K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 20:09   #1
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Nogen der ved?

Min sagsbehandler i revaafdelingen har sendt en indstilling til førtids § 18. Hvor længe kan jeg forvente at skulle vente inden jeg får svar på om de vil godtage indstillingen eller ej? (Jeg har har i øvrigt et lægeskøn fra kommunens lægekonsulent der fuldt og helt støtter op om at der intet er for mig på arbejdsmarkedet - har det noget at sige?).

Jeg ved godt I herinde intet konkret kan sige, men hvad er jeres erfaring på området?
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 20:16   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har positive erfaringer, når du har underskrevet RF og den er indsendt
til pensionsnævnet har de som udgangspunkt 3 måneder til at afgøre sagen,
hvis denne tidsfrist ikke kan overholdes, vil du få besked om det, og også
om årsagen hertil.

Det tog 1 md. at behandle min sag.

Held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 20:20   #3
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Jamen det var jo ikke det jeg spurgte om Tanja? Jeg kender godt til de 3 måneder. Men min sag er endnu ikke godkendt - pensionsteamet har endnu ikke sendt mig et stykke papir på at min sag i det hele taget vil blive kørt.

Det jeg spørger om er hvor længe jeg skal vente på at høre om de mener min sag er så godt afklaret at de vil forsøge at køre sagen? I det sekund jeg får afslag på indstillingen smider jeg nemlig en § 17 (på det foreliggende dokumentationgrundlag) afsted.

Jeg er ved at blive idiot af at gå her og vente!
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 00:39   #4
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.

jeg tror ikke der gik 14 dage efter at mine papir var sendt afsted før jeg fik brev om partshøring og dermed godkendelse af at min sag var godkendt til videre behandling.
Men jeg tror ikke du skal være nervøs, for som oftes så sender sagsbehandlerne ikke en underskrevet sag videre før de ved om den bliver godkendt. Ergo, så har de ofte spurt før de fortæller os om deres planer og før de gør rp færdig.
Lyder da også til at de sag skulle gå lige igennem.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 01:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved mig gik der vist små 3 ugers tid, men de var også meget bebyrdet!

Så mon ikke du får besked inden 1 måneds tid? Det ville i hvertfald være FEDT om du ku få besked inden jul - og helst positiv besked!!

Åh ja, ventetiden er skrækkelig!! Jeg løb nærmest til postkassen hver eneste dag, og blev totalt dybt skuffet når der ikke lå brev, og ventede sådan set KUN på det skulle blive formiddag, så posten kom IGEN. Synes det var nogle ekstremt laaaaaange dage. Jeg kunne faktisk ikke tænke på andet!! Læste min ressourceprofil til hudløshed og 'legede' pensionsteam/sagsbehandler/læge/lægekonsulent/uvildig/mig selv/en fremmed for se om der var nogen huller der kunne misforståes. DAMN!!!

Altid godt at have lægekonsulenten på sin side, så er det somregl en halv sejr. Sagsbehandleren står for den anden halvdel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 05:50   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
min sag blev sendt til pensionsteamet, for 14 dage siden, og har ikke hørt noget endnu, og ja kan kun give dig ret i, at de her vente dage, er totalt ulidelige, man har totalt nerver på, går i postkassen, uden at trække vejret hver dag. Jeg aner ikke hvor længe den må være i pensionsteamet, før den enten bliver avist eller går videre, til socialudvalget, kender kun til de 3 mdr. ved socialudvalget. Jeg har også en 17§ klar, hvis min sag bliver afvist, og lige som dig støtter lægekonculenten op, sammen med min socialrådgiver, ved mig. Krydser finger for dig, for ved hvad du går igennem, da jeg selv går det samme igennem lige nu *SS*


er der andre der ved hvor lang tid det første team (Pensionsteamet) har, før den enten bliver afvist, eller går videre til socialudvalget?


Kram fra Heidi

Sidst redigeret af MorWettendorff; 26-11-2009 kl. 09:43.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 10:12   #7
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Hmmm... fik lige set mit andet indlæg og vil altså godt lige sige at hvis det virker lidt kort for hovedet, var det ikke min mening - jeg ER bare ved enden af vejen (efter 13 år). Jeg undskylder hvis nogen føler sig trådt på eller bidt af.

Jeg HAVDE en § 17 oppe hos teamet, revamedarbejderen fik så lægeskønnet tilbage (lidt noget mærkeligt noget med det skøn, jeg ved det godt, men det er jo til min fordel) og bad mig om jeg ikke nok ville trække 17'eren tilbage så hun kunne indstille til en 18'er. Jeg kan jo til hver en tid søge en § 17 så jeg trak den. 18'eren er sendt (14 dage siden i går/ i dag) og her sidder jeg så nu. Revadamen ER sådan en meget forsigtig en, der ikke siger særlig meget positivt, for tænk nu hvis det ikke går den vej og jeg bliver skuffet - men altså... ja. Den ene del af mig siger "jamen hun mente jo pludselig der var nok til en 18'er det mente hun ikke FØR lægeskønnet" - den anden siger bare "alt går i **** for dig, vent du bare... det sker også her".

Og så bliver jeg jo nervøs og forvirret når jeg nogen steder læser noget om 18 måneder og mere i den dur. Og folk der HAR en del af kommunen i ryggen, men stadig får afslag.

Jeg orker bare ikke mere nu.

Sidst redigeret af Diva; 26-11-2009 kl. 10:17.
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 10:17   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Har lige haft fået en mail fra min socialrådgiver der siger, der kun er den regel med de 3 mdr. så ved ikke om hun mente hos begge team.

Her er hendes svar:

Hej Heidi.

Lovgivningsmæssigt er der kun fastlagt fristen på de 3 mdr. i pensionslovgivningen.

Med venlig hilsen

************
Socialrådgiver

Sidst redigeret af MorWettendorff; 26-11-2009 kl. 10:35.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 10:46   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja en §18 kan trække ud i 18 måneder.
en §17 tager 3 måneder, men kun på det på det foreliggende dokumentationgrundlag.

min §17 er ikke afsluttet og der bliver stadig indhentet papir, men har fået af vide de sidste er kommet.
En §17 er faktisk som en §18, bare med den forskel at kommunen skal sende sagen til afgørelse.
Min sagsbehandler anbefalede en §17 og jeg sagde ja.
troede så sagen vil blivet afgjort efter 3 måneder, men nej.
fik endda et brev hvor der stod sagen vil blive afgjort inden 3 måneder.
så husk og skriv foreliggende dokumentationgrundlag og får en kvitering fra kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 11:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Har lige haft fået en mail fra min socialrådgiver der siger, der kun er den regel med de 3 mdr. så ved ikke om hun mente hos begge team.

Her er hendes svar:

Hej Heidi.

Lovgivningsmæssigt er der kun fastlagt fristen på de 3 mdr. i pensionslovgivningen.

Med venlig hilsen

************
Socialrådgiver
Nej, hun mener, at der kun er lovgivning på de 3 mdr EFTER pensionsteamet, og at man derfor ikke kan sige noget konkret om tiden INDEN pensionsteamet.....for der er ingen lovgivning på lige dét område.

Der er somregl en fast dato for hvornår ens sag kommer op på pensionsteamet, og på den dato - og efter afgørelsen, er der mange sagsbehandlere der ringer til klienten for at fortælle hvad udfaldet blev.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved det ? lunamaria Alt det andet 14 24-01-2012 08:05
Nogen der ved... Gunell Alt det andet 1 29-12-2010 20:43
er der nogen der véd det? buster Dit og Dat 8 01-08-2010 10:05
Er der nogen der ved? Susana Alt det andet 2 21-04-2009 13:25
Nogen der véd det buster Alt det andet 4 25-08-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension