K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2016, 20:59   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Kan de ved flexjobansøgning diktere medicin 100 procent?

Jeg har de sidste mange år haft en velfungerende medicin, men den har bivirkninger, som går ud over min funktionsevne, ikke meget, men noget - nu frygter jeg- fordi en læge skrev, at der muligvis findes en alternativ medicin, uden helt den samme bivirkning, kan kommunen nu - kynisk som de plejer at være - kræve at jeg ændrer medicin?
hvis dette kræves, vil jeg kunne klage? til hvem? jeg er tidligere blevet erklæret medicinsk intraktabel, og TØR ikke prøve ny medicin.

Hvad er mine rettigheder på dette område?

Jeg er indforstået med, at man skal modtage behandling/medicin, og dette gør jeg, spørgsmålet er blot om de kan kræve at jeg prøver en ny medicin, som muligvis ikke har helt de samme bivirkninger, men som risikerer helt at ødelægge min livskvalitet hvis det går som de xx gange jeg tidligere har ændret medicin? Min historik taler sit tydelige sprog, og jeg har dokumentation herfor.

Jeg ved også at der var en forsøgsordning om at man ikke kunne påtvinges behandling som man ikke ønskede, men denne ordning er vel ikke gældende mere?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 21:50   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du kan læse om forsøgsordningen her:
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...se-behandling/

Ved ikke om du desuden kunne få glæde af dette ældre link fra DUKH om konsekvenser ved at sige nej til behandling:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...n-medicinering
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 22:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Hvad er mine rettigheder på dette område?

Jeg er indforstået med, at man skal modtage behandling/medicin, og dette gør jeg, spørgsmålet er blot om de kan kræve at jeg prøver en ny medicin, som muligvis ikke har helt de samme bivirkninger, men som risikerer helt at ødelægge min livskvalitet hvis det går som de xx gange jeg tidligere har ændret medicin? Min historik taler sit tydelige sprog, og jeg har dokumentation herfor.
Jeg ved ikke hvad dine rettigheder er på dette område.

Men hvis det sker, at de kræver du forsøger med anden medicin, så synes jeg du skal kontakte din læge, og skaffe dokumentation for din reaktion ved medicin-skift, og så klage over kommunens beslutning.

Det må vel kunne betragtes som en afgørelse, hvor der skal være vedlagt en klagevejledning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 22:13   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja ordningen med at afvise behandling er forlænget....dog med nogle ændringer..

Så hvis du afviser den medicinske behandling...og de vil forlægge din sag for sundhedskoordinatoren...så vil det være en rigtig dårlig ide at sige nej til dette...for hvis du afviser at sundhedskoordinatoren må se på sagen...ja så har kommunen frit spil for at afvise alt for dig..

Man må godt...selv om man siger ja til at sundhedskoordinatoren ser på sagen...så må man godt sige nej til den behandling sundhedskoordinatoren så kommer med...

Det eneste man IKKE må...det er at sige nej til at sundhedskoordinatoren kan se sagen og komme med forslag til evt anden behandling..

Så husk dette...at hvis de forslår at sagen skal forbi en sundhedskoordinator...så skal du IKKE sige nej til dette..

Ovenstående er noget de er gået stille med dørene med....så de færreste ved at hvis de siger nej til at sundhedskoordinatoren må se sagen...at så afskære de sig selv for det evt fleksjob, ressourceforløb, jobafklaring eller førtidspension..

Alle som stadig er undervejs i dette system...på vej til fleksjob, ressourceforløb, jobafklaring eller førtidspension....bør huske på dette...at man IKKE må sige nej til at sundhedskoordinatoren må se på ens sag...

Man bliver nemlig spurgt om sundhedskoordinatoren må se på sagen og man har retten til at sige nej...men dette vil gå hårdt ud over en selv..

Da man også har retten til at sige nej til den evt anden behandling en sundhedskoordinator kommer med....helt uden at der sker noget ved det...

Ja så bør man selvfølgelig tillade at sundhedskoordinatoren ser på sagen..

Hmm håber jeg fik dette forklaret ordentligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 05:32   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak for gode svar! men har aldrig hørt om sundhedskoordinator?
Her drejer det sig om om nogle speciallægeudtalelser til Klinisk funktion som skal skrive en vurdering til kommunen af min sag.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 20:44   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Sundhedskordinatoren er fra Klinisk funktion.
Når en borger skal for rehabiliteringsteamet skal kommunen bruge egen læge eller klinisk funktion hvis der skal skaffes yderligere medicinsk information.

I dette link kan du læse om forskellen på en sundhedskordinator og en lægekonsulent:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...laegekonsulent

Sidst redigeret af Nørd; 02-09-2016 kl. 20:51. Årsag: Tilføjelser
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 22:35   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
vil det sige at sundhedskoordinatoren er den læge som behandler ens sag i klinisk funktion?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 22:49   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det nemmeste er hvis du læser på,det link @Nørd har lagt i indlæg #6

Der forklare alt om sundhedskoordinatoren og hvad denne laver..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 10:30   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja ordningen med at afvise behandling er forlænget....dog med nogle ændringer..

Så hvis du afviser den medicinske behandling...og de vil forlægge din sag for sundhedskoordinatoren...så vil det være en rigtig dårlig ide at sige nej til dette...for hvis du afviser at sundhedskoordinatoren må se på sagen...ja så har kommunen frit spil for at afvise alt for dig..

Man må godt...selv om man siger ja til at sundhedskoordinatoren ser på sagen...så må man godt sige nej til den behandling sundhedskoordinatoren så kommer med...

Det eneste man IKKE må...det er at sige nej til at sundhedskoordinatoren kan se sagen og komme med forslag til evt anden behandling..

Så husk dette...at hvis de forslår at sagen skal forbi en sundhedskoordinator...så skal du IKKE sige nej til dette..

Ovenstående er noget de er gået stille med dørene med....så de færreste ved at hvis de siger nej til at sundhedskoordinatoren må se sagen...at så afskære de sig selv for det evt fleksjob, ressourceforløb, jobafklaring eller førtidspension..

Alle som stadig er undervejs i dette system...på vej til fleksjob, ressourceforløb, jobafklaring eller førtidspension....bør huske på dette...at man IKKE må sige nej til at sundhedskoordinatoren må se på ens sag...

Man bliver nemlig spurgt om sundhedskoordinatoren må se på sagen og man har retten til at sige nej...men dette vil gå hårdt ud over en selv..

Da man også har retten til at sige nej til den evt anden behandling en sundhedskoordinator kommer med....helt uden at der sker noget ved det...

Ja så bør man selvfølgelig tillade at sundhedskoordinatoren ser på sagen..

Hmm håber jeg fik dette forklaret ordentligt..
tak for info - nu er sagen jo i Klinisk funktion, og jeg har skrevet under på det hele, altså at de kan behandle sagen, indhente oplysninger osv. men siger du så at man kan nægte nyt behandlingsforslag, uden at kommunen så kan sætte ens sag i bero?? har du et link til dette?
på forhånd tak
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 12:36   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
http://star.dk/da/Om-STAR/Nyt-fra-ST...ehandling.aspx

Du kan også se det link jeg indsatte i toppen af tråden #2 fra det faglige hus.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension