheder i forlængelse af hinanden.
Der er heller ikke noget lovmæssigt der skulle forhindre dette.

vh popiae
Jeg synes bare at have læst en formulering et eller andet sted om, hvorfor man har valgt at give kommunerne en begrænsning på 52 uger - noget med at sikre borgeren, eller sådan noget. Men jeg kan ikke finde noget i sygedagpengeloven

Et andet spørgsmål:
Der er en lov, der siger at kommunerne ikke må træffe afgørelse omkring folks forsørgelse ud fra hensyn til kommunens egen økonomi. Syntes at huske at Odense kommune fik en reprimande fordi de netop havde gjort det. Men jeg kan bare ikke finde info om det
Nogen der kan huske, hvad denne lov hedder? Den har et specielt navn
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 08:33   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. de 52 uger: ELSKER Støjberg at sige, at det er for borgerens skyld, da de skal afklares hurtigst mulig.
(Hun glemmer/vil dog ikke forholde sig til, at det er borgeren der straffes, hvis sagen ikke er færdig på 52 uger).

Der må aldrig træffes afgørelser ud fra kommunens økonomi!!
Men det er selvsagt svært at bevise.

Der står forskellige regler der skal overholdes i FORVALTNINGSLOVEN og RETSIKKERHEDSLOVEN.
Men desværre; Kommunerne kan deres små trick, for at overholde lovens intention.

Fratagelse af sygedagpengene, handler i de fleste tilfælde om en ting; PENGE.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 09:15   #5
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hej Tassi.

STØJSENDEREN sagde live i et nyhedsprogram ( vedr. det med tvangsmedicinering) tror det var i nyhederne lige efter 21 søndag..

At der ingen begrænsninger er på, hvor længe og hvor mange gange en kommune kan forlænge ens sygedagpenge...

Men kan heller ikke finde det på skrift nogle steder.. og heller ikke indlæget... Desværre.

Hun sagde, at loven gav nogle muligheder og retningslinier, men at det var kommunernes beslutning..

Pøj Pøj
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 10:02   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det lyder meget spændende - hvad går det ud på i store træk?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:53   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Det lyder meget spændende - hvad går det ud på i store træk?
Marianne
Vi sygemeldte i Silkeborg kommune er begyndt at kæmpe for retfærdigheden. Vi var 8 der mødte op til et møde med en journalist i dag, og første artikel kommer på torsdag
- vi hjælper bare medierne på vej til at forstå, hvad alt dette drejer sig om, og indsamler derfor info

- hvis det var det, du mente med dit spørgsmål
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 17:26   #8
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Tassi,

Er imponeret over din indsats og håber virkelig, at det bærer frugt.

Ang. dit spørgsmål om sygedagpenge varighedsbegrænsning, så er det muligt, at politikerne åbent vil sige, at det er for at kommunerne skal afklare inden for de 52 uger, men under det ligger der den antagelse, at syge raskmelder sig lige inden sygedagpengene ophører p. gr. af varighedsbegrænsningen.

Dvs. at hvis der ikke er varighedsbegrænsning, har syge ikke "incitament" til at blive raske .Og ja, jeg har også vanskeligt ved at forstå, at vi kan blive raske bare ved at blive frataget vores forsørgelse.

Så du den fremragende video, der var link til herinde for nogen tid siden med en ung kvinde i kørestol, som på glimrende vis fortalte, at ikke nok så mange penge viftet over hendes hoved ville kunne få hende til at kunne slippe kørestolen og gå selv?

Som et ps er det den samme logik, der ligger bag dagpenge varighedsbegrænsningen, da den blev nedsat til to år: Ledige skynder sig at finde et arbejde lige inden dagpengene ophører p. gr. af varighed. Og ja, det er der sikkert nogen, der gør, men det bøder alle andre nu for. Nøjagtig ligesom det sker inden for sygedagpengeområdet.

Hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 11:49   #9
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Tassi.
Ja, det var det jeg mente.
Det lyder som et godt initiativ, og her fra vendsyssel ønsker vi jer held med projektet og håber virkelig at i får noget ud af det.
Det er utroligt som kommunerne kan behandle folk nu om stunder. Vi har brug for så meget pressedækning som overhovedet muligt for at forklare at systemet, som det er nu, kun er for at kommunerne kan spare penge, de hjælper ikke deres borgere hvis de kan undgå det.
Personligt syntes jeg ikke at Kaare og Kontant slap særlig godt fra deres forsøg - jeg sad med en meget flad fornemmelse bagefter.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr forlængelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-07-2012 19:28
Spørgsmål vedr. frikort Lonnie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 22-02-2011 10:54
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Spørgsmål vedr stop af sygedagpenge. Camille Dit og Dat 12 19-03-2009 03:02
Spørgsmål vedr pensionberegning. jose At søge førtidspension 3 15-02-2009 15:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension