K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2012, 11:05   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg håber ikke det gjorde alt for ondt

Jeg kan knap huske samtlige bivirkninger, men den værste, ar at jeg ikke kunne sove, og som det er i dag, så kan man jo så lige få piller for det også, og det er faktisk ikke undersøgt hvad det har af virkninger når man blander tingene sammen på den måde.
Det betød også at jeg vågnede oftere om natten, og også der havde svært ved at falde i søvn igen, uanset hvor meget jeg kunne mærke at kroppen trængte til at sove, lige så som jeg færre timer, eller normalt antal timer, hvor jeg uden sover langt mere.

En anden var virkningen, dvs det at det drønede langsommere rundt i knolden, var et problem for mig, det var smadder irriterende ikke at kunne tænke kreativt i en hvis fart, når jeg havde behov for det, i det hele taget at være kreativ den evne blev mindsket en del. Og det påvirkede min følelse af min enve til at formulere mig, jeg missede alt for mange ting, følte jeg selv.

Manden oplevede at jeg blev mere irriteret, det gjorde jeg så ikke selv, men jeg tænker at det netop har været det at den fes lidt langsommere rundt, og søvnproblemerne, der gjorde mig irriteret.

Nu er det sådan at der i N-jyll IKKE findes noget tilbud til ADHD´ere der er over 25, så jeg fik et tilbud om at kunne deltage i andre grupper et for angst et for bordere et for OCD´ere og en jeg ikke kan huske hvad var. Jeg er ikke OCD´er, ej heller border (om end jeg har kvinde ADHD og derfor ting der går ind over, det fornægter jeg ikke) ud over at de jo af gode grunde ikke ved ret meget om ADHD, så jeg havde temmelig svært ved at se hvad hele hule H jeg skulle lave der, det var ikke det jeg havde brug for.... Til den skal siges at min gemals x har ting hun døjer med, og hun har fortalt mig en smugle om den gruppe hun deltog i (som er den jeg ikke kan huske hvad var for en *gg*) og ud fra det havde det absolut intet med mig at gøre.
Det fortalte jeg min psykiater og selv om at det var hende der var kommet med den ide, kunne hun sådan set godt se hvad det var jeg mente, men som hun også sagde der er ikke andet, og det er hvad der lige er som kommer tættest på, der har jeg det bare... det er altså bare ikke godt nok, og da slet ikke til en som mig der mister interessen hvis jeg ikke kan se hvad pokker jeg skal bruge det til, efter den bemærkning droppede hun den ide igen, og smed en psykolog på mig, som var ekstrem Freud fikseret, noget jeg så ikke lige kan bruge til en døjt, jeg har noget undervisning i Freud, og har brugt det på mig selv, altså det af det jeg kunne bruge, det havde stået på en del år på det tidspunkt, og når nu psykologen ikke kunne servere andet og samtidig ikke ville tro mig, men holdt ekstrem fast i at alt er underbevist og stammer fra barndommen, så droppede jeg ret hurtigt ham.

Et godt eksempel er busser, dem er jeg uvenner med, jeg kan lige klare en kort tur (nu efter jeg er kommet ud af systemet og har fået det super godt psykisk, men det er lidt en anden historie) men ikke længere ture og da slet ikke hvis jeg skal skife, en god del af det stammer fra at jeg var i en busulykke som højgravid, normalt ville det sten sikkert ikke have berørt mig så kraftigt (der skete ikke det vilde og ham i bilen så jeg slet ikke, intet traumatisk der... jeg er i Beredskabet og har derfor set, og været med i, en del der var langt værre og det har altså ikke berørt mig videre) men de der hormoner *ss* psyk ville så have mig til at forestille mig ting der kan få folk til at være nervøse/bange for at køre i bus, og der kan min kreative hjerne altså sagtens finde 50 forskellige ting i løbet af 5 min, no problemo, og i psykologens hoved var det så derfor jeg ikke er gode venner med busser... godt så, jeg er altså ikke bange for at manden på det andet sæde overfalder mig, jeg kunne bare sagtens forestille mig at nogen kan have den angst men det ville psyk ikke høre på.... humm gad vist om han var helt ny udd´et?? Men i hvert fald ud til højere med ham.

Men jeg ved der er bedre muligheder i Århus, de har i en del år været meget langt fremme i forhold til ADHD end resten af gylleand (men så vit jeg har hørt har de stået stille de seneste år, om det passer aner jeg intet om)
Men ellers findes der privatpraktiserende psykiatere, som kører div grupper, også til ADHD´ere, som din egen læge kan henvise dig til, dog er det vigtigt at det er en der er med i sygesikringen (men ellers vil din læge så heller ikke kunne henvise) af hensyn til dine klagemuligheder, men også af hensyn til økonomi, er de med og din læge henviser så koster det dig gratis.

Hvem der kan anbefales??? Der ville jeg slæbe den ind på adhd.dk og spørge på forum, evt ringe til foreningen og spørge dem, eller prøv face.

Flot at jeg kan undvære Rita, det vil jeg altså ikke kalde det, vores ADHD-ting viser sig jo på forskellige måder og i forskellige styrker, jeg er mild til middel ADHD´er andre er jo ekstreme ADHD´ere, jo mere kraftigt det er jo mere negativ indvirkning har det jo på ens liv, og jo større behov er der for hjælp til at lære at omgås ADHD-tingene, det er i min verden meget logisk.
Jeg oplever sjældent de helt hårde... havde her for et par uger siden en længere periode hvor det bare sejlede der ud af (på den uheldige måde) der skete bare SÅ mange ting og ingen af dem kunne jeg fralægge mig, den ene var dilettant, og lidt perfektionistisk er man vel, men jeg kunne bestemt ikke som jeg syntes jeg skulle, ud over at jeg var den med flest replikker (hvilket jeg sagde var for meget, men ork det kunne jeg sagtens... nej det kunne jeg så ikke, men så ved de da det nu) så det endte faktisk med at en veninde bad mig huske at jeg stadig har Rita i huset, jeg havde nu selv besluttet at tage hende med i lommen til premieren, men når nu veninde... så tog jeg hele bøtten med, godt valg for det endte faktisk med at jeg måtte tage 2, så højt kørte jeg, det har jeg ellers kun prøvet en eneste gang før, men rat at jeg kan, og endnu mere rat at jeg selv kan styre det, at jeg evner selv at fange at den er gal, for det er altså ikke alle der kan det.

Jeg kender en der arbejder med ekstrem ADHD´ere og hvis de misser så meget som en halv pille er fanden løs, de får altså også ekstreme doser, det helt vildt 200 mg 2-3 gange om dagen er helt normalt... det sjove er så at hun har svært ved at kalde mig ADHD´er, altså hun kan godt se trækkene, men hun er så vand til ekstremerne, at det jeg døjer med, "ikke er noget af betydning" det er selv sammenlignet med medicinerede ekstremer. Så jeg vil ikke kalde det flot jeg vil kalde det heldigt for lille mig

Så er det Rita (eller andet) du skal have for at det fungere godt for dig, så er det DET du skal, og du skal gøre det helt uden at være misundelig på os der ikke skal, du er dig på din helt egen måde og det er akkurat lige så ok som at jeg er mig på min måde, uanset hvad andre siger omkring at du har brug for medicinering, ud af det ene øre og ind af det andet, for de er ikke dig, og mange af dem aner slet ikke hvad de taler om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 13:18   #12
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
@Nocturne: Har nu fået endnu en ny sagsbehandler, men er da glad for at vide at jeg kan klage over personen, hvis jeg ikke er tilfreds.
Vil også helst selv gerne byde mine børn de bedste vilkår, også derfor det bekymre mig meget.

@Webmaster: Er glad for. Står ofte selv i vejen for at skrive en hel masse fordi det irriterer mig af ht jeg ikke kan finde ud af hvordan det staves.
Men du har da fuldstændig ret, jeg kan i princippet være fuldstændig ligeglad. Tror jeg skal tage det til mig - over i "pyt-kassen"
Og ens indre ur kan få det til at rable lidt.



Kæresten og jeg har vendt det siden jeg skrev på forummet. Og lige nu har jeg slet ikke lyst til at undvære Rita og "jubii-følelsen", så derfor har vi besluttet at udsætte det 3-6 mdr og så se på situation der.
Det hjalp med alle jeres respons, gav noget liv og nogle andre meninger til diskussionen
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 13:42   #13
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
så nyd sommeren og se tiden an

nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 13:57   #14
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
@jjsonn: havde slet ikke selv tænkt på at det kunne være den forkerte dosis. Så ringede da frisk til lægen og fik lavet det om.
Tak for det! *kram*

@LUM: Er nu altid rart med et kærligt spark
Jeg er på antidepressiv pga min angst og det er til om aftenen, man går ud som et lys af dem (det er nok nogenlunde de samme du har fået tilbudt).
Men jeg havde heftige problemer med at sove førhen, fordi mit hovedet simpelthen ikke ville tie stille om aftnen.
Tænker også meget på det med cocktaileffekten og har også besluttet at stoppe på antidepressiverne, men det kan umuligt blive værre end før :S
Kunne godt forstille at det for nogle vil nedsætte deres kreative del, for mig har Rita betydet at jeg lige pludselig har plads til at tænke over det når jeg er kreativ.
Kan virkelig godt forstå du er stoppet med pillerne for mig er irritationen forsvundet, og har følelse af mit hoved kører på et meget mere behageligt plan.
Ved ikke om det tilbydes i N-jylland, men jeg går i sådan noget hjælpe-gruppe for udsatte unge under 35 der hedder Netværket og er sådan lidt en samtalegruppe.
Det synes jeg hjælper rigtig meget.
Uh har ligesom dig oplevet mit udbud af dårlige psykologer - den sidste mente helt bestemt at jeg var depressiv.
Der er simpelthen ikke nået værre end psykologer der dybdeborer så meget i ens problemer, han lyder da ret grøn og slet ikke en der kunne bruges til noget.
Snakkede lige med min læge om ADHD tilbud og han ved jo ikke så meget om det (hvilket jo er fair nok), så viden om privatpraktiserende psykiatere måske har nogle tilbud er guld værd. TAK!
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
jo mere kraftigt det er jo mere negativ indvirkning har det jo på ens liv, og jo større behov er der for hjælp til at lære at omgås ADHD-tingene, det er i min verden meget logisk.
Helt enig har bare ikke mødt andre med ADHD, så ved ikke rigtig hvordan andres uro fungere.
Rart at vide at der er mulighed for selv at styre det. Er meget pligtopfyldene og kan blive helt panisk hvis jeg ikke tager min medicin.
Synes det er et sejt langt træk at skulle nå til hvor man kan fange den når den er gal. Sejt gået!
Giver mig ro at vide at jeg nok også selv kan nå dertil, hvor jeg kan fange den når den er gal.
Tror desværre mit er lidt over i det ekstreme, jeg kan godt "hænge" under lofterne, når det rigtig kører. Og den konstante uro i kroppen er for mig selv og andre til at få flip af.
Men ja heldigt for dig
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Så er det Rita (eller andet) du skal have for at det fungere godt for dig, så er det DET du skal, og du skal gøre det helt uden at være misundelig på os der ikke skal, du er dig på din helt egen måde og det er akkurat lige så ok som at jeg er mig på min måde, uanset hvad andre siger omkring at du har brug for medicinering, ud af det ene øre og ind af det andet, for de er ikke dig, og mange af dem aner slet ikke hvad de taler om.
Helt enig og tak!
Er rigtig god til at tage andres mening til mig, men du har jo ret de er ikke mig.
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En masse spørgsmål vedr. mit arbejde. sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 7 28-09-2011 11:22
Puha en masse spørgsmål? stitz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-05-2011 17:26
Modløs og desperat - lykkes det nogensinde?!! Tino Er det overhovdet til at få fleksjob? 9 27-11-2008 13:44
Spørgsmål om redegørelse i Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-09-2007 11:11
Ny redegørelse om førtidspension zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 30-06-2007 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension