K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 11:06   #21
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ja, og så frygter man jo at de fratager ham fleksjob beviligingen (staves). Han kan ikke klare et fuldtidsjob på normale vilkår hvis han også skal have et liv ved siden af..... nå, men vi må se hvad de finder på... Er sq lidt træt af at de ikke på nogen måde hjælper ham.. Ved godt det er svært at finde jobs lige nu for alle ledige uanset fleksjob eller ej.... Men men men. Så uddan ham så hans chancer for et godt job er bedre når krisen vender lidt...

Der er virkelig stor forskel på jobkonsulenter, for de 2 tidligere han har haft har hjulpet ham hver gang han skulle finde job. Så de hjælper da med mere end det 1. Og den han har nu har ikke engang indkaldt ham til et møde.... øv.

Nå nok med de sure opstød.. det er påake og vejret er skønt, så det vil jeg ud og nyde.

Rigtig god påske til alle og tak for jeres input i denne tråd.

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 11:19   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Medmindre han direkte nægter at deltage i "et eller andet", så kan de (så vidt jeg er underrettet) ikke tage fleksjob-bevillingen fra ham.
Medmindre selvfølgelig, at det er for at give ham en pension i stedet for.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:21   #23
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Ja, og så frygter man jo at de fratager ham fleksjob beviligingen (staves). Han kan ikke klare et fuldtidsjob på normale vilkår hvis han også skal have et liv ved siden af..... nå, men vi må se hvad de finder på... Er sq lidt træt af at de ikke på nogen måde hjælper ham.. Ved godt det er svært at finde jobs lige nu for alle ledige uanset fleksjob eller ej.... Men men men. Så uddan ham så hans chancer for et godt job er bedre når krisen vender lidt...

Der er virkelig stor forskel på jobkonsulenter, for de 2 tidligere han har haft har hjulpet ham hver gang han skulle finde job. Så de hjælper da med mere end det 1. Og den han har nu har ikke engang indkaldt ham til et møde.... øv.

Nå nok med de sure opstød.. det er påake og vejret er skønt, så det vil jeg ud og nyde.

Rigtig god påske til alle og tak for jeres input i denne tråd.

mimse
Da jeg gik på reva fik jeg at vide, at man ikke kan fratage fleksjob-bevillingen efter revurdering, medmindre at man på mirakuløs vis er blevet rask.. Og det er man jo nok ikke..
Hvis man ikke længere opfylder betingelserne for fleksjob, skal det være fordi, man skal have pension.
Han kan prøve at høre om muligheden for at blive henvist til privat aktør til at hjælpe med at finde et job, men jeg ved ikke, om det er bedre?

Ha en god påske mimse
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:06   #24
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Puha, Trold og gh72... Tak for det. Det lettede jo helt på det, for nej man bliver ikke på mirakuløs vis rask.... Desværre, men sådan er det...

Tror han ringer derop på tirsdag, og siger der er nødt til at ske noget... Han bliver kuleskør af at gå hjemme, og jeg af at have ham her hele tiden... hehe. Ej, men kender i ikke det? Man skal altså have lidt luft fra hinanden en gang imellem... Nu er ham og sønnike taget på fisketur, så kan jeg nyde det hele lidt for mig selv.

Kram til jer :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 16:31   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lad os lige slå fast..

Kommunen skal finde job til fleksere....og det er alle de jobs de skal have...ikke kun det første...

Igen som en anden sagde...så er det nok smart at man selv også søger efter job...

Man kan ikke bare tage en fleksbevilling fra en flekser...

Er kommunen i tvivl om....man er står til rådighed for et fleksjob...ja så kan de rådigheds vurdere dig efter kap 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...

Når man har gået ledig...i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder...skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob...

Hvis kommunen har gjort sit arbejde ordentligt første gang....så har man en varig nedsat arbejdsevne....og kan dermed kun skulle have en pension hvis man ikke kan magte et fleksjob...

Så medmindre der sker et mirakel og man bliver rask...ja så skulle man kunne være rimlig sikker...

Hvis man modtager ledighedsydelse....kan man godt ryge på kontanthjælp....
Men det sker kun hvis man nægter at tage imod et job....eller ved selvforskyldt ledighed...

Ang ledighedsydelse.....så er der ikke nogen grænse for hvor længe man kan modtage denne....dette gælder dog ikke for personer over 60 år, idet en person, der er fyldt 60 år, højst kan modtage ledighedsydelse i sammenlagt seks måneder efter det fyldte 60. år, også selvom de er ledige fra ustøttet beskæftigelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 22:35   #26
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
[QUOTE=mimse;56498]

Han tog lastbilkørekort i December sidste år (de der 6 ugers selvvalgt kursus/udd.) men han kan ikke finde arbejde inden for feltet... Ligesom alle andre heller ikke kan. Så foreslår han hende at for at han ikke bare sidder hjemme og kukkelurer, kan han jo tage hænger kort. Så er chancerne for job jo også større når der kommer gang i det igen... men ak, nej.. det ville hun kun bevilige hvis han stod med jobtilbud som kræver hænger... så lige vidt med det....

QUOTE]

Det er godt nok en gammel tråd kan jeg se... men svarer nu alligevel.
Min fleksjobskonsulent har fortalt mig, at de 6 ugers selvvalgt kursus MÅ de ikke blande sig i... altså, må hun ikke nægte ham det.
Håber imidlertid, at han har fået et job.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 22:41   #27
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jobkonculentens job er bla. at opsøgevirksomhederne i kommunen for at undersøge mulighederne for at de kan ansætte flexjobber.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 01:57   #28
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Re:Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob?

FLEX du skriver følgene:
Min fleksjobskonsulent har fortalt mig, at de 6 ugers selvvalgt kursus MÅ de ikke blande sig i... altså, må hun ikke nægte ham det.

Som jeg læser tråden har vedkommende brugt de føste 6 uger i Dec. sidste år.


Dette står i Fleksjob 19. udgave:
Seks ugers selvvalgt uddannelse
Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed deltage i visse uddannelser. Uddannelserne kan maksimalt have en længde af seks ugers varighed.


Personen skal under uddannelsesperioden fortsat stå til rådighed for et fleksjob. Når en person har været i fleksjob i sammenlagt ni måneder inden for de seneste 18 måneder, har personen igen ret til en selvvalgt uddannelse, hvis personen bliver ledig.

Så ikke mange muligheder for at forbedre sine kompetancer

Fortsat Held Og Lykke
Wipo
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 18:05   #29
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Nyt spørgsmål :-)

Min mand har nu været i jobpraktik i 4 uger og kan blive ansat derude. Chefen sagde sog han ikke kunne love ham arbejde efter Jul.... Så kommer problemet lidt jo. Da min mand ikke har været ansat i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder pga sygemelding så mister han jo retten til ledighedsydelse hvis ikke der er arbejde til ham efter jul. Han kontaktede kommunen og hun sagde han kunne få det der hedder en midlertidig ansættelse og så ville han få ledighedsydelse såfremt han bliver fyret efter jul.... Nogen herinde som ved noget om det? Jeg er blevet en smule mistroisk efterhånden pga et par uheldige oplevelser, og ville derfor høre jer om det holder vand eller ej?

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 01:56   #30
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
hej mimse

http://www.clh.dk/?id=1474#c3996
Fleksjob 19. udgave

Citat:
Ved ledighed mellem to fleksjob
Følgende kriterier skal opfyldes, for at der kan udbetales ledighedsydelse ved ledighed mellem to fleksjob:

Personen skal være berettiget til et fleksjob.
Personen skal have været ansat i fleksjob i mindst ni måneder inden for de seneste 18 måneder. Dette gælder dog ikke personer, der var berettiget til ledighedsydelse forud for ansættelsen i fleksjob. Disse personer vil umiddelbart være berettiget til ledighedsydelse mellem to fleksjob, også selvom de har været ansat i et fleksjob i mindre end ni måneder.
Der skal være tale om uforskyldt ledighed.
Der er ikke tale om uforskyldt ledighed, hvis personen ubegrundet har opgivet et fleksjob eller afvist et rimeligt tilbud om fleksjob.
Nu kan jeg ikke se hvilken ydelse din mand får.Er det ledighedsydelse skulle det ikke give problemer. ...og om det har noget at sige at han har fået det at vide inden ansættelsen
Og jeg ville da også spørge kommunen, om de kan finde på at tage ham fra denne "midlertidige " ansættelse, hvis de finder på at sende ham ud i andet arb.

Held og Lykke
Winnie
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
ansættelse i fleksjob som konsulent Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 7 28-06-2008 18:50
Hvem skal finde arbejde? Kims Dit og Dat 23 15-12-2006 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension