K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2011, 09:20   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Ryger jeg på kontanthjælp?

Jeg skal til samtale hos min sagsbehandler imorgen, med henblik på at blive vurderet om jeg stadig står til rådighed som fleksjobber. (Har været ledig og sygemeldt fleksjobber i over et år nu).

Nu er jeg så lige blevet i tvivl- kan de sende mig på kontanthjælp, hvis de mener at jeg ikke er til rådighed?
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 09:55   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Jeg skal til samtale hos min sagsbehandler imorgen, med henblik på at blive vurderet om jeg stadig står til rådighed som fleksjobber. (Har været ledig og sygemeldt fleksjobber i over et år nu).

Nu er jeg så lige blevet i tvivl- kan de sende mig på kontanthjælp, hvis de mener at jeg ikke er til rådighed?
Nej, du fortsætter på ledighedsydelse så længe du ikke nægter de tiltag der skal til for at afklare om du skal fortsætte som (ledig) fleksjobber eller skal have en pension.

Ansèr kommunen ikke at du står til rådighed for et fleksjob, fordi du er for syg og din tilstand er forværret - så skal du overgå til pension.

Kun hvis du nægter rimeligt fleksjob eller afklaring, så kan de nuppe ledighedsydelsen.

Sådan er fleksjobloven indrettet - man fortsætter på den ydelse (ledighedsydelse eller kontanthjælp) man er på, imens det afklares om du skal have pension eller vedblive med at være fleksjobber.

Så tal kun trygt med din sagsbehandler, du får din ledighedsydelse så længe du ikke nægter at deltage i de nødvendige tiltag for at afklare om du fortsat skal være fleksjobber eller have en pension.

Det er enten ledighedsydelse frem til du er 60 1/2 år, eller også er det pension.

Sidst redigeret af Ingrid; 12-10-2011 kl. 10:04.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 10:00   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...1.aspx?page=31

Så længe du bare deltager i det de foreslår, er du sikret.. men siger du nej til et rimeligt forslag, kan du ryge på kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 10:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver
sygemeldt fleksjobber i over et år nu

er det noget nyt som du er sygemeldt af, eller det som du er tilkendt fleks på blevet værre
for hvis dit hedbred er blevet dårligere og det ikke kan behandles.
så skal kommunen revurdere din sag. det kan være at dit timetal skal sættes ned og måske nogle flere skånebehov.
Eller du har fået det så dårligt, at kommunen skal revurdere dig til FP
Men det kræver noget lægedokumentation og måske en ny arbejdsprøvning

ellers er jeg helt enig med de andre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 22:23   #5
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Der er som sådan ikke noget voldsomt nyt i forhold til min tilstand.
Jeg kan ikke holde til så meget som jeg kunne i den sidste arbejdsprøvning i 2009.

Jeg er selv interesseret i pension, men har ikke tænkt mig at presse på for det.

Og jeg har tænkt mig at følge de tiltag som de måtte komme med.
Jeg vil møde op hver dag og så gå hjem tidligt- det har jeg lært herinde at det er det bedste.
For hvis jeg ikke møder op, kan de sige at jeg ikke følger deres plan.

Jeg forventer at de vil sætte mig i et aktiveringsforløb, med en efterfølgende arbejdsprøvning.
Øv, at man SKAL det igennem, men jeg har forståelse for at det er vejen.

Blev bare -midt i det hele- nervøs for at ryge på kontanthjælp.

Tak for jeres svar.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 00:02   #6
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Sygdom/aktivering

Samtalen hos sagsbehandleren gik fint forleden dag.
Jeg havde en god dag og snakkede meget, hvilket har resulteret i at
hun har skrevet i mit visitationsskema til jobkonsulenten, at min tilstand er betydeligt forbedret og at det vil være relevant for mig at starte direkte op i 15 timers virksomhedspraktik.

Men- nu er min verden ved at bryde helt sammen. Jeg har fået skemaet idag, til undeskrift.
Og jeg kan på ingen måde klare 15 timer nu.
Min mand fik en blodprop i hjernen for 3 mnd. siden, og i de 3 mnd. har jeg været stærk og fået en hverdag til at fungere for os.
Han har fået det meste af sin førerlighed tilbage og har fået sin tale tilbage, dog bliver han enormt hurtigt træt og vrøvler så en del.

Jeg fortalte på mødet at jeg havde kæmpet for vores hverdag og det havde gjort mig stærk på nogle områder, hvilket det også har.

Men- når alt min energi, helt ned til sidste dråbe, bliver brugt på at få en hverdag til at fungere, så er der absolut ingen energi til at springe ud i de 15 timer. Jeg er tidligere blevet lovet at kunne starte med et par timer ad gangen, et par dage om ugen.
Hos kommunens "virksomhed".
Hun snakkede om på mødet, at jeg skulle direkte i praktik, for hvis jeg kom på kommunens virksomhed/kursus, ville klientellet være så dårligt at jeg måske ville påtage mig for meget af deres dårlige psyke, hvilket ikke ville være så godt for mig.

(Det var ikke sådan formuleret) Men det er rigtigt nok at jeg nemt påtager mig andres problemer.

åh, hvor det nu har væltet min verden.
Jeg kan ikke klare mere- selvom jeg lige følte at jeg kunne klare hele verden.

Jeg skal passe på en syg mand og på en syg "mig selv".
Jeg skal være kontordame/sekretær- holde styr på aftaler, kone, husholderske, håndværker i hjemmet (vandhane, fugtproblemer, stikkontakt og lign.) vaskekone, men ikke mor.
Jeg skal passe vores hunde (han kan heldigvis godt gå nogle ture med dem), holde styr på økonomien, handle og holde styr på hvad vi mangler.

På en måde er jeg glad for at vi ikke har nogle børn. Det må være mange gange mere hårdt for jeg som har børn.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg. Trænger bare til at få luft.

Hvad i alverden skal jeg sige og gøre for at jeg kan få en stille og rolig opstart?
Jeg vil jo heller ikke nægte at deltage i de ting kommunen vil sende mig i....

Jeg tør næsten ikke snakke med dem om det.

På forrige møde snakkede de om at jeg måske skulle søge om at få en støtte-kontakt person, men det kom slet ikke på tale denne gang, fordi jeg havde fået det bedre. Øv, hvorfor havde jeg også en god dag, den dag der var møde. Måske fordi jeg var så stolt over at have klaret det så godt under min mands sygdom.

Men jeg har sådan brug for hjælp.

Tror jeg bestiller en tid hos min læge. Puha hvor er det hele bare lige pludseligt svært igen.

Mit indlæg blev vist lidt rodet- men sådan er mit liv også
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 09:00   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er ikke en sjov situation du befinder dig i
Men desværre skal kommunen ikke tage hen til din mand eller dine hunde

det er din arbejdsevne som de skal teste
så hvis dine lægepapir ikke lægger op til du ikke skulle kunne klare 15 timer
så bliver det er problem.

men nok meget godt hvis du ringer til din læge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 11:21   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja de er hurtige på kommunen til at tage én god dag, og gøre den til grundlaget for alle dine dage - uanset om de er dårlige.
Selv har jeg altid taget de dårlige dage som udgangspunkt da det var de dage der var flest af, og var de dage der styrede mit liv.

Du kan jo prøve med de 15 timer - skal de fordeles på 3 timer om dagen, eller?

Hvis det ikke går, så ringer du til din læge og taler med denne om en sygemelding, og SÅ ringer du til sagsbehandleren og siger, at din læge også mener en sygemelding er på sin plads - så må sagsbehandleren selv få indhentet oplysningen.

Alternativt kan du tale med din læge om et mere skånsomt forløb 2-3 timer om dagen, et par dage om ugen til at begynde med, med mulighed for at kunne blive sygemeldt hvis det alligevel bliver for hedt.....
Så ringer du til sagsbehandleren og siger du har talt med din læge, og at denne mener du skal ned i tid på færre dage. Så indhenter hun selv informationen hos lægen.

Hvor mange timer er du fleksvisiteret til?
Normalt må man ikke komme ud i flere timer end dem man er visiteret til, så der skal virkelig være tale om en markant forbedring af din tilstand før end de 'bare' kan sætte dig op.

Problemet er opgså, at man til hver en tid kan ''raskemelde sig'' og så handler de på raskmeldingen (eller den gode dag) pr omgående. Er man syg, så er det noget andet, så skal de indhente informationer, trække tid ud og sylte sager.

Et RIGTIG godt tip er, når man kommer til sådan en samtale man er lidt usikker på, at altid sige til sagsbehandleren, at du gerne vil have din læge med ind over ''fordi du er bange for at handle overilet'' eller ''gøre noget MOD din læges ordination som kan forværre din tilstand'' og at man har det bedst med, at hele netværket er med inde over handleplanen, for at få en succesoplevelse, og ikke ende med endnu et nederlag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 13:01   #9
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Jeg forstår godt at kommunen ikke skal hjælpe med de ting derhjemme- og at de desværre "bare" skal teste min arbejdsevne, det voksede mig bare lige over hovedet pga. det med de 15 timer.

Jeg er ellers lykkelig over endelig at have fået en hverdag som rent faktisk fungerer nogenlunde godt, efter så megen sygdom, (med både mig selv og min mand)og jeg gik straks helt i panik over det med alt for mange timer.

Jeg blev visiteret til 15 timer i sin tid, det er rigtigt, men siden er det gået ned af bakke for mig, og nu er jeg så på vej op, selvom det går langsomt.

Jeg har ringet og fået en tid hos min læge og vil snakke med ham og min sagsbehandler om det der med at starte stille og roligt op.
Sagsbehandleren har efterårsferie, men når hun kommer tilbage ringer jeg til
hende og siger at jeg gerne vil have min læge med ind over.

Eller skal jeg sende hende en mail så jeg har noget dokumentation?
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 14:12   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes det er en god ide med en mail, på den måde sikere du dig også bevis for, at du rent faktisk deltager i udredningen.

Og så er din sagsbehandler også tvunget til at skrive pænt tilbage - de har det nemlig med at være lidt 'harske' via telefonen.

Men få talt med lægen først, alt efter hvad i to finder ud af sammen, kan du vidrebringe i din mail til sagsbehandleren - som så kommer med sit bud på informationen.

Det skal nok gå. Men du skal nok starte mere forsigtigt i begyndelsen, så kan du jo altid få flere timer på, men at starte ud for hårdt kan give bagslag, og det er jo ærgeligt hvis du er ved at få det en smule bedre....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så ryger efterlønnen MTVRV1 Politik og Samfund 4 22-12-2011 14:02
Syge privatansatte ryger på gaden rollo Politik og Samfund 8 19-03-2010 16:52
Ryger af sygedagpeng til kontanthjælp, men intet er sket?? mulle24ok Alt det andet 13 18-11-2009 00:21
Danskere ryger på starthjælp. Stella Politik og Samfund 2 08-01-2008 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension