K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 12:03   #1
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Hvem tænker på fleksjobberne?

Det er synd for de arbejdsløse, det er alle enige om - men ingen partier gider beskæftige sig med ledige fleksjobbere, der må nøjes med 90% af dagpengene. Jeg savner svar på hvorfor en ledig fleksjobber skal leve af et mindre beløb end en ledig ikke-fleksjobber.

Jeg tror nok en ledig fleksjobber har en ydelse på 3200,- ugentligt, og det er egentligt ikke ret meget, med de samme udgifter som alle andre.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:20   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Det er synd for de arbejdsløse, det er alle enige om - men ingen partier gider beskæftige sig med ledige fleksjobbere, der må nøjes med 90% af dagpengene. Jeg savner svar på hvorfor en ledig fleksjobber skal leve af et mindre beløb end en ledig ikke-fleksjobber.

Jeg tror nok en ledig fleksjobber har en ydelse på 3200,- ugentligt, og det er egentligt ikke ret meget, med de samme udgifter som alle andre.
Hej jeg tænker på, at dem på dagpenge betaler til A-kassen og det gør ledige fleksjobbere ikke. Fleksjobbere behøver ikke være i fagforening, mens en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Nogle fleksjobbere betaler også en lavere kontigent, hvis de er i en fagforening.

Efter min mening synes jeg, man skal være glad for, at fleksjobordningen eksisterer. Mange lande har slet ikke en lignende ordning.

Selv er jeg fleksjobber og er i job.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:30   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Og der er endnu ingen varriheds begrænsninger på ledighedsydelsen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:46   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg tror nok en ledig fleksjobber har en ydelse på 3200,- ugentligt, og det er egentligt ikke ret meget, med de samme udgifter som alle andre.
jeg får 11.439 kroner ubetalt om md for at gå hjemme og søge arbejde og røv kede mig så skla da ikke klage

Citat:
Hej jeg tænker på, at dem på dagpenge betaler til A-kassen og det gør ledige fleksjobbere ikke. Fleksjobbere behøver ikke være i fagforening, mens en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Nogle fleksjobbere betaler også en lavere kontigent, hvis de er i en fagforening.
nemlig de betaler mere end en flexjobber gør da han ikke skla betale til arbejds kassen eller hvad den hedder

Citat:
Efter min mening synes jeg, man skal være glad for, at fleksjobordningen eksisterer. Mange lande har slet ikke en lignende ordning
nemlig det er luksus at arbejde 20 timer få løn for 37 så vi skal skam ikke klage
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:48   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej jeg tænker på, at dem på dagpenge betaler til A-kassen og det gør ledige fleksjobbere ikke. Fleksjobbere behøver ikke være i fagforening, mens en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Nogle fleksjobbere betaler også en lavere kontigent, hvis de er i en fagforening.

Efter min mening synes jeg, man skal være glad for, at fleksjobordningen eksisterer. Mange lande har slet ikke en lignende ordning.

Selv er jeg fleksjobber og er i job.
Jer er "friviligt" medlem af 3 F anbefalet af min Chef, da jeg er ansat af ISS,som desværre har haft en del kedelig sager i gennem årene.

Jeg betaler kun til fagforeningen og ikke til A Kassen, 444,- pr md.og jeg får ingen rabat som flexjobber.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:55   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej jeg tænker på, at dem på dagpenge betaler til A-kassen og det gør ledige fleksjobbere ikke. Fleksjobbere behøver ikke være i fagforening, mens en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Nogle fleksjobbere betaler også en lavere kontigent, hvis de er i en fagforening.

Efter min mening synes jeg, man skal være glad for, at fleksjobordningen eksisterer. Mange lande har slet ikke en lignende ordning.

Selv er jeg fleksjobber og er i job.
Jeg er helt enig, bortset fra at jeg ikke mener, at en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Man kan godt betale til a-kassen uden at være medlem af fagforeningen.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:04   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jeg får 11.439 kroner ubetalt om md for at gå hjemme og søge arbejde og røv kede mig så skla da ikke klage

nemlig de betaler mere end en flexjobber gør da han ikke skla betale til arbejds kassen eller hvad den hedder

nemlig det er luksus at arbejde 20 timer få løn for 37 så vi skal skam ikke klage
Kan se at jeg ikke midster ret meget, hvis jeg skulle blive ledig.

Jeg har 12.500,- udbetalt, godt nok for 22,5 time.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:10   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg er helt enig, bortset fra at jeg ikke mener, at en dagpengemodtager skal være i en fagforening. Man kan godt betale til a-kassen uden at være medlem af fagforeningen.
Nåå ja det er også rigtigt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 15:17   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg betaler kun til fagforeningen og ikke til A Kassen, 444,- pr md.
er det ikke med 3f ylykkeforsikring mener jeg giver ca det samme også i 3f

Citat:
Jeg har 12.500,- udbetalt, godt nok for 22,5 time.
i jeg får så 91% af højeste dagpenge sats kan ikke sige om du får det samme kommer også and på fradrag osv vil så heller arbjde det ville jeg få 4.000 mere + det løse
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 15:28   #10
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
jeanettess er ny på vejen
syntes også vi er heldige, vi ryger ikke ud efter 2 år
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringens udspil til fleksjobberne Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2012 22:50
Sidder og tænker..... Lotus Alt det andet 12 18-02-2011 11:47
Hvad tænker de på? Lizzy Det er da strengt ! 4 09-04-2010 15:24
Hvad med alle fleksjobberne ? Stella Politik og Samfund 0 16-01-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension