K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 14:47   #1
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Folketingets drabforsøg

http://christianjuhl.dk/nyheder/2013...-kontanthjaelp

Med den ny lov om, at kommunerne kan lave sanktioner ved at stoppe kontanthjælpen i op til 3 månder, kan ikke betegnes som andet end drabsforsøg. Hvem kan leve uden mad i 3 måneder?

Folk med svære alvorlige sygdomme, som i forvejen mangler motivation for at leve, har da kun en udvej.

Det repræsentative folkestyre, der skal bevare og udbygge velfærdssamfundet og i henhold til grundlovens socialekapitler, sørge for, at ingen lider nød, har underskrevet sin egen dødsdom.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 15:17   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvornår må de tage kontanthjælpen i 3 måneder???

Der må da ligge en form for alvorlig misligholdelse af aftaler, før end de må gå til en sådan yderlighed??

Hvad består det mon i??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 15:24   #3
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvornår må de tage kontanthjælpen i 3 måneder???

Der må da ligge en form for alvorlig misligholdelse af aftaler, før end de må gå til en sådan yderlighed??

Hvad består det mon i??
Jeg må indrømme, jeg ikke har haft tid til at sætte mig ind i lovgivningen, men sålænge kommunerne laver massive lovovertrædelser, så er det ret underordnet, hvornår kommunerne må stoppe kontanthjælpn i op til 3 måneder.

Jeg har selv fået stoppet kontanthjælpen, fordi kommunen ikke vil acceptere et skriftligt afbud til en sygeopfølgningssamtale. Min advokat siger det er klart ulovligt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26900
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 15:50   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Klanst. Jeg syntes som HeleneKr at det er en vigtig oplysning som hun beder om, det kan jo ramme rigtig mange herinde som er på kontanthjælp hvornår kommuner har lov til at fratage kontanthjælpen op til 3 mdr. Så hvis du kan finde den oplysning, når du nu selv har skrevet det i din tråd, så håber jeg du kan finde det også , og være sød at skrive det her. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 16:27   #5
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Klanst. Jeg syntes som HeleneKr at det er en vigtig oplysning som hun beder om, det kan jo ramme rigtig mange herinde som er på kontanthjælp hvornår kommuner har lov til at fratage kontanthjælpen op til 3 mdr. Så hvis du kan finde den oplysning, når du nu selv har skrevet det i din tråd, så håber jeg du kan finde det også , og være sød at skrive det her. Indiansummer
Jeg synes også det er vigtige oplysninger, men jeg kender ikke den endelige lovtekst med sanktionsmulighederne, sålænge den endelige lovtekst ikke er skrevet endnu.

Det drejer sig om Lovforslag L224 http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...L224/index.htm som er en del af den kontanthjælpsreform, der træder i kraft fra 01.01.14. Lovforslaget skal endelig vedtages på fredag den 28. juni 2013, først der vil vi kende den endelige tekst.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:39   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det jeg har læst er at det træder i kraft istedetfor den normale sanktion hvor du bliver trukket for feks at udeblive ved et møde og først får penge igen ved genoptagelse til job centret..
Feks hvis de nu mener du ikke så syg så du må udeblive.. SLam... minus 3 mån... og den kan de så fortsætte med til du møder, feks for mig hvor de kan sætte mig til et forløb ude et sted hvor jeg ikke kan tåle tingene..

Så kan de så tage mine penge hvis jeg nægter at dukke op pga forværring i helbredet...
Så kan man så anke men det tager jo mere end 3 mån......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:41   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, den må vi nok vente med at få på skrift så......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 19:05   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ok, den må vi nok vente med at få på skrift så......
Hvis det er lignende andre sanktionsmuligheder, vil det nok i høj grad ligge i komunens hænder at vurderes om du skal sanktionere eller ej.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 19:29   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jeg godt klar over...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:48   #10
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Det ligger ikke fast, hvad den endelige tekst bliver omkring bl.a. sanktionsmuligheder, men det er ikke for sent, at protestere over den reform, som folketinget er ved at vedtage, for uanset hvad der kommer til at stå i teksten, er det os der kommer til at betale prisen for det.

Jeg har sendt følgende mail til den liste af politikere, som følger efter mailen. Jeg vil opfordre til, at I skriver til politikerne og protestere. Skriv Jeres egen protest eller "lån" fra min, hvis I vil.

STOP KONTANTHJÆLPSREFORMEN.

Med den planlagte kontanthjælpsreform, skaber folketinget et uoverskueligt fattigdomsproblem, som vil komme til at koste samfundet langt flere milliarder at genoprette, end folketinget vil opnå i besparelser.

Væksten i samfundet skal komme fra neden, ikke ved at forfølge og udsulte folk, men i form af tryghed, hvoraf den økonomiske tryghed er alt afgørende, ved at motivere og animere, ikke igennem trusler og sanktioner.

Det såkaldte ”underdanmark” er skabt af folketinget. Nu vil folketinget så med reformer, forsøge at udslette underdanmark, camoufleret som, ”at hjælpe de svageste”. De mennesker der er ramt af alvorlig sygdom, som i forvejen kæmper for deres liv og mangler motivation og støtte til at klare sig igennem, vil folketinget, med førtidspensionsreformen og kontanthjælpsreformen, skubbe ud over kanten og direkte i døden. Reformerne vil skabe så megen eksistentiel angst, at det vil blive fatalt. Det er dog stadig strafbart aktivt at hjælpe folk til selvmord, hvilket folketinget gør, med sine reformer.

Folketinget har tidligere besluttet, at bruge 39 millioner kr. af satspuljemidlerne, til at ansætte økonomiske rådgivere, der kan sendes ud til de dårligst stillede, så de kan få et vide, at det er en dårlig ide, at stifte gæld, samtidig med, at man kan få stoppet sin kontanthjælp i 3 måneder, samtidig med at der skal spares 3 milliarder på kontanthjælpen i de næste år. Mon ikke det er Jer politikere der har brug for nogle økonomiske rådgivere, der kan få Jer til fornuft. Satspuljemidler der i første omgang er taget fra kontanthjælpsmodtagere.

Det er galmandsværk at tro, man kan få de fattigste til at finansiere væksten i Danmark. Det er ikke den velstående del af befolkningen der kan øge væksten, men de fattigste, for de har behovene, behovene for fremgang. Det er også dem der har ideerne og løsningerne. Det der sker med reformerne er, at hive den minimale vækst der kunne være, ud af det eneste vækstgrundlag der er i samfundet. Folketinget spænder de udpinte heste for den vogn, der skal trække det økonomisk læs, hvor langt kommer mon den vogn?

Vil en mentor eller koordinerende sagsbehandler kunne afhjælpe, at folk vil komme til at sulte, når kontanthjælpen bliver stoppet i indtil 3 måneder? Vil de kunne afhjælpe, at folk bliver sat på gaden af selv samme grund?

Syge, det være sig fysisk som psykisk syge, skal slet ikke være på kontanthjælp, de skal ikke høre til i et jobcenter, de skal ikke høre under beskæftigelsesministeriet.

Folketinget afvikler velfærdsstaten under påskud om, at bevare den. Folketinget har dermed lavet en ny version af ”Kejserens nye klæder”, med den fatale omsorg for de svageste. Det er folketingets politikere der kommer til at rende med røven bar, for bedraget vil blive blotlagt med tiden.

Skat er en systematiseret gensidig forsikring og forsørgelse i kriser, sygdom og alderdom. Det folketinget gør er, at indføre dobbelt beskatning. Lige præcis hvad socialhjælp og sundhed angår, som det vigtigste skatten er tiltænkt, kommer der mere og mere brugerbetaling og nedskæringer. Hvor lang tid tror politikerne, at vælgerne vil finde sig i, at betale den samme skat og det i mange tilfælde 2 gange.

Hvad der har taget 150 år at opbygge efter grundlovens indførsel, tager det blot et par regeringer at styrte i grus. Den nuværende og de foregående borgerlige regeringer er en skændsel og skamplet i dansk politisk historie.

Jeg er efterhånden ved mange lejligheder, kommet med en opfordring, en opfordring jeg blandt andet har lagt ud på www.K10.dk om følgende;

Jeg opfordre på det kraftigste og anmode andre om, at gøre brug af den eneste demokratiske ret vi har tilbage, at stemme til kommunal og folketingsvalg, men at stemme blankt, for at vise den harme, vrede og social indignation vi føler, over den måde vi bliver behandlet på og fortsætte med at stemme blankt, til den dag demokratiet og retssamfundet er genetableret i sociallovgivningen og til vi igen i loven og måden den bliver forvaltet på, bliver mødt med respekt, accept og anerkendelsen af os, som de mennesker vi er.

Skam Jer for den kyniske, foragtende og menneskehadske måde I opfører Jer på.

Med venlig hilsen
---------------------------
Sendt til

DF

Beskæftigelsesordfører
Bent Bøgsted
[email protected]

Social-og idrætsordfører
Medlem af Kulturudvalget
Karin Nødgaard
[email protected]

Konservative

Beskæftigelsesordfører
Benedikte Kiær
[email protected]

Venstre

Arbejdsmarkedsordfører
Hans Andersen
[email protected]

Psykiatri + § 17 ordfører
Jane Heitmann
[email protected]

Socialordfører
Eyvind Vesselbo
[email protected]

Sundhedsordfører
Sophie Løhde
[email protected]

Liberal Alliance

Beskæftigelsesordfører
Joachim B Olsen
[email protected]

Det Radikale venstre

Sundheds- og psykiatriordfører
EU-ordfører
Camilla Hersom
[email protected]

Skatteordfører
Arbejdsmarkedsordfører
Nadeem Farooq
[email protected]

Socialdemokraterne

Social- og integrationsminister
Karen Hækkerup
[email protected]

Beskæftigelsesminister
Mette Frederiksen
[email protected]

Beskæftigelsesordfører
Leif Lahn Jensen
[email protected]

Psykiatriordfører
Karen Johanne Klint
[email protected]

Socialordfører
Maja Panduro
[email protected]

Sundhedsordfører
Flemming Møller Mortensen
[email protected]

SF
Sundhedsminister
Astrid Krag
[email protected]

Socialordfører
Anne Baastrup
[email protected]

Beskæftigelsesordfører
Eigil Andersen
[email protected]

Sundheds- og psykiatriordfører
Özlem Sara Cekic
[email protected]

Enhedslisten

Arbejdsmarkedsordfører
Christian Juhl
[email protected]

Sunheds- og psykiatriordfører
Stine Brix
[email protected]

Socialordfører
Finn Sørensen
[email protected]
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Folketingets Socialudvalg brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 10 25-11-2009 13:07
Folketingets afslutningsdebat buster Politik og Samfund 3 28-05-2009 16:53
Åben skrivelse til folketingets mdl. @PerChr Det er da strengt ! 7 26-04-2009 19:40
afsendt flg. til Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg FlemmingLeer Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 21-08-2008 18:53
Folketingets Ombudsmand Benny Gerhard Politik og Samfund 1 11-07-2008 13:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension