K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 21:19   #1
Timmy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2010
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Timmy er ny på vejen
A-kasse

Kan se i det nye ´´udspil´´ Hvis man er som flexere medlem af Akasse så er der højere ydelse.. Har været ledig flexer i over 1 år Da jeg fik tilkendt flex skulle/ kunne jeg melde mig ud af Akasse for var ikke berettet til ydelse derfra... Nå hva nu kan/ skal man så i A-kasse igen er stadig medlem af fagforeningen ....Det er godt nok mærkelige udspil der kommer
Timmy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:25   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det værste bliver nok at vi kun kan få ledighedsydelse i 2 år, og så tvivler jeg på at A - kasserne er uddannet til at tage sig af folk med skånehensyn og hjælpe fleksere i job. Der er jo forskel på fleksjobbere, og folk på det ordinære marked. Håber da at de får tilknyttet nogle jobkonsulenter.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:53   #3
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Jeg meldte mig jo lige netop også UD af A-kassen, da jeg blev visiteret til fleksjob.. Jeg blev i fagforeningen, men hvordan er det så med timer??
Skal vi til at optjene dem forfra eller hvordan har de tænkt sig det???

For jeg havde jo optjent det antal timer man skulle, så meldte jeg mig ud, og nu vil regeringen have at jeg skal melde mig ind igen..HMMMMM...

Måske de havde tænkt sig at starte en A-kasse KUN til ansatte i fleksjob?? For de almindelige, har jo ikke den store erfaring indenfor folk med skånehensyn..

Kunne man ikke risikere at komme gevaldigt i klemme, hvis man bliver sendt ud i et job gennem A-kassen, og man så ikke magter det?? For der skal jo arbejdes 12 måneder ud af 36.. _Hvis jeg altså har læst det korrekt..

Jeg synes det hele virker ret ugennemtænkt, og det viser tydeligt at det ikke er personer med skånehensyn, som har været med til at lave den reform.. På trods af at de påstår det hele er lavet om NETOP for at varetage de svages behov..

Venlig hilsen Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 02:08   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Følg linket nederst den er rimlig klart forklaret her...

Hvis man melder sig i a-kasse så burde man være sikret de 98 % af dagpenge satsen for alle de ledige flekser der er nu er jo blevet informeret om at de ikke skal stå i a-kasse...

Men nu skal reformen jo først forhandles og dernæst skal der stemmes om den ..
og gad vide om det så er nedsat kontigent til a-kassen når nu det ikke er fuld dagpengesats ---

* Fleksjob skal gøres tilgængelige for personer, som kan arbejde mindre end det nuværende krav om 12 timer om ugen.

* Tilskudsordningen vendes rundt, så der gives størst tilskud til de personer med laveste lønninger og mindst arbejdsevne.

* Medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 98 procent af maksimale dagpenge (cirka 200.000 kroner om året).

* Ikke-medlemmer af en a-kasse er sikret en indkomst på 88 procent af maksimale dagpenge (cirka 180.000 kroner om året)

* Fleksjobordningen gøres midlertidig - højest fem år - for personer under 40 år.

* Personer over 40 år får efter det første fleksjob - hvis kommunen vurderer, at personen ikke kan varetage et ordinært arbejde - et permanent fleksjob.

* De nye regler rammer også folk, som i dag sidder i fleksjob, men kun hvis de skifter arbejde til et andet fleksjob.
http://mobil.jp.dk/?article=2708579
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Dancer Alt det andet 29 18-06-2012 16:38
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension