K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 13:56   #11
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

stort tillykke med din pension

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 14:33   #12
Blueday
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
Blueday er ny på vejen
Hej igen

Tak for alle jeres søde ord og hilsner. Jeg glæder mig rigtig meget til, at få lidt ro i mit liv. - men det er svært, at ligge flere års bekymringer fra sig, fra den ene dag til den anden.

Jeg tror jeg vil give mig selv tid til tanken om at være blevet pensionist.

Derfor vil jeg starte med at glæde mig til foråret og sommeren snart står for døren.

Mange tanker til jer, der stadig kæmper.
Blueday
Blueday er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 18:56   #13
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Stort tillykke

Hvor er det skønt når livet går med, i stedet for imod en

Jeg har netop selv i dag været til møde i Jobcenter Skælbækgade og der blev jeg indstillet til førtidspension, det kom som noget af en overraskelse, næsten et chok, troede bare jeg skulle til en af de lovpligtige 3-måneders samtaler, aner helt ærligt ikke hvordan jeg har det med det, jeg begyndte at tøsetude da han sagde det,.

Men min sag havde været "oppe i teamet" og med alle de lægepapirer der ligger på mig, med lægekonsulenternes beskrivelser og med den lange sagsbehandlingstid jeg har været igennem sagde han at jeg har krav på ro nu og en god sagsbehandling, så han har skrevet i sin indstilling at jeg bør have en hurtig afgørelse og han kan ikke se den ikke går lige igennem- men med alt hvad jeg har prøvet så tror jeg ikke på en sk.. (prut) før jeg ser det, men max 3 mdr sagde han, så bør jeg have min "nye titel".

Og, ja, det er jo det bedste det ved jeg godt, jeg havde jo bare hele tiden håbet at jeg ville kunne klare et fleksjob, men skal man være fornuftig så må man jo sige at det kan jeg ikke.

Det var en sagsbehandler, sikkert pænt over de tres og som lignede en rigtig bedstefar og for fanden hvor var han rar, han sagde ikke ret meget, men det han sagde var bare så roligt og venligt så jeg var sq helt rørt.. tænk at jeg kan blive behandlet sådan.

Nu skal jeg bare lige lande, erkende og finde ud af at det måske (nok) bliver sådan..

Det eneste jeg er så hamrende nervøs for er afslag, tænk hvis jeg ikke får den, hvad så- ryger kontanthjælpen så/hvad sker der......pyha

Hvor er det forresten fedt at kunne lægge sine tanker ud her på siden og vide at de tages imod i den ånd de er tænkt...
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 23:12   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... sikken oplevelse.

Jeg kan sandelig godt forstå din overraskelse. Det er jo det rene himmerige i modsætning til tidligere.

Ja, der går nok nogle dage, før det går op for dig.

Jeg tror ikke, du skal bekymre dig om din kontanthjælp. (Jeg husker ikke lige din baggrund).

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 14:51   #15
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Ja det kan lykkes, jeg har også fået pension pr. 1/4-2009.
Det tog 2 år til trods for at alle lægepapirer var i orden da jeg blev sygemeldt den 8/3-2007
Men nu kan jeg endelig kalde mig pensionist og det giver ro kan jeg mærke.
Også et tillykke til dig Blueday.

Knuz Skille
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 17:20   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tillykke til alle de nye pensionister, og held og lykke til dem der er midt i processen!

Altid rart at høre en FTP kan lykkes, det giver da et lille håb et sted, når ens egen sag ser så sort ud....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så lykkedes det søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 30-04-2013 18:44
Så lykkedes det.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 09-03-2013 12:18
Yes, så lykkedes det ;-) chico Jeg har fået job. 20 08-05-2012 13:52
Det lykkedes Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 12-03-2011 13:47
Det lykkedes. Jørn-Fyn Dit og Dat 11 07-05-2010 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension