K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 09:39   #1
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Sag i beskæftigelsesankenævnet paragr. 17

God formiddag :-)

Jeg fik jo taget mine sygedagpenge 31 Maj 2010 og har selvfølgelig klaget og nu ligger min klage hos beskæftigelsesankenævnet.

Nu er mit spørgsmål så, kan jeg godt alligevel søge en paragraf 17 (ved godt jeg får afslag), uden at det kommer til at skade min sag, hvis jeg vinder sagen i beskæftigelsesankenævnet?

Hvis jeg nu når at få mine sygedagpenge tilbage og jeg så har søgt en paragraf 17, hvordan ser det så ud for mig?

De er jo kommet med nogen latterlige argumenter for sygedagpenge stop og jeg kan nu få alt den dokumentation jeg har brug for, hvis de indhenter de forskellige statuserklæringer ved afslag på paragraf 17.

Skal de indhente statuserklæringer ved afslag, hvis pensionsnævnet peger på det og vil de i det hele taget pege på det?

Sorry for alle mine spørgsmål.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 11:29   #2
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Fuld uarbejdsdygtighed

Hvis jeg var dig, vil jeg være opmærksom på at når du søger en førtidspension, så påberåber du dig fuld uarbejdsdygtighed. Så vil jeg umiddelbart ikke mene, at du er berettiget til sygedagpenge bagefter i hvert fald ikke efter der er kommet en afgørelse, uanset om den så er positiv eller negativ.

Jeg er ikke helt klar over om der bliver indhentet lægelige oplysninger, når man søger en §17. Der bliver i hvert fald ikke sat flere undersøgelser igang.

Er du sikker på at der er nok dokumentation? Udover at tilstanden skal være stationær og behandlingsmulighederne udtømte, så skal det også være dokumenteret at det påvirker din arbejdsevne så meget, at du ikke kan opnå selvforsørgelse på andre vilkår.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 12:32   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med SBAM

Samt hvis du ikke er helt færdig behandlet og har lægepapir på stationær og behandlingsmulighederne udtømte.
samt en arbejdsprøvning
har kigget lidt på dine andre indlæg, der kan jeg læse ingen arbejdsprøvning og du foresat er i behandling
Hvis det stadig forholder sådan, er mit råd glem alt om den §17.
samt der bliver ikke indhentet nye oplysninger på en §17
den eneste grund til jeg søgte en §17, var fordi kommunen ikke vil ud med hvad der manglede
til pension. selvom jeg havde lægepapir og arbejdsprøvning som pegede 100 procent på pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2010 kl. 12:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 12:41   #4
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg er jo fuldt uarbejdsdygtig, men de indhenter jo ikke de oplysninger som de skal, derfor ville jeg sætte gang i det med en paragraf 17...

Jeg ved som jeg skriver længere oppe, at jeg vil få afslag fordi de fornødne papirere ikke er indhentet, men det vil pensionsnævnet vel bede dem om ved afslag eller tager jeg helt fejl?

Der er jo som jeg skriver ikke nok dokumentation nu, derfor skriver jeg også, at jeg ved det bliver et afslag, det er kun med formål i at sætte skub i tingene.

Men jeg vil jo ikke skade min sag, hvis det ender med at beskæftigelsesankenævnet sender min sag tilbage til kommunen og at jeg får mine sygedagpenge tilbage.

Men søger jeg er paragraf 17 nu, er jeg jo på kontanthjælp, så kan de vel ikke bruge noget andet argument eller hvad?

Jeg ved ikke om jeg formulerer mig meget dårligt eller hvordan det hænger sammen, men syntes ikke rigtig det virker som om i fortår mine spørgmål :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 12:46   #5
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
MTVR1 Jeg er stationær nu med nakken, da jeg har været til afsluttende samtale og hun mener, at alle muligheder er udtømte samt at jeg ikke har nogen erhvervsevne tilbage.

Psykiater: Siger PTSD i svær grad og den er kronisk og den er stationær og ingen erhvervsevne.

Psykolog siger: PSTD i svær grad og den er stationær og kronisk og kan ikke se nogen arbejdsmuligheder for mig, samt arbejdsprøvninger.

Så både det fysiske og psykiske er afklaret nu, selv om jeg fortsætter mine behandlinger, det tager jeg jo næppe skade af.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 12:52   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er jo fuldt uarbejdsdygtig

men har læger skrevet stationær og behandlingsmulighederne udtømte
samt har du været i arbejdsprøvning.
ellers vil kommunen sikkert give afslag med begrundelsen du er i behandling
og ikke arbejdsprøvet nok. så er du faktisk lige vidt.
du skal have et helt klart formål med en §17 inden du søger.
ved ikke om det kan skade din sag, men hvis du ikke har dokumentation i orden og ved det. så kan de sagsbehandler får det indtryk at du absolut ikke vil andet end pension
Det er heller ikke så smart.

edit
Psykiater: Siger PTSD i svær grad og den er kronisk og den er stationær og ingen erhvervsevne.

Psykolog siger: PSTD i svær grad og den er stationær og kronisk og kan ikke se nogen arbejdsmuligheder for mig, samt arbejdsprøvninger.

det ændre så sagen meget.

så kan det godt være du skulle prøve en §17
du skal bare være sikker på din Psykolog har uddybet det med ingen arbejdsprøvninger
ellers kan de skrive ikke arbejdsprøvet nok.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2010 kl. 12:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 13:00   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Alle de status du har fra lægerne ligger de i din RP
ellers skal du få din sagsbehandler til at hente dem, inden du evt søger en §17

Men har du snakket ordenligt med sagsbehandler omkring pension?
det er alså bedre at blive indstillet og så lang tid er der alså heller gået i forhold til sygedagpenge stop.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 13:32   #8
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Siden de tog mine sygedagpenge (nu på kontanthjælp) aner jeg ikke hvem min sagsbehandler er, eller heller har de forsøgt, at indhente noget som helst.

Jeg ville kun søge med et formål og det ville være, at få dem til at indhente div. statusattester.

Jeg ville aldrig kunne få pension på det der ligger nu, men da de ikke rigtig får fingeren ud, så ser jeg det som den eneste mulighed for at få papirerne indhentet.

Måske du kan fortælle mig hvordan jeg muligvis burde gribe det hele an?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 13:46   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Siden de tog mine sygedagpenge (nu på kontanthjælp) aner jeg ikke hvem min sagsbehandler er, eller heller har de forsøgt, at indhente noget som helst.

Jeg ville kun søge med et formål og det ville være, at få dem til at indhente div. statusattester.

Jeg ville aldrig kunne få pension på det der ligger nu, men da de ikke rigtig får fingeren ud, så ser jeg det som den eneste mulighed for at få papirerne indhentet.

Måske du kan fortælle mig hvordan jeg muligvis burde gribe det hele an?
lyder lidt underligt fordi du skal have en sagsbehandler
selvom jeg ingen indtægt har lige nu fra kommunen(kan ikke modtage kontanthjælp), har jeg da fået en ny sagsbehandler. der desværre er på ferie de næste 4 uger. Det skal de jo have lov til.

Det første du skal gøre er at ringe til dit jobcenter og spørger efter DIN sagsbehandler. Det har de pligt til at oplyse.
det gør du i morgen
når du har et navn skriver du til denne sagsbehandler omkring dine lægepapir og kommunen skal indrente nye status fra din læger.
det har de alså pligt til.
Når det er på plads og kommunen stadig ikke indkalder til et møde. så kan du måske begynde og tænke på en §17
du kan lige så godt få alle papir med inden du søger en §17, det kan jo være du får medhold.
Da du søgte om kontanthjælp var du så ikke til et møde?

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2010 kl. 13:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 16:58   #10
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg var til møde med en af de sagsbehandlere der har med kontanthjælpen at gøre, men det er ikke den samme som er min sagsbehandler, det sagde du udtrykkeligt til mig.

Jeg ved bare hvor lang tid sådan noget her kan trække ud, de har først indhentet lægepapirer fra min kæreste nu og han har siddet i systemet nu i snart 2 år og vi har samme kommune.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesankenævnet ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 23-08-2011 23:55
Beskæftigelsesankenævnet. Gunell Alt det andet 1 03-04-2011 23:16
svar fra beskæftigelsesankenævnet MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-01-2011 21:28
Sag i beskæftigelsesankenævnet Frue.Hansen Alt det andet 5 14-09-2009 12:08
Beskæftigelsesankenævnet - sagsbehandlingstid Helenevind Alt det andet 6 30-04-2009 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension