K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 11:11   #1
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Har jeg chance for enten flex eller førtidspension???

Hej alle jer på k10.

Jeg er ny her og dette er min første tråd...

Jeg er 26 år og har været på sygedagpenge siden maj 2010, jeg har fået diagnoserne: Fibromyalgi, hypermobilitetssyndrom. udover dette begyndende slidgigt i mine knæ og problemer med ryggen. Jeg har været syg længe, men min krop gav først op i maj sidste år, røg ned med en depression og angst. Så var det nok på tide at komme til en læge, og siden har jeg været ved diverse reumatologer som alle er kommet frem til samme diagnoser. (Bortset fra ham som kommunen havde betalt for, han kom frem til jeg intet fejlede nogen steder, var ej heller specielt hypermobil, hele han beskrivelse kunne jeg næsten kun grine ad, han hverken undersøgte mig eller noget som helst, så der røg en klage afsted med det samme.) jeg lever med kostante smerter overalt i kroppen, men specielt mine fingre, arme er hårdt angrebet. Jeg får en masse smertestillende hverdag. bla. Lyrica, nobligan.
Jeg har lige været i min første afklaringsforløb af 4 ugers varrighed og de er kommet frem til:

At jeg har haft en effektiv arbejdstid på max 1-1,5 time. Jeg kan max arbejde 10-15 min ad gangen, så skal jeg have pauser. Jeg bør ikke udsættes for monotone opgaver eller arbejdsstillinger. Jeg har så fysiske vanskeligheder at det kræver særlige skånehensyn. Og vurderes til at min arbejdsevne er væsentlig nedsat.
Dette er bare forkortet af mit lange brev.

Mit spørgsmål er så hvor stor chance der så er for enten flexjob eller førtidspension?

Min sagsbehandler har modtaget samme brev som mig idag, og hun vil først mødes igen om 7 uger, da hun har sendt mig på et kom i form kursus, og det skulle jeg lige starte på og så fortælle hvordan det er og om der evt. er vægttab.. Jeg er lettere overvægtig, og det har lægekonsulenten kommenteret at vægttab vil hjælpe på alle mine konstante smerter overalt i kroppen. Så vi skulle gøre et forsøg der.. hvilket jeg ikke tror på i forhold til min sygdomme, men helt klart bare for min sundheds skyld..

Pyha en omgang Det har også kun taget mig lidt over en time at skrive, pga. mine smerter i hænderne
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:16   #2
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Umiddelbart lyder det ikke som om et fleksjob ville være hensigtsmæssigt, hvis du har en effektiv arbejdsevne på max 1-1½ time. Så vil jeg mene, det er pensionen, der sigtes efter.
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:21   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ingen i dag kan desværre spå om hvorvidt det ender med en fleks, det burde jo være ganske oplagt efter det du skriver..

Men kommunen skal jo komme op med en plan for hvordan du bliver selvforsørgende og det er om end meget svært at finde på noget ud fra det du beskriver ..

Det lyder som om du har tingene med dig og at alt er undersøgt og dokumenteret , så kan ikke se at de kan komme uden om den , men igen man kan ikke sige det ...

Så hvor stor chance du har for fleks vil jeg sige lige så stor som enhver anden får du ikke som min fleks skal du jo selvfølgelig anke det lige som du også skal hvis de lægger for stor vægt på deres egen betalte lægeudtale
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:46   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malenemuz Se meddelelser
Hej alle jer på k10.




Min sagsbehandler har modtaget samme brev som mig idag, og hun vil først mødes igen om 7 uger, da hun har sendt mig på et kom i form kursus, og det skulle jeg lige starte på og så fortælle hvordan det er og om der evt. er vægttab.. Jeg er lettere overvægtig, og det har lægekonsulenten kommenteret at vægttab vil hjælpe på alle mine konstante smerter overalt i kroppen. Så vi skulle gøre et forsøg der.. hvilket jeg ikke tror på i forhold til min sygdomme, men helt klart bare for min sundheds skyld..
Hej, jeg vil give dig ret i at kommunen nok ikke skal regne med at et vægttab gør nogen forskel for dine smerter, der er ingen forskel for mit vedkommende, mine smerter kom faktisk i forbindelse med et vægttab og motion, og de blev værre jo længere tid jeg motionerede... så du må love mig én ting, og det er at du stopper med at motionerer hvis dine smerter bliver værre, og du SKAL føre dagbog under denne aktivering, så kommunen nøjagtig kan se hvordan din krop reagerer på motionen, og evt. smerteskema, begge dele findes øverst oppe på siden under "Nyttige Links"
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 19:18   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, slidgigten i knæene kan da næste kun blive bedre/mindre ved at man taber sig, mine knæ er i hvert fald glade for, at jeg har smidt ti kilo - men man skal selvfølgelig sørge for, at det vægttab kommer ift. noget knæskånsomt, løb er f.eks. en dårlig ting Resten har det nok ikke den store indflydelse på, men som du siger, din generelle sundhed kan jo altid have godt af det, og hvis du bare passer på dig selv under forløbet og ikke overanstrenger dig, så er det da et udemærket tilbud!
Og det skal nok gå ift. din sag, hvis det er så veldokumenteret som det ser ud!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 21:45   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg må gider andersine85 helt ret.og desvære også komunen lidt overvægt og så tabe sig vil hjælpe bla som andersine siger her snakker jeg også selv af afaring.men generalt overvægt kan sagtens have noget med øge smerter at gøre
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 21:56   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Selvom jeg har tabt 20 kg, så har det overhovedet ikke haft nogen indvirkning på mine rygsmerter.

Men logisk set, så burde det hjælpe på knæ-problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 22:12   #8
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Hej malenemuz
Kan ikke hjælpe med dine spørgsmål ang fleks/førtidspension, da jeg selv er rimelig ny her og ret så uvidende når det gælder alle love og regler.
Men jeg vil sige til dig at jeg er enig i, at vægttab nok hjælper på din slidgigt i knæene, men det gør nok ingen forskel på dine fibromyalgismerter. De er der ligemeget om man er lang, kort, tyk eller tynd.
Jeg har selv fibromyalgi med uudholdelige smerter. Jeg har prøvet forskellige former for motion, dog ikke for at tabe mig, da jeg er tynd, men for sundhedens skyld. Har prøvet alt fra at cykle, gå ture til at styrketræne. Der er ikke riktig noget af det jeg kan holde til. Og det forværrer bare smerterne. Jeg svømmer nogen gange i varmtvandsbassin og det kan jeg anbefale dig at prøve. Evt gå i sauna bagefter. Varme hjælper, ihvertfald i det øjeblik du er i saunaen. Det er jo rart, at kunne føle sig smertefri i et kort øjeblik, for sådan nogen som os der ellers har glemt hvordan det føles, at ikke have ondt i sin krop
Hav en god aften
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 00:30   #9
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.
Jeg kan godt se logikken i at det vil hjælpe på mine knæ med vægttab, og så for resten af min sundheds skyld, så ik jeg udvikler alt muligt.. Men hvor er det dog hårdt, når man har smerter konstant og samtidig får piller, som giver vægtøgning.. Plus to små børn, man rigtig gerne vil alt for, og specielt så ikke de mærker sygdommene så meget.. Men er startet på kursuset, så må jeg jo se hvad der så skal ske bagefter.. sagsbehandleren sagde at hun mente jeg skulle ud i en sidste afklaringsforløb for at se hvad der skal ske i min sag..
Jeg håber at nå det inden sygedagpenge stop.. Men burde jeg ikke kunne forlænge den, når ik jeg er afklaret færdig endnu?
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 00:35   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Men hvor er det dog hårdt, når man har smerter konstant og samtidig får piller, som giver vægtøgning.. Plus to små børn, man rigtig gerne vil alt for, og specielt så ikke de mærker sygdommene så meget
ja det er hård ved alt om detm en det kan ladesig gøre husk lidt har også ret der skal ikke meget til.bare spare på smør fedt i køb stegning der er hurtigt nogen KG at hente har selv prob men knæ ryg smerter hele tiden hvor jeg bare vil være mig selv lukke mig inde.men har selv smidt KG ved abre det lidt jeg gør husk lidt har også ret
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
Har jeg en chance ? fra flex til ftp ? mariakristine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-11-2010 21:48
Flex-job eller førtidspension Annemette Alt det andet 17 05-03-2010 01:19
Min chance for at modtage Førtidspension? SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-10-2009 14:02
hvor er jeg arbejde,flex eller førtidspension? fru hansen Din historie 11 23-01-2008 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension