K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 10:39   #11
lillepot
Føler sig hjemme på K10
 
lillepots avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
lillepot er ny på vejen
Jeg forstår ikke noget mere. Hvad er det dog SF laver? Jeg kan huske Villy Søvndal love 40% billigere offentlig transport. Så kan jeg huske Ole Sohn love kompensation til førtidspensionister på 2000-5000 (mener jeg hørte to forskellige tal). Så ville debekæmpe ulighed osv. osv.

Og så giver de skattelettelser til lavtlønnede - bare ikke pensionister, førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere.

Alt det skyldes Øslem - den store klovn!

SF jokker i spinaten hele tiden. Nu står de i spinat til halsen.

PS: Jeg tror ikke de lavtlønnede har noget imod dem på overførselsindkomst også skal have skattelettelser, hvorfor skulle de have noget imod det. Mærkelig tankegang.

Ved at tonse med udtrykket: Det skal kunne betale sig at arbejde, er det lykkedes at flytte fokus på de alt for lave mindstelønninger i Danmark. Sæt lønnen op så det kan betale sig at arbejde og lad være med at hetze overførselsindkomsterne.

Sidst redigeret af lillepot; 19-01-2012 kl. 10:47. Årsag: - manglede lige noget.
lillepot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 11:33   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Kan bare ikke helt hitte ud af, hvordan fanden de vil finansiere de skattelettelser?
Nye el-afgifter, betalingsringen, nye afgifter på "usund" mad fra januar 2013. De kan også "låne" fra Landsbyggefonden, som den forrige regering gjorde. Der bliver nok også opfundet flere nye skatter i 2012, og skattelettelserne bliver hurtigt udhulet, mens den, i forvejen beskeden købekraft hos overførselsindkomsterne, bliver yderligere reduceret. Kort sagt: de lavtlønnede får skattelettelser og... afleverer dem igen.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 16:40   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det har du jo desværre nok ret i Tante Ana. Bare underligt med de der pengeombytninger og hele den der vi 'giver med den ene hånd og...så tager med den anden' mentalitet. Det gavner jo ikke nogen.

Og hvad med os der ikke KAN arbejde? De der stigninger gør jo netop at uligheden bliver endnu større. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor de ønsker der skal skabes yderligere kløft mellem rig og fattig.

På rigtig mange niveauer efterhånden, føler jeg at rød regering i virkeligheden er mere blå end de oprindelige blå. Der er lige som noget der ikke stemmer mere, og personligt bliver jeg lidt utryg ved tanken om at tilhøre en gruppe der i dén grad bliver ignoreret....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:55   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes nu det er helt fint at folk som arbejder får et ydeligere fradrag

der hvor kæden hopper af, er nemlig alle deres afgifter som rammer alle på overførselsindkomst. oven i kommer så en højere inflation.

valgløfter er en god ting, når man skal i folketinget og have en minister løn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 22:03   #15
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
højere skattefradrag til de lavtlønnede - men intet til overførselsindkomst modtagere.


Måske naivt men jeg tænker - hvorfor tales der slet ikke om at nedsætte den ekstra skat ved navn AMB ( arbejdsmarkedsbidrag ) på 8 % af bruttolønnen - som alle lønmodtagere har betalt år ud og år ind - så kunne man undgå diskussionen om at folk på overførselsindkomst intet får -

Giver det flere penge til staten at bevare ordningen - kontra skattelettelser på lave lønninger

Overførselsindkomsterne har aldrig været berørt af AMB.

Blot en tanke

Sidst redigeret af maruus; 19-01-2012 kl. 23:35.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 23:24   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er sådan lidt for og imod jeg syntes at det er helt fint at der gives skattelettelser til dem i den lave lønklasse ( så det kan betale sig for dem at arbejde ) fattigdomsdebatten viste jo at en lavtlønnet ikke fik kr ud af et job.

Jeg er så imod at de rigeste også får skattelettelser, men har en ide om at de nok giver dem det for at undgå at direktørerne flytter jobs ud af landet.

Vi har ikke råd til at miste flere jobs pga krisen.

Jeg kan godt leve med at jeg som kontanthjælpsmodtager ikke får nogen skattelettelse ( den ville alligevel blive meget lille ) jeg er bare tilfreds med at jeg fik 5 ugers ferie/aktiveringsfri og det er guld for mig.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 02:52   #17
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg er sådan lidt for og imod jeg syntes at det er helt fint at der gives skattelettelser til dem i den lave lønklasse ( så det kan betale sig for dem at arbejde ) fattigdomsdebatten viste jo at en lavtlønnet ikke fik kr ud af et job.

Jeg er så imod at de rigeste også får skattelettelser, men har en ide om at de nok giver dem det for at undgå at direktørerne flytter jobs ud af landet.

Vi har ikke råd til at miste flere jobs pga krisen.

Jeg kan godt leve med at jeg som kontanthjælpsmodtager ikke får nogen skattelettelse ( den ville alligevel blive meget lille ) jeg er bare tilfreds med at jeg fik 5 ugers ferie/aktiveringsfri og det er guld for mig.
Bullshit. Det var kun 'modelfamilien' med to forsørgere og to børn der ikke fik noget ud af det. Prøv at sammenligne to enlige mænd, med et barn der bor hos mor. Eller bare to enlige. Ska' vi sige på 23 år? Der er jo en stor ungdomsarbejdsløshed p.t.

Men det er en god undskyldning der er blevet solgt til folket. Ozlem var bare den nyttige idiot, godkendt af spindoktorerne og det hele. Nå ja, og man gav jo skattelettelser tilbage i 2007 til de næsten-fattige. (Topskattesnydere) Det er bare ikke de 'rige'. Så der er også en misforståelse. De rige betaler ikke noget, da de ikke har nogen indkomst udover kapitalgevinster der er skattefrie.

Nå, jeg må hellere få pakket det sidste.. hyg jer her i landet med stanken af kolonihave og politik ført på baggrund af ekstra bladets enkeltsager imorgen.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 02:59   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nu heller ikke skattelettelsen på arbejde jeg er muggen over, slet ikke, for de fortjener helt sikkert et løft.

Men det er hele spillet der er lidt irriterende, for vi ved jo godt, at de skattelettelser KUN kommer, så de kan få viftet folk af kontanthjælpen og få de unge i gang med en uddannelse til et af de jobs der giver skattelettelse.
Nu hedder det sig bare, at det er dem på arbejdsmarked der skal have et løft.
Synes de burde sige tingene som de er og ikke konstant pakke tingene ind.

Men hvad med førtidspensionisterne i hele dette spil?

Kontanthjælpsmodtagerne fik så fjernet loftet (super skønt!) de lave fattigdomsydelser er fjernet (endelig!), de lavt lønnede skal have skattelettelser (det er dem vel undt!), men hvad med os på førtidspension som ikke kan rykke os ud af stedet og som er dybt berørte af, at regeringen piller ved alt, så alt stiger lige fra el, varme, fedt mm i en fontæne af skatter og afgifter, samtidig med, at pensionen kun stiger minimalt....??
Vi kan jo desværre ikke arbejde os ud af krisen. Vi kan desværre ikke få sænket skatten på det arbejde vi ikke har evne til at mestre.

Jeg kan fornemme at det bliver et hårdt år med alle de mange udgifter på stort set ALT og med en pension der dårligt er steget med 90 kr til at dække udgifterne ind med.....??

Dong fortalte mig, at jeg skulle regne med en stigning på omkring 1.600 kr til næste årsopgørelse.
Clorius (varme) fortalte mig, at jeg skulle regne med en ca stigning på 2.200 kr ved næste opgørelse.

Dertil kommer de almene stigninger, når bare jeg handler ind. Også selvom jeg passer på og vælger med omhu.

Så den årlige pensionsstigning som for mit vedkommende er på 1080 kr, rækker jo ikke langt og efterlader jo allerede et minus som jeg her i Januar må sidde og regne ud, hvordan skal komme til at svide mindst muligt ved slutningen af året......

Og dette sker ubemærket, helt uden at nogen tænker nærmere over dét. Det er den manglende opmærksomhed der gør mest ondt, og jeg ved andre har det på samme måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 03:02   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Bullshit. Det var kun 'modelfamilien' med to forsørgere og to børn der ikke fik noget ud af det. Prøv at sammenligne to enlige mænd, med et barn der bor hos mor. Eller bare to enlige. Ska' vi sige på 23 år? Der er jo en stor ungdomsarbejdsløshed p.t.

Men det er en god undskyldning der er blevet solgt til folket. Ozlem var bare den nyttige idiot, godkendt af spindoktorerne og det hele. Nå ja, og man gav jo skattelettelser tilbage i 2007 til de næsten-fattige. (Topskattesnydere) Det er bare ikke de 'rige'. Så der er også en misforståelse. De rige betaler ikke noget, da de ikke har nogen indkomst udover kapitalgevinster der er skattefrie.

Nå, jeg må hellere få pakket det sidste.. hyg jer her i landet med stanken af kolonihave og politik ført på baggrund af ekstra bladets enkeltsager imorgen.
Pakket det sidste??? Hvor skal du hen? Forlader du den synkende skude??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 06:17   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Selvfølgelig er det hele spin i blandet kassetænkning...

Det hårdtarbejdende folk er i denne forbindelse dem med lavindkomst, vi taler kassedamen i Lidl, rengøringsfolkene og alle dem med ''populær-uddannelserne'' som sygeplejersker og generelt alle inden for social og sundhedsuddannelserne - og hvem er det præcis der vælger disse uddannelser og får disse jobs??

Korrekt! Det er præcis den målgruppe der hedder unge der SKAL i gang med en uddannelse, og 'dagdrivere' på kontanthjælp der SKAL yde for at kunne nyde.
Så naturligvis bliver de nødt til at få disse jobs og uddannelser til at fremstå endnu mere attraktive ved at lette skatten på arbejdet, ellers forsvinder guleroden jo totalt.

Så hårdtarbejdende mennesker med en enten længere eller højere uddannelse der knokler røven ud af buksen i en 60 timers arbejdsuge, får naturligvis ikke nedbragt skatten på arbejde.
Regeringen har bebudet topskattelettelser i 2014.
Derudover får højtlønsgrupperne efter al sandsynlighed også andel i denne skattelettelse - målrettet lavtlønsgrupperne.

Det er overordenligt sjældent man har givet skattelettelser forbeholdt denne indkomstgruppe.
Og det sker næppe heller denne gang.

Sidst redigeret af halse; 20-01-2012 kl. 06:58.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-05-2011 19:59
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
skattelettelser ...ha ha ha ville Politik og Samfund 22 04-02-2010 13:42
VK-regeringen, skattelettelser og organsalg. Tante Ana Politik og Samfund 28 17-05-2009 10:20
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension