K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 00:32   #11
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Hver anden adspurgte speciallæge oplever, at kommunale sagsbehandlere mangler tiltro til deres erklæringer. Det går ud over syge borgere."

http://fagbladet3f.dk/nyheder/089c69...1658b5cbadbc2d

Åh jo, det er ganske vidst!

Blot har jeg i rigtig rigtig lang tid ventet på at lægestanden skulle komme på banen i disse tider og tilkendegive hvilken side de i det hele taget er på -patientens eller systemets?

Jeg mener, de ER vel læger af uddannelse og ønsker at blive taget seriøse
Der findes brådne kar i alle grupperinger (nok også på K10), mindst 1 psykiater er berygtet for sin useriøse udtagelse der forplumre sagsbehandlingen for SB og borgeren. Jeg har dog ladet mig fortælle, at jobcenteret, beder om ekstra psykiatrisk udtagelse fra anden side, når den berygtede psykiater optræder i sager. I det her tilfælde er det godt jobcenteret underkender en bestemt speciallægeerklæring.

Det er et stort problem, at Jobcenter underkender speciallæger, hvis deres erklæringer indeholder forbudte ord som "bør have førtidspension". Så bliver jobcenter stødt, hvis lægen bevæger sig ind over deres domæne. Men Jobcentre har ingen problem med at bevæge sig ind over lægens domæne. Hvilken dobbeltmoral
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 14:28   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ABC Se meddelelser
Der findes brådne kar i alle grupperinger (nok også på K10), mindst 1 psykiater er berygtet for sin useriøse udtagelse der forplumre sagsbehandlingen for SB og borgeren. Jeg har dog ladet mig fortælle, at jobcenteret, beder om ekstra psykiatrisk udtagelse fra anden side, når den berygtede psykiater optræder i sager. I det her tilfælde er det godt jobcenteret underkender en bestemt speciallægeerklæring.
Et godt eksempel.... Man skal lige huske at se fra den anden side....

Jeg har selv erfaret og grinet af noget, som lægerne har skrevet. Nogen gange skriver de alt andet som slet ikke kommer sagen ved... De kan glemme, at det handler om at beskrive en patients funktionsnedsættelse istedet for at skrive "hun skal have førtidspension" og dermed basta, det kan en kommune ikke bruge til noget, da det er kommunen selv, der skal afgøre det ud fra arbejdsevnen.

Se bare nogle sjove eksempler her på, hvad læger kan finde på at skrive... :
http://gonews.dk.msn.com/wildnews/ar...ntid=158159370
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 19:51   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg kender en som fik fjernet hængene øjenlåg på statens regning fordi det skulle være en sygdom, ifølge øjenlægen.
Lægen og patienten er gode venner.
Jeg er sikker på at i førtidspensions- og erstatningssager en del af folk betaler lægen få at få en gunstig vurdering/erklæring. Denmark er lige så korrupt som alle andre lande er.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 20:08   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg kender en som fik fjernet hængene øjenlåg på statens regning fordi det skulle være en sygdom, ifølge øjenlægen.
Lægen og patienten er gode venner.
Det er der rigtig mange, der har fået gjort, også uden at være gode venner med øjenlægen.

Så det er ganske normalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 20:29   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er der rigtig mange, der har fået gjort, også uden at være gode venner med øjenlægen.

Så det er ganske normalt.
Du har ikke fanget pointen Vovse .
Jeg kar intet imod at nogen få det gjort, bare ikke på statens regning.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:10   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Du har ikke fanget pointen Vovse .
Jeg kar intet imod at nogen få det gjort, bare ikke på statens regning.
Jo, men uanset at du har noget imod det, så er der stadig mange, der har fået det gjort, på statens regning og uden at være venner med øjenlægen.

Det er jo ikke kun af kosmetiske grunde mange får lavet denne operation:
http://www.netdoktor.dk/ojne/ojenlaa..._kosmetisk.htm
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:33   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jo, men uanset at du har noget imod det, så er der stadig mange, der har fået det gjort, på statens regning og uden at være venner med øjenlægen.

Det er jo ikke kun af kosmetiske grunde mange får lavet denne operation:
http://www.netdoktor.dk/ojne/ojenlaa..._kosmetisk.htm
Søde , sagen er det at hun fik det levet kun af kosmetiske grunde, men fordi hun er venner med øjenlægen blev det indrapporteret af lægen at patienten måtte have det gjort på grund af at hun fik hovedpine af de tyne øjenlåg.

Nu kender jeg hende "patienten" personligt og hun har selv fortalt mig om det med et grin...

Det kan godt være at du synes at det er OK, men det gøre jeg ikke.

Desuden så var det blot et exempel på hvordan lægerne kan manipulere med lægelig dokumentation....

Men husk Vovse på, hvis du gør rund o drømme om at få et forbavset blik efter et par snit , alt med måde. Hverken for meget eller for lidt. Få du fjernet for lidt af huden så blive det kun spild af tid og unyttig smerte, få du få meget af huden, blive dine øjerne konstant tørre.

I tre måneder skulle jeg høre på det bøvl....

Sidst redigeret af Karo; 18-06-2011 kl. 22:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:57   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Alt efter hvor meget øjenlågene hænger så ser jeg altså ikke et problem, er synet hæmmet af det ja så skal der da gøres noget ved det, fuldstændig lige som jeg føler mig hæmmet af min krogede lillefinger og så får en OP.

Det jo ikke fordi jeg ikke kan leve med at lillefingeren er i en vinkel, men det er da smadder irriterende, bla når jeg spiser irritere det mig, men også sådan noget som at spille guitar eller bruge ti-fingersystemet kan jeg smide en hvid pil efter for det kan jeg ikke pga min lillefinger, vanter er heller ikke noget jeg bare lige, kan købe.
Lige så kan en med hæmmet syn pga hængende øjenlåg jo stadig godt se noget (om ikke andet med det andet øje) men det ændrer ikke ved at det ER hæmmende, at det genere og ser rigtig træls ud.

At de 2 OP´er jeg har fået så ikke har virket, kan systemet jo ikke gøre så meget ved. 2. gang fik jeg af vide at hvis der var andre i min familie med det samme, så ville lægen fraråde det, for så ville der være meget stor sandsynlighed for at den vil blive stiv i ledet, men der havde jeg ikke fået kontakt til min biologiske familie, så det var lidt en satsning, men samtidig bidrog jeg faktisk til forsøg.
Denne læge havde før fået lov til at lave forsøg, og havde så søgt det igen, fordi han godt kan forstå vores problemer i forhold til at det er smadder irriterende (for der er altså ingen fordele ved det) Så også for at hjælpe til hans forskning på området satsede jeg, og fik så et stift led ud af det, og kort efter fik jeg kontakt til bio´erne og sørme så både min mor og mormor havde det (øv)
Det skal dog siges at ledet er stift der hvor jeg max kunne strække den til før, (sæt en 3-kants lineal i 2. led talt fra spidsen af fingeren, så passer det ca) samtidig er jeg hypermobil, så jeg kan sagtens knytte hånden helt, for jeg bøjer bare med det inderste led, så forskellen er minimal for mit vedkommende.

Min 1. op gik på at de mente det var senerne der ikke kunne følge med i takt med at jeg voksede, hvilket ham lægen der operere 2. gang så har fundet ud af ikke er tilfældet ved de her fingre, så 1. OP var helt galt på den, men det kunne de jo ikke vide, for på det tidspunkt var der ingen der havde forsket i det og ingen der havde lavet forsøg.

Men jeg skal ærligt indrømme at finde de en dag en kur til min lillefinger, så tager jeg altså imod.

Måske derfor, og måske fordi min moster har fået en øjenlågs løftning, jeg forstår vigtigheden af de her ellers ubetydelige små OP´er... min moster ventede til hendes vare helt af H-til, fordi hun ikke ture gå under kniven, hvilket hun har fortrudt, altså hun har fortrudt at hun gik med det så længe som hun gjorde, for fakta er at hvis vi helt eller delvist mister synet på det ene øje, går det ud over vores balanceevne og vores afstandsmåling, og det vil varigt kunne ødelægge synet på det andet øje fordi det naturligvis forsøger at kompensere, så det er faktisk vigtigt at få løftet øjenlågene hvis de genere ens syn.

Hvor imod min OP ikke ville ødelægge noget for mig ikke at få gjort, det ville ikke gå ud over førligheden på den anden lillefinger, eller på anden måde skade, men som sagt 1. gang viste de ikke bedre (jeg var barn og fik slet ikke noget valg, jeg blev på intet tidspunkt spurt) 2. gang viste de bedre, og forsøge at skrabe endnu mere viden sammen, der var jo så bare den hurdle med at jeg ikke kunne hjælpe i forhold til om det var arveligt, men intet er så skidt det ikke er godt for noget, for nu har jeg så bare været med til at slå fast at hvis det er arveligt, så dur værgen det at skære senerne over eller tvinge fingeren ud via skruer ind i gennem og så fjedre til at tvinge ledet strakt. Og så ved jeg at hvis en af mine unger viser sig at have det samme, at det altså er vigtig info at det er arveligt i min familie (noget tyder på at min yngste datter har det)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:25   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lum,
hos de fleste nå de blive gamle, huden begynder at hænge, det er faktum. Men hvis man vil se yngre ud så skal man selv betale for det. Dem som har problemer med synet fordi de få gardiner i stedet for øjenlåg skal hjælpes og operation burde være betalt af de offentlige.

Men hvis alle var som min veninde er, så dem som virkelig har behov for det skulle stille sig sidst i kø for at give plads til forfængelighed først.
Nu har jeg læst på K10 om hvor mange kan ikke få tilskud til en tandlæge.

Vi må altså lige tænke på hvad der er råd til….


Sidst redigeret af Karo; 18-06-2011 kl. 23:39.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 00:17   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jamen Karo, jeg er da helt enig med dig i, at det ikke er rimeligt, at nogen kan "gå udenom køen" o.l.

Men lige m.h.t. de operationer af øjenlåg så synes jeg det er bagateller, der skal lidt mere til før jeg begynder at hidse mig op.

Selvom din veninde ikke havde fået sin op betalt af det offentlige, så havde vi andre ikke kunnet gå gratis til tandlæge alligevel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæringer Jenzen Politik og Samfund 3 04-10-2012 22:19
Ast underkender Kolding! Risa Nyt om loven 1 02-09-2011 23:37
speciallægeerklæringer... sane Alt det andet 11 16-02-2011 20:12
Oversættelse af speciallægeerklæringer lena Politik og Samfund 0 14-08-2008 10:12
Speciallægeerklæringer zuza Det er da strengt ! 21 06-07-2008 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension