K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 23:15   #131
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Du har så sandelig ret, Peter.

Hvis denne her lovstridige, menneskefjendske principafgørelse IKKE bliver ændret-og det med øjeblikkelig virkning- så vil jeg ikke vove mig ud i at tænke hvad det næste bliver de vil kaste sig over i form af deres begyndende etnisk udrensning, som jeg mener det læner sig godt op af.

Staten bestemmer hvor folk skal bo?
Hvad lejligheden må indeholde af ejendele?
Hvem der må få børn?
Hvis barnet viste sig at blive født med en form for handicap, ville kommunen så tvinge til en abort?
Hvem der må bo sammen? Nå, nej, den har vi.
Hvordan man ønsker at se ud,fx om man er overvægtig, tattoveret, har en tøjstil staten ikke finder passende? Den har vi også...
Bliver vi pludselig raceopdelt eller opdelt i arbejdsduelig/kasseret?
Bliver vi undermennesker, der skal arbejde gratis som straf for vores sygdom eller midlertidige arbejdsløshed/uarbejdsdygtighed?

Nå ja, den sidste har vi i mere end en udgave!

Scenarierne er mange og de er alle lige umenneskelige, og det ender galt.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 13:10   #132
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygedagpengereformen er under forhandling

.. så ingen kender resultatet endnu.

Heller ikke om Mette Frederiksen holder fast på at TVANG i sagsbehandlingen, elektrochok, tabe sig, lykkepiller og lumbal operation, kun skal stoppe i en 3årig periode. Ingen ved det endnu.

Men pressen skriver:


Hviletid for langtidssyge halveres

http://www.avisen.dk/hviletid-for-la...es_247130.aspx

"Står det til de partier, der i øjeblikket forhandler om en reform af sygedagpengesystemet, skal landets kommuner blande sig i syges sygdomsforløb efter cirka fire uger. I dag sker det efter otte. Patientforeninger og ekspert advarer mod tiltaget."

Godt eller dårligt?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 19:25   #133
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg mener regeringen som udgangspunkt skulle stoppe med at lave reformer, tiltag og nye, ikke gennem-arbejdede, lovgivninger der KONSEKVENT putter folk i kasser.

Start med at vurdere borgere som individuelle mennesker, med forskellige historier, sygdomme, baggrund og behov!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:13   #134
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det ser ud til at K10 har vundet igen...

Ny sygedagpengemodel forhandlet på plads

http://bm.dk/Aktuelt/Pressemeddelels...%20paa%20plads


"Den enkelte borger får mulighed for at afvise behandling, som den pågældende ikke ønsker, uden derved at miste sit forsørgelsesgrundlag."

Det kræver næsten et flag Web.




Vi nærlæser i morgen og kontrollerer at alle vedkommende Principafgørelser bliver annulleret fra Ankestyrelsen.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 12:34   #135
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Et lettelsens suk - så langt, så godt.

Nu skal vi så have stoppet juristers legen læge/psykolog/psykiater osv, når de ignorerer/afviser sundhedsfaglige direktiver - ordinering af specifik medicin og behandlinger.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 16:09   #136
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
TILLYKKE, Peter!

Det lykkedes for dig!

http://www.avisen.dk/slut-med-at-tvi...er_248693.aspx

"Ingen skal tvinges ind i en behandling med f.eks. lykkepiller mod deres vilje.
Det er resultatet af den aftale, som regeringen onsdag indgik med de borgerlige om en ny reform på sygedagpengeområdet.

Hvis borgeren heller ikke ønsker denne behandling, bortfalder kravet om at deltage i lægebehandling. Der er i første omgang tale om et toårigt forsøg."


Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 22:40   #137
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for flag og hilsen, men.....

.. jeg har fortrudt mit ønske om flag, fordi at min påstand er, at denne tvang til operation og anden tvungen behandling, IKKE er fjernet!

Det vil jeg nu gå i dybden med og undersøge nærmere og er parat til offentligt at undskylde, hvis ikke jeg har ret.

Men ved denne lejlighed vil jeg lige påvise, hvordan embedsmænd manipulerer med ord og sætninger, for at vildlede borgerne:

Vi ser her 2 forskellige Principafgørelser, den ene med en Højesteretsdom hvor der findes 2 modsatrettet påstande, som har stor betydning for hvor man vil have borgerne havnet i en bestemt sag.

Bemærk de 2 sætninger/påstande om operation. En maveoperation og en lumbal diskus-prolaps operation. Begge Principafgørelser fra 2013.

Principafgørelse 108-13 lumbal operation imod borgerens ønske.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

"Operation for diskusprolaps i lænden udgør ikke en væsentlig risiko for liv og førlighed. Videnskabelige undersøgelser har vist, at det er yderst sjældent, at der vil forekomme varige komplikationer efter en operation for diskusprolaps i lænden."

Hvor der i en anden Principafgørelse 18-13 nævnes:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160413

"Behandlingen må ikke indeholde væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed. Der kan ikke lægges vægt på muligheden for operativt indgreb, hvis borgeren ikke vil medvirke, da operation kan indebære risiko for liv og førlighed"

Med andre ord 2 modsatrettet mening om operation kan være eller ikke være farlig. Her vælger man mening alt efter hvad man ønsker for borgeren.

Dertil kan jeg oplyse at jeg personligt havnede i en kørestol pga en mindre rutinemæssig maveoperation, der ødelagde mit autonome nervesystem i hele højre side.

Dertil kan jeg oplyse at jeg fik bevilget højeste pension fra før 2003 pga af mine lumbale rygoperationer.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-12-2013 kl. 22:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 22:49   #138
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Mht. tvangsmedicinering er jeg enig i skal forhindres.

Men jeg savner en løsningsmodel overfor folk der af forskellige grunde nægter behandling, bare fordi f.eks. det er blevet bange over noget de har læst, har fået "ikke reelle" bivirkninger pga. nervøsitet og andre mindre grunde.

Blive ved med at give penge? Lade personen i stikken, uden behandling?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 23:04   #139
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs hvad jeg skriver

Kære Abraxus

Jeg var IKKE under tvang.

Mine operationer var rutinemæssige.

Ingen forventede hvad der skete.

Ingen var bevidste om på forhånd hvad der vitterlig skete.

Så spørgsmålet er om TVANG skal bruges fordi der een læge der indikerer at operation KAN være et behandlingstilbud.

Hvis du kan svare på, med 100% sikkerhed, at borgeren kommer til at sidde over for en neurokirurg i lumbale spørgsmål i den nye kliniske sundhedsfunktion som bestemmer i det nye system, så er problemet løst.

Men vi har tilfælde at denne nye lægefaglige kliniske funktion er besat med arbejdsmedicinske læger med borger der er svært psykiske syge.

Som borger vil jeg også have sikkerhed for at disse læger IKKE har været med i gruppen af læger der har været inddraget i "lægeshopping".

Det er problematikken tema og spørgsmål.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 23:26   #140
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Nu har der været adskillige indlæg angående tvang. Så mit spørgsmål var med hensyn til en anden problematik med dette.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension