K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2017, 22:28   #1
snautz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
snautz er ny på vejen
Overlevelse

Til alle de mange der ikke måtte få og have råd til at bo.Uden at have råd til føde.
Krybskytteri har altid været ulovlig,men reddet mange liv.
Alt med vinger kan fanges med fiskesnørre og brød,kast snøren ud hvor dette findes,nogle sætter snarer og lign op til større vildt.Undgå at bruge våben ud over det tilladte.Hvis du ikke har fået føde i flere dage og er uvidende om hvor dette måske uddeles.Kan du med god samvittighed fylde lommerne i div. butikker,går det galt vil du blive anklaget for butikstyveri.Disse sager skal du lade en domstol afgøre.Du vil blive fundet skyldig men fritaget for straf da grundloven giver dig ret til overlevelse.
snautz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 10:06   #2
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
hmm ved ikke rigtig om du joker men ikke bruge våben der er ulovlige men sige ok til butiks tyveri uanset hvad synes jeg godt nok det er et mærkelig opslag men selvfølgelig bare min menning
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 13:57   #3
snautz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
snautz er ny på vejen
Hej beth
Meget af det en del syge og svage udsættes for kan opfattes som en joke,men er nok mere realistisk et overgreb.Det samme gælder mit indlæg,som kan læses ud fra ens egen overbevisning.
Jeg fraråder brugen af yderligere kriminalisering som ulovlige våben,både fordi det ikke fritager for straf og absolut ikke er en nødvendighed.Hvad butikstyveri angår kan man tilrane sig mad på mange måder,man kan også stjæle af bondens roer,men det skal ikke berøre de arme dyr eller andre hårdt trængte. Ingen må iflg.grundloven dø af sult og med denne henvisning kan du ikke straffes.At der kommer prikker i straffeattesten er nok at foretrække frem for døden.
Er klar over at dette indlæg er skrevet hårdt op og ikke mange endnu dør af sult og underernæring.
snautz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 14:46   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du ikke har råd til mad og er på Facebook vil jeg i stedet foreslå medlemskab af Facebook grupper som Næstehjælperne, både den gennerelle og de lokale grupper og gruppen Kontant Kærlighed.

Næstehjælperne forsøger at hjælpe reformramte ved at bortgive ting de ikke selv kan bruge mere og mad som enten er noget de har i overskud eller mad de køber til den som mangler.
Man kan evt. kontakte admin og få en af dem til at lave en forespørgsel efter noget så man selv kan være anonym.

Kontant Kærlighed står ved supermarkeder på Sjælland og indsamler/tigger mad, som de efterfølgende udleverer til reformramte medborgere.
Ideen er at når kunderne er inde og handle så køber de en eller flere ekstra varer som de ikke selv skal bruge og den afleverer de så til Næstehjælperne når de kommer ud af butikken, Næstehjælperne uddeler så maden senere på dagen.
Gruppen startede vist i december måned og er derfor ikke bredt ud til så mange byer endnu men det lyder som om at folkene forsøger at få gang i nogle selvkørende grupper, indtil nu rundt på Sjælland og i Vanløse og Frederiksberg.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 20:30   #5
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Synes bare stadig ikke at tyveri er ok som der også bliver skrevet er der mange hjælpe grupper og så er der jo dem som skræller tror jeg det hedder ulovligheder må være absolut sidste udvej
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension