K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2013, 09:38   #21
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Raika og Fleks10

Tak for jeres svar, ja det ser ikke så godt ud for mig, det ender jo nok ud i flex, med de nye regler vi fik 1 Januar. Har haft 9 timer om ugen de sidste 7 uger mere kan jeg ikke, men så er min fritid også ødelagt, må hvile og sove bagefter, det er jo ikke en tilværelse at leve i, men hvad kan man gøre.
Mister en stor sum ved det, men sådan er reglerne, jeg kan råbe og skrige og være sur, men hvad får jeg ud af det, hellere være positiv.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 12:56   #22
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Læ 285 og Psykiatisk rapport

Hej igen

Idag ringede der en ny sagsbehandler (den gamle er langtidssygemeldt, siger de) fra jobcenteret og fortalte at de nok var nød til at stoppe mine sygedagpenge da der ikke var grundlag for at forlænge den, da jeg nu havde været forlænget i 2 x 52 uger.

Jobcenteret har bedt min læge og Psykiater om Læ 285 og en status rapport, min tidligere sagsbehandler bad dem om at have dem færdig den 1 Okt. da alle papirerne så ville være samlet til rehabiliterings mødet engang i Nov.

Både jeg og jobcenteret har rykket adskillige gange men intet er sket, så til spørgsmålet, kan det være rigtig at kommunen så kan stoppe mine sygedagpenge da jeg jo er uden skyld i dette, ja det er kommunen jo også, men fordi læge og psykiater smøler i det så skal mine sygedagpenge stoppes.

Hvad kan jeg gøre ved dette er der nogen paragraffer at henvise til.

Et andet spørgsmål, jeg fik at vide at den dag jeg skulle foran rehabiliterings teamet så skulle min sagsbehandler ikke med da det ikke blev brugt i denne kommune, når alle papirerne var samlet blev de overdraget til en anden sagsbehandler som fremlagde dem foran teamet men denne person skulle ikke med, men jeg var velkommen til at tage en bisidder med, kan dette være rigtig.
Syntes at jeg har læst at min sagsbehandler skulle med.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 16:37   #23
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
Tror du har ret med hensyn til at sagsbehandler skal med. Det har jeg læst et eller andet sted. Også at sagsbehandleren deltager på lige fod med alle andre i teamet. Men jeg vil sige, at det vigtige er, hvem DU har med. Min sagsbehandler sagde ikke et pip på rehabiliteringsmødet, så hun kunne ligeså godt være blevet væk. Mundkurv måske Desuden er det en ny sagsbehandler du har - som ikke kender dig. Derfor tror jeg det er fløjtende lige meget hvem de sender.
Har du selv prøvet at ringe til lægen og psykiateren? For at rykke dem.
Så ryk dem og tag for guds skyld en bisidder med til mødet. Held og lykke

Sauer1

Sidst redigeret af sauer1; 31-10-2013 kl. 16:40.
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 23:52   #24
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Læ 285 og Psykiatisk rapport

Tak Sauer1 for dit svar, ja det samme tænkte jeg også, da jeg fandt ud af at jeg havde fået ny sagsbehandler, men ville nu gerne have haft min gamle sagsbehandler med, hun var rigtig sød.

Jeg har allerede en privat rådgiver inde over, som selv har siddet med disse sager, så jeg er godt kørende med bisidder. Hun lavede min rehabiliterings plan sammen med mig da min tidligere sagsbehandler mente at det kunne jeg godt selv finde ud af.

Jeg har lagt en besked på psykiaterens telefonsvarer og så har jeg skrevet en meddelelse til lægen, mere kan jeg ikke gøre.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 18:41   #25
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
jo måske

kan du gøre mere. Du kan bestille en tid hos lægen!!! og få udfyldt den sammen med han/hende Bestil en dobbelttid.
Hvis du stadigvæk går hos psykiateren, så bestil også en tid der! Så du kan se psykiateren dybt i øjnene
Din tidligere sagsbehandler var sød? jo det er da dejligt - men ikke særlig kompetent måske! rehabiliteringsplanen skal udarbejdes sammen med sagsbehandleren!
Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 19:06   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære havnissen,

Du skal ikke acceptere blot at få at vide at dine sygedagpenge bliver stoppet efter din seneste og indeværende forlængelse.

Jeg formoder, at du kender §27 omkring sdp. forlængelse og kriterierne herfor, du kan bl.a finde dem på forsiden af K10. Kommunen kan kun stoppe dine sygedagpenge ved skriftlig varsel og med forklaring omkring hvorfor. Du bliver naturligvis parthørt heri og i forbindelse hermed kan du argumentere dit, det samme gælder for evt. endeligt stop af sdp. såfremt I når dertil.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Du skal ikke rykke op i nogle af dine læger for rapportering af din situation der, det er din sagsbehandlers job og ikke dit.

Er du færdig med din arbejdsprøvning og er du i øvrigt stationær i dine lidelser?

Det er så vigtigt at du kæmper for dine sygedagpenge og forblive herpå, lad dig ikke køre på af ny sagsbehandler og at "du evt. skal hjælpe vedkommende!!???". Hold alt hvad du kan på skrift og anmod om din ret til forlængelse på skrift således at de i modsat fald må forklare sig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-11-2013 kl. 19:21.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 19:46   #27
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Tak Sauer1 for dit svar.

Og Enteneller
jo lidt kender jeg til § 27 og kan godt se at jeg måske kunne gå ind på en § 27.4.
Jeg fik at vide at han ville sende mig et brev i næste uge om sygedagpenge stop som ville starte fra den 26. Nov.
Men jeg går jo stadig og venter på indkaldelse til rehabiliterings møde venter bare på de sidste rapporter fra egen læge og psykiater.

Jo jeg er færdig med arbejdsprøvningen, som viste at jeg kunne arbejde 7.5 time effektivt, men så var resten af dagen også ødelagt, var flad og måtte sove 4- 5 timer bagefter.

Ja jeg er stationær det har jeg på skrift fra kommunens lægekonsulent.

Har været i systemet i 3 år nu og det bliver desværre ikke bedre.

Hvad mener du med partshøring.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 11:10   #28
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Mail eller brav

Når man skal have noget fra kommunen skriver i at det skal være på skrift ( brev)
men det kunne vel lige så godt være på mail, eller hvad ????
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 11:20   #29
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Når man skal have noget fra kommunen skriver i at det skal være på skrift ( brev)
men det kunne vel lige så godt være på mail, eller hvad ????
Ja, hvis bare kommunen gider svare. Har oplevet at mails konsekvent ikke besvares, eller kun besvares delvist.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 13:22   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil du være på den sikre side....så skal alt gøres på alm brev eller papir som bliver afleveret imod kvittering...

Du kan aldrig være sikker på at mails bliver besvaret...og det behøver ikke nødvendigvis at være fordi din sagsbehandler er en idiot....

De må ikke sende alm mails til dig indeholdende personfølsomme oplysninger....så bare dit cpr nr må de ikke sende via alm mail.....det SKAL de sende via en sikker forbindelse...det vil sige til din eboks eller til din mailboks via www.borger.dk

Så det er altid det bedste at gøre ting på gammeldaws papir og/eller postbrev...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension