K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 16:44   #11
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Jeg har ansøgt om pension på det forliggende grundlag med underskrift den 13/2-13.
Den 13/3 var jeg til møde med et rehabiliteringsteam - mødet var ganske kort.. Blev stillet 4 spørgsmål.. 14 dage senere modtager jeg brev fra min Sagsbehandler hvori hun skriver at rehabiliteringsteamet mener alle behandlingsmuligheder er udtømte. Rehabiliteringsteamet har ikke kompetence to at beslutte om jeg kan tilkendes en ftp. Min Sagsbehandler har sendt min ansøgning om ftp viserer til ydelsescenter som er den afdeling der skal træffe den endelige afgørelse om min ansøgning.
2 dage senere modtager jeg så brev fra ydelsescentret som skriver dette.

Ydelsescentret har vurderet, at betingelserne i pensionslovens paragraf 17.1.3 er opfyldte,hvorfor din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.
Det er derfor besluttet,at der den 25/3 ansøges om førtidspension til dig.
Begrundelsen for afgørelsen fremgår af vedlagte beslutningsskema.

Det skal bemærkes,at der ikke hermed er taget stilling til,om betingelserne for tilkendelse af ftp jf. Lovens paragraf 16 er opfyldte.

Jeg har så 4 uger til at klage over afgørelsen.

Beslutningsskema vedr. Pensionslovens paragraf 17.1.3 og 18

Begrundelse for beslutningen: (TH) har ønsket at søge ftp på det foreliggende grundlag jfr paragraf 17 og alm betingelser jfr paragraf 2 og 4.
Lov om social pension er opfyldte.

Ansøgers evt. bemærkninger fra partshøring og betydningen heraf: ikke partshøring da ansøger imødekomnes fuldt ud.
Beslutning: der søges ftp på det foreliggende grundlag med ansøgningsdato 25.3.2013.
Dato for beslutning jf. Paragraf 17 og 18 : 25.3.2013

Underskrevet at Sagsbehandler og afdelingsleder.

Åhh hvor er jeg spændt og det bliver nogle lange uger (hører vel ikke noget før om tidligst 4-5 uger?? ) jeg ved slet ikke om jeg turde håbe på noget eller ej...
Der står slet ikke noget om hvor sagen videre er sendt hen eller om hvorner jeg får svar på noget..
Mine tanker de kører rundt i hovedet på mig..
Så kom brevet og som forventet har jeg fået afslag... På en paragraf 20 stk.2 ...
Jeg har kun 8 dage til,at komme med bemærkninger i... Godt nok ikke længe..
Der står desværre flere ting i brevet som jeg ikke genkender og som er direkte løgn... )-:
Jeg er virkelig ikke klog på det område her,men er det ikke normalt man har 4 uger til,at klage i?
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 18:59   #12
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Så kom brevet og som forventet har jeg fået afslag... På en paragraf 20 stk.2 ...
Jeg har kun 8 dage til,at komme med bemærkninger i... Godt nok ikke længe..
Der står desværre flere ting i brevet som jeg ikke genkender og som er direkte løgn... )-:
Jeg er virkelig ikke klog på det område her,men er det ikke normalt man har 4 uger til,at klage i?
Jo det plejer da at være 4 uger. Det var i hvert fald hvad der stod i mit pensions brev
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 19:04   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Står der AFSLAG ?

For det lyder nærmere som om du er blevet varslet et afslag, og nu inden 8 dage skal finde ud af om de har alle dokumenter du finder relevante for en afgørelse og om du iøvrigt har mere at sige inden de giver afslag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 21:27   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænker også, om det er varsling af afslag, præcis som Nøgne tær.

I et afslag står der normalt også, hvad de mener man SÅ kan (hvis man ikke er berettiget førtidspension). Og så er der vedlagt en klagevejledning som typisk er 4 uger.

Jeg har før hørt om 8 dages varsel inden det endelige afslag, hvor man kan nå at gøre indsigelser. Men det er langt fra alle sager der kommer med et varsel. Så jeg er lidt lost....

Fatter heller ikke du får AFSLAG - synes din sag lå lige til højrebenet og at alt gik så godt og nemt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 22:07   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig det må være et varsling af afslag
alså af sagen bliver indstillet negativt og man så kan komme med de sidste bemærkninger
inden den endelige afgørelse kommer.
men troede faktisk det kun var i sager på en §17 uden det forliggende grundlag
som jeg selv fik afslag på, men ankede ikke afgørelsen den gang.

men svært og vurdere når man ikke ved, hvad der stå i afslaget eller nok mere denne varsling af et afslag

men da du har søgt efter de nye regler, kan de udmærket give afslag på manglende
ressourceforløb som minimum skal være et år.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-07-2013 kl. 22:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:23   #16
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Din ansøgning om førtidspension er nu behandlet, og du er blevet indstillet til:

Afslag på tilkendelse af førtidspension jfr. Paragraf 20 stk.2.

Begrundelse og dokumentation for indstillingen fremgår af vedlagte materiale.
Det vedlægges en kopi af sagsmaterialet,dog ikke de oplysninger,som du allerede har fået udleveret i forbindelse med partshøringen om grundlaget for at starte en ansøgning om førtidspension.

Inden der træffes endelig afgørelse,vil jeg gerne have oplyst,om du har yderligere bemærkninger til sagens akter og indstilling.

Disse kan anføres i det vedlagte bemærkningsskema. Hvis bemærkningsskemaet ikke er retur unden 8 dage,vil beslutningen blive truffet på de foreliggende oplysninger.

Så ja det er jo en varsling,men skal vel være YDERST heldig hvis den skal gå igennem )-:
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:33   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja, det er en varsling... det du skal bruge de 8 dage til er at se materialet igennem, om der nu også er det hele med.
Desuden skal du skrive til dem, ud fra deres dokumentation for ikke at give dig pension, hvorfor du mener de er forkert på den.
Er der begået graverende fejl, er kommunen jo nødt til at overveje igen, og det er fint du får chancen til at give dit besyv med.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:49   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop og så når den endelige afgørelse er kommet har du igen 4 uger til klage over afgørelsen. men i denne klage skal du modargumentere, udfra det kommunen giver som begrundelse for afslaget. det kan både være lægefagligt eller en vurdering af din arbejdsevne.
du skal huske at med den nye reform i hånden er det faktisk umuligt og få en pension
især under 40 år og det er noget psykisk. med mindre men også er noget udviklingshæmmede oven i de psykisk diagnoser. samt en tung ting er også om man kan klare sig selv i eget hjem.
ved godt det ikke har noget med en arbejdsevne at gøre, men man vil helt sikkert kigge på den del også

når man giver en pension, kigger man også på det generelle billede af en person

håber da den gå i gennem, men vil tro det bliver meget svært og få nogen pension i gennem på en §17 og de nye regler.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:49   #19
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Der er uden tvivl fejl i deres begrundelse.
Da jeg var til møde med rehabiliteringsteamet forklarede jeg (og min bostøtte),at jeg måtte stoppe med min medicin for ADHD pga slemme bivirkninger. Dog har jeg selv valgt,at stoppe fordi de på ADHD klinikken ikke rigtig tog mig alvorlig.. Jeg og Bostøtten har flere gange spurgt på klinikken om ikke jeg kunne prøve andet medicin,men fik at vide,at der ville være de samme bivirkninger så det var der ingen mening i!
Rehabiliteringsteamet har så valgt,at skrive,at de på klinikken har tilbudt mig og prøve anden medicin,men at JEG har afvist dette!! Der er flere ting udover som jeg godt lige vil har lagt på plads...
Må jeg godt bruge materiale fra f.eks min journal fra psykiateren? Hun skriver nemlig omkring min arbejdsevne og medicin osv..
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:51   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Har nu læst §20,2 og som jeg læser det, mener de er er chancer for at din arbejdsevne kan udvikles yderligere.
Formodentlig vil det betyde at du godt kan forberede dig på et ressourceforløb, inden pension kommer på tale.
Således skal du nu bruge din tid på at fortælle hvadtdt faktisk har gjort af tiltag,vejlep ændretgap gjort for dig, som kan sidestilles med det som kunne foregå i et ressourceforløb.

Ja det er ikke nemt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tør man mon håbe? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-05-2013 15:06
Lov til at håbe... Mella Politik og Samfund 2 16-12-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension