K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2014, 15:15   #1
Sandraxoxo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sandraxoxo er ny på vejen
Social angst/fobi og uddannelseshjælp/kontanthjælp?

Hejsa. Jeg håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål. Jeg har diagnosen social angst/fobi kald det hvad du vil, jeg har været hos en psykiater een gang, og han sagde der var en del at ta fat på og at dette nok ikke ligefrem er den eneste diagnose jeg har og efter at have levet med det altid bliver jeg nok ikke rask lige med det samme. Men hvordan med økonomi og kommunen og det?
Min økonomi har jo ærligtalt taget en røvtur siden ændringerne kom her i 2014, hvor jeg var vant til at få 10000 godt og vel udbetalt. Og jeg kan jo ikke bare lige ta en uddannelse og få et arbejde (hvilket psykiateren har understreget med fed skrift i papirene til min sagsbehandler) Får jeg som aktivitetsparat i stedet? Og hvad med det der tilskud man kan få når man deltar i deres aktiviteter, får man kun det nogle gange, eller får man det hver måned? Tænker om jeg bare ryger på røven hvis min sagsbehandler en måned ikke lige orker at finde noget jeg kan lave.

Jeg er 24, er gift med en su modtager, vi har tre børn og jeg har aldrig fået taget en uddannelse fordi jeg end ikke kunne gennemføre folkeskolen da jeg ikke kan med mennesker, press og stress og indimellen går psykisk ned og ikke kan stå ud af sengen i flere dage. Jeg har dog lært mig selv både at læse, stave, matematik, engelsk så jeg er hverken dum eller doven. Vil gerne lave noget. er bare bange for at blive sat i fællesaktiviteter og ikke kunne forsørge min familie fordi det er for hårdt til at jeg kan deltage. Er der nogen der kan hjælpe? Og undskyld hvis det ikke er her man skal spørge, er ny herinde
Sandraxoxo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 17:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det tillæg man kan få som aktivitetsparat, kommer kun til udbetaling i de perioder man er aktiv, og er i gang med noget.

Det stopper under pauser, sygdom mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 17:11   #3
Sandraxoxo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Sandraxoxo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det tillæg man kan få som aktivitetsparat, kommer kun til udbetaling i de perioder man er aktiv, og er i gang med noget.

Det stopper under pauser, sygdom mm.
Oh my gooood.. Jeg har så tilmed en sagsbehandler der ikke altid sender mig ud i noget og siger at jeg bare skal gå til psykolog og psykiater og koncentrere mig om at få det bedre. Så det er vel en form for 'pause' hvor jeg ikke får tilskudet. Damn. Det bliver godt nok et stramt liv for os. :S

Flot med rygestoppet by the way Stoppede selv for et par år siden.
Sandraxoxo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 08:15   #4
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det tillæg man kan få som aktivitetsparat, kommer kun til udbetaling i de perioder man er aktiv, og er i gang med noget.

Det stopper under pauser, sygdom mm.
Jeg tør ikke sige om det kun er Randers kommune, eller om det overhovedet er lovligt, men her kan man kun få et tillæg hvis man kan klare at være i aktivering i mindst 30 timer om ugen (ja lige et dunk mere til dem der har nedsat arbejdsevne). Jeg er i aktivering/praktik/arbejdsprøvning 16 timer om ugen og kan ikke få tillæg.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 12:57   #5
TheLuffe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
TheLuffe er ny på vejen
Der er en tre-måneders visitationsproces til at afgøre om man er aktivitets- eller uddannelsesparat. Ved du om du er visiteret aktivitetsparat? Ellers vil du efter den 3-måneders visitation være berettiget til aktivitetstillæg(såfremt i fald, at du er visiteret aktivitetsparat).

Aktivitetstillægget udbetales månedligt.


Du kan evt. drøfte med din sagsbehandler, hvorvidt mentorstøtte vil være relevant. Dette vil berettige dig til aktivitetstillæg(se: link til Beskæftigelsesministeriets beskrivelse af aktivitetsparate)
TheLuffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension