K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2016, 06:53   #1
mig1964
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 8
Styrke: 0
mig1964 er ny på vejen
fleksjob praktik

Jeg er bevilget fleksjob på 16 timer og er nu i en praktik i et supermarked. Jeg oplever det somom, at jeg er i jobvurdering hver dag. Jeg har flere gange har små snakke om min behov og hvordan jeg fungerer. Men jeg føler mig ikke tilpas på stedet. Min praktik er blevet forlænget med 1,5 uge, da man i starten satte mig i kassen i tre dage, hvilket var alt for stressende for mig. - og derfor vil give mig tid til at se om det øvrige arbejde er noget... Måske er der mulighed for fleksjob, men jeg føler mig virkelig ikke godt tilpas der... Kan man ophøre i praktikken før tid - og kan man afslå fleksjob, hvis det bliver tilbudt - ved godt at jeg egentlig er heldig at kunne få det.. Men når ikke jeg føler mig tilpas..... Kom gerne med nogle besyv
mig1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 07:46   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det sjællendt at det giver fleks i de butikker, de har bare gratis arbejdes kraft, hvor længe har du været her?

hvis de ikke oveholder dine skånebehov, skal du kontakte din jc.

du kan evn. selv finde en ny praktikplads.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 08:00   #3
mig1964
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 8
Styrke: 0
mig1964 er ny på vejen
jeg har nogle gange været i dialog med både jobcenter og hrkonsulenten, som har skaffet praktikken. Jeg har nu været der 4 uger... Og på et tidspunkt lød det somom, at der ville være et job bagefter... Men hvad gør jeg når jeg ikke har det godt med at være der.. trods småsnakke...
mig1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 10:10   #4
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg ved ikke om det er en gyldig grund at afslå et fleksjob, når kemien ikke er der.

Jeg var selv i praktik et sted, hvor der var et job til mig bagefter, såfremt jeg kunne klare arbejdsopgaverne.

Jeg passede bare dårligt ind i den lille sammentømrede gruppe af kolleger.

Jeg vidste ikke rigtigt, hvad jeg skulle gøre.

Jeg vovede pelsen og fik en snak med med lederen i praktikken og hun kunne godt se, at jeg ikke passede ind men hun ville gerne beholde mig p.g.a. min erfaring/kompetencer.

Hun sagde mellem linjerne, at jeg måtte gøre op med mig selv ,om jeg kunne holde til det og så er der jo også de fysiske opgaver, sagde hun, kan din ryg og arme holde til det?

Så overfor jobkonsulent en sagde jeg, at det var de praktiske opgaver, som jeg ikke ville kunne holde til over tid.

Men da jeg var ordinær ansat og med til at ansætte nye medarbejdere, så kiggede vi da også meget på kemien.


Så det bør jo også gælde i et fleksjob.

Det skal lige siges, at det var svært for mig at få mig taget sammen til at være ærlig overfor praktiksteder.

For jeg tænkte, at her er et fleksjob og de er svære at finde, er min grund så gyldig nok eller skal jeg bide i det sure æble.

Idag er jeg glad for min beslutning.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 11:15   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er en praktik jo en mulig for at se om man kan holde til jobbet og det kan du jo nok ikke, vil nok ikke sge det er kamien der driller men noget andet, fordi kermi giver jo ikke skånehensyn med mndre men døjer psykisk
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 12:16   #6
mig1964
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 8
Styrke: 0
mig1964 er ny på vejen
Tak for jeres svar... Det er nu blevet til der er presset/psyken der ikke kan det - og mit flexjob skyldes psyken.. Jeg håber bare at finde noget andet der bedre stemmer overens med pres og psykisk belastning..
mig1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 12:52   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du bliver presset psykisk så sygemeld dig, så stopper din praktik jomens du kommer dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 15:42   #8
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Undskyld jeg blander mig, men nu forstår jeg ingenting: Kan man som flexjobber komme i praktik????? Jeg troede da ellers at de var det man bruge arbejdsprøvninger og resourceforløb til!!!!!

DVS, hvis jeg forstår dette ret: man tilkendes flexjob status, men kan få praktikker indtil man får et fast job?
-hvor lang tid kan disse praktikker være??
-er det sådan en slags: "lad os se om dette job er noget for dig"?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 16:34   #9
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ja, du kan/vil komme i praktik som ledig fleksjobber.

Hvis du fx. Som jeg har fysiske skånebehov og skifter fag, så kan du ikke altid vide, hvad du kan af opgaver og timeantal.

Så derfor var jeg i praktik i 14 dage før en evt. ansættelse . Det har jeg været 3gange men hvor en ansættelse ikke blev til noget, da jeg ikke kunne holde til opgaverne.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 17:25   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som regle kommer man en praktik på 4 uger, så man kan se hinanden an, tit bliver det udvidet, hvis der er noget man ikke kan eller skal lærer, eller som ofte butikken mangler gratis arbejdes kraft, man kan sige nej til ydeliger efter 4 uger,

Hvis man er ledig i et år kommer man i praktik 12 uger for at jc kan se man stadig kan passe et fleksjob (mere gratis arbejde)

mane oplever at komme i mange praktiker uden at komme i job, har selv været i en del man kan presset til at blive fordi de får lov til at ansætte efter en tid, sikkert løgn

nu er jeg i fast job og bliver jeg ledg vil jeg sige nej efter de 4 uger
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension