K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 00:20   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Du kan ikke blive på sygedagpengesystemet fordi du har økonomiske
problemer, det er til for syge, måske har kommunen vurderet at du
igen skal arbejde på fuld tid?

Følgende skal være opfyldt inden sygedagpengene stopper


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Tanja igen husk lige at der er faldet en ny sm-afgørelse på det område så derfor kan man ikke sige som du at det skal være ok inden man kan stoppe sygedagpenge..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10425
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:28   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Som Hejdien skriver ved man ikke om paragraf 28 er sløjfet, og
jeg håber du har læst det som vedrører den link Hejdien har indsat,
der er dog sket noget i en anden afgørelse, som er i modstrid
mod det at afskaffe paragraf 28, men uvist hvad man skal rette sig
efter, men nu kan du jo få din advokat til at undersøge sagen.


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/.../04/114624.htm

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../04/114624.htm
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:49   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh Tanja gider du ikke forklare mig hvordan det kan være i modstrid med §28 og den nye sm-afgørelse det du linker til ... ?

den ene handler om at den socialeankestyrelse nu har blå stemplet at det ikke er forlængelse grund hvis kommunen ikke laver deres arbejde (hvis de ikke når at lave deres del feks ressourceprofil og opfølgning arbprøvning etc ) så kan de tillade sig at lukke for sygedagpenge pga varinghedsgrænsen trods det at borgeren ikke har nogen indflydelse på det og på trods af at det er i strid med retssikkerheden og princippet om at kommunen skal samarbejde med borgeren ...
(på den måde kan man spare mange penge i kommunerne lad være med at lav det arbejde de skal borgeren betaler prisen )

Og så den anden du linker til , det er jo en dom omkring det at der ikke længere er noget der hedder for syg til fleks for rask til pension og det skulle så sikrere at vi med kun få timers arbejdsevne ikke får den besked at nej du kan ikke få ledighedsydelse for der er ikke job til dig du står ikke til rådighed når du ikke kan have flere timer, men du kan ikke få førtidspension for du kan jo arbejde få timer ergo der er mere arbejdsevne ...

Jeg kan ikke se sammenhængen og hvordan du kan mene at der er en diskrapens mellem de to ting .. gider du ikke forklare det for jeg må have sovet i timen kan altså ikke se den ....

(ps husk at den ene er en civil dom den anden er en sm-afgørelse ) selv om det jo ikke lige har noget med det at den ene kommer i karmbolage med den anden at gøre ..
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 00:21   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Måske har vi sovet i timen under politik og samfund i din tråd d.7/11
skriver jeg også at de to afgørelser er i modstrid med hinanden, du
giver mig efterfølgende ret.

Jeg synes du har forklaret det hele godt, selvom jeg lige skulle tænke
noget over det, før femøren faldt.

Så foreløbelig må vi jo skrotte paragraf 28, inden anden afklaring foreligger.
Sorry.

Mulle

Jeg beklager, hvis jeg har skabt forvirring om paragrafferne.

Jeg kan godt se, at du har en del diagnoser, du skriver også, at
du gerne vil i arbejde.

Har du overvejet fleksjob?

Sidst redigeret af Stezu; 18-11-2009 kl. 23:49. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ryger jeg på kontanthjælp? MissMurphey Spørgsmål ang fleksjob 16 17-11-2011 15:40
Så er der da sket lidt så Dejligt. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 3 24-02-2011 10:17
Hvad mon der er sket. KatrineB Dit og Dat 9 03-11-2009 20:47
Det utrolige er sket! Fleksjob! mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 18 12-10-2009 12:52
Hvad er der så sket på de 4 måneder? andi1975 Din historie 4 01-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension